Eventjes een toelichting bij mijn antwoorden!
Vraag 1: Wat is jouw hoogtepunt van 2022? - MollenvangR en D*N
25 augustus, vanaf nu mijn persoonlijke jaarlijkse feestdag. Het staat symbool voor de vechtlust die nodig is om te bereiken wat je wilt bereiken en het besef dat ik omringd ben met allemaal warme mensen .Een antwoord dat volgens mij nergens letterlijk terug te vinden is, maar misschien wel valt af te leiden uit mijn beperkte aanwezigheid op het forum in de eerste helft van afgelopen jaar en het antwoord op de tweede vraag bij de vorige mfq-editie. Kort samengevat komt het erop neer dat ik in december 2021 niet zo schitterende schoolexamens had gemaakt voor wiskunde en fysica. Het gevolg daarvan is een lange periode waarin ik hard heb moeten werken voor deze twee vakken en ik zowel hoogtepunten als tegenslagen heb moeten doorstaan. Dit ging gepaard met een hele hoop stress, maar is uiteindelijk toch goed afgelopen dankzij de steun van veel verschillende vrienden en het harde werk van mezelf. Het was door mijn complexe situatie (want uiteindelijk stonden wiskunde en fysica nog lichtjes in het rood, maar was al de rest zo goed) dat ik pas op 25 augustus definitief te horen zou krijgen of ik naar het laatste middelbaar zou mogen gaan of niet. Gelukkig wel, dus vooral deze dag van het definitieve verlossende nieuws dat goed werd gevierd, was een heel speciale dag en dus daarom absoluut mijn hoogtepunt van het jaar
Ik zie vaak het antwoord "Dat het jaar bijna voorbij is." voorbijkomen, maar ondanks deze tegenslag en de bijhorende stress heb ik toch een fijn jaar beleefd: vooral veel geleerd over mezelf en andere zaken (ook dat uitstelgedrag vermijden!), maar ook veel plezier gehad op vakanties en vele momenten met klasgenoten en andere vrienden.
Vraag 2: Wat is jouw forummoment van 2022? - JaccoS, Starlight, Molduck, PieterBasje, Hans, Daisy, MollenvangR, Nieky en D*N
Het RN Songfestival winnen!Uiteraard door iedereen juist beantwoord
Met het prachtige Stay van Tout Va Bien heb ik het RN Songfestival gewonnen waardoor de volgende editie in Hasselt plaatsvond.
Vraag 3: Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen? - JaccoS, Molduck, PieterBasje, MollenvangR, Nieky en D*N
Zou er nog animo zijn voor The Big Puzzle?Ergens misschien een hypocriet antwoord, maar ik zou graag ooit nog eens een tweede seizoen willen organiseren samen met Jacco. Alleen moeten we daar ooit eens een goed moment voor kunnen vinden
Helaas, Hans en Daisy, maar Jacco gaf hetzelfde antwoord. Storytime zou ik ook leuk vinden, maar ik snap niet helemaal hoe Starlight hieraan komt. Heb ik dat misschien ooit eens gezegd?
Vraag 4: Wat is jouw tv-moment van het jaar? - Daisy
Philippe is de Mol!Als grote molfan was dit natuurlijk een logisch antwoord voor mij, maar ook voor anderen. Vaak werd het antwoord met het citaat bij mij gezet. Waarschijnlijk omdat ik ervan hou om precies te zijn en ik vaak quotes bij de hand heb, maar in dit geval dus niet. Verder heb ik het WK wel gevolgd, maar heb ik niet echt gesupporterd voor Marokko (en anders zou ik het wel juist gespeld hebben). Ik was eigenlijk meer aan het hopen dat ze eruit zouden vliegen door al die 'volksfeesten op straat' - aka rellen -.
Vraag 5: Wat is het slechtste tv-programma van 2022? - Starlight
Zou er dit jaar een seizoen van 'Boer zoekt vrouw' geweest zijn? Zo ja, dat dus.De antwoorden dat ik alleen maar goede tv-programma's kijk en niet veel tv kijk, hadden ook perfect gepast hoor
Geen idee of ik dit programma ooit genoemd heb op het forum of Discord, maar ik heb er dus niets mee.
Vraag 6: Wat is jouw favoriete podcast? - MollenvangR, PieterBasje, Molduck
GeenI know, saai antwoord, maar ik luister gewoon geen podcasts. Enkel luisteren en niets hebben om naar te kijken doet mijn aandacht snel verliezen. Al moet ik eerlijk bekennen dat 'Winteruur', het antwoord dat heel vaak bij mij werd gekoppeld, eigenlijk wel de moeite waard lijkt te zijn. Niet te lang, maar wel fijn om bij stil te staan en over na te denken. Dit zal waarschijnlijk vooral aan mij gekoppeld zijn geweest doordat Wim Helsen een Vlaming is.
Vraag 7: Wat is jouw favoriete kerstnummer? - JaccoS, MollenvangR, Nieky en D*N
Donald Trump - All I Want for Christmas Is YouDe kerstsfeer: I love it, maar qua muziek heb ik niet echt een bepaald nummer dat er echt bovenuit schiet. Deze versie van Donald Trump ben ik ooit eens tegengekomen en vond ik wel lachen en komt regelmatig dan weer eens bovendrijven
Vraag 8: Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom? - JaccoS, Starlight, Molduck, Hans, Daisy, MollenvangR en Nieky
Ik geef graag alles een kans, maar iets als boksen is niet echt iets voor mij denk ik.Opvallend vaak juist beantwoord!Ik vond het nochtans een moeilijke vraag tijdens het invullen. Waarschijnlijk door de formulering? Ik hou truwens van uitdagingen, dus iets als klimmen zou ik zeker en vast wel doen
Vraag 9: Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt? - JaccoS, Starlight, PieterBasje, Hans, Daisy, MollenvangR, Nieky en D*N
Tijdens tweedaagse op scoutskamp bij een andere jeugdbeweging op een constructie met sisaltouwHet is algemeen geweten dat ik bij de scouts zit, dus de link was makkelijk te leggen. Bij een tweedaagse is het altijd de bedoeling dat je ergens een slaapplek vindt om te overnachten en dat was dus een aantal jaar geleden bij een andere jeugdbeweging waar een groep ook weg was. Enkel Molduck had deze vraag fout.
Vraag 10: Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom? - JaccoS en MollenvangR
Met de bijbel, want als perfect mens ben ik het voorbeeld van God Dit was een lastige vraag. Ik lees totaal geen boeken, dus werd het dit
Vraag 11: Welke taal zou je vloeiend in willen zijn? - MollenvangR en D*N
Vloeiend Engels spreken is toch wel een droom, want dat gaat bij mij met veel haperingen... Iets om aan te werken komend jaar.Tja, het spreekt voor zich. Spaans, Frans, etc. zijn allemaal leuke talen, maar dit zou ik toch véél handiger vinden. Daarnaast is het woord cijferlijst in België niet echt gebruikelijk, kleine tip voor komende edities. Het is natuurlijk wel zo dat Frans een sierlijke en mooie taal is!
Vraag 12: Wat is jouw ideale toekomstbeeld? - JaccoS, PieterBasje, MollenvangR en D*N
Als CEO of een andere belangrijke (goed verdiende) functie in een bedrijf of als zelfstandige een gelukkig leven leiden met mijn vrouw en 2 kinderen in een prachtig huis. Daarnaast ook veel goede contacten hebben met vrienden en vooral plezier hebben in het leven.Tja, deze vraag is vooral op basis van hoe goed je iemand kent. Dus niet zo vreemd dat niet veel mensen dit juist hebben. Daisy kwam nog wel in de buurt met haar antwoord.
Wie kent mij het beste?MollenvangR: 10
JaccoS: 7
D*N: 7
Nieky: 5
PieterBasje: 5
Daisy: 4
Molduck: 4
Starlight: 4
Hans: 3
Wie ken ik het beste?Molfreak Arno: 9
D*N: 8
LdHmolletje: 8
Starlight: 8
PieterBasje: 7
Molduck: 6
Pac: 6
HIDM: 5
JaccoS: 5
Miek1999: 5
MollenvangR: 5
Nieky: 5
Swifty: 5
Amethyst: 4
Daisy: 4
Hans: 4
SpacyColours: 4
Lucy: 3
Melkvin: 3
Zelf ben ik redelijk tevreden met mijn resultaat. 2 keer een bonus kunnen meepakken en heel wat antwoorden goed gezocht. Ik ben wel een beetje teleurgesteld over het mislopen van de bonus op geen dubbele antwoorden in poule A en had ik eigenlijk door 8 juiste antwoorden ook op vraag A3, A4 en B3 een bonus kunnen pakken als ik twee antwoorden had omgewisseld. Het geeft tegelijkertijd ook extra weer hoe slecht ik vraag 8, 9, 10 en 12 heb gemaakt