Lekker bezig jongens! Gefeliciteerd Starlight
Bij dezen de antwoorden en hoe jullie het hadden kunnen weten:
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2022?
Mijn favoriete artiest die een duet zingt met Greta ThunbergIedereen had dit goed! Afgelopen zomer trad Håkan Hellström voor het eerst in vijf jaar weer op. Dat hij de grootste live-artiest van het land is, bewees wel het feit dat hij het grootste stadion van Zweden vier keer op rij uit wist te verkopen. Al z'n liedjes zijn in het Zweeds, dus reken maar uit: 10 miljoen Zweedstaligen waarvan er 280.000 naar z'n concerten gaan: één op de 35 Zweden was bij één van die vier concerten. Tijdens één zo'n concert was letterlijk 1 op de 10 mensen in de stad in het stadion.
Ik wist al vijf jaar dat ik naar dit concert wilde, dus ik ging. Maar toen. Ineens. Kort na een van z'n nummers werd het donker in het stadion, en het werd even stil. Toen stonden daar plots vijf activisten van Fridays for Future op het podium, met in hun midden Greta Thunberg! Ik ben zelden zo geraakt geweest door een toespraak. Als iemand wie het klimaat na aan het hart gaat kom ik Greta natuurlijk vaker tegen in de media, maar ik had niet verwacht dat in dat stadion - en zo onverwachts - haar charisma zo binnen zou komen. En dan zongen ze ook nog eens een duet
Of het aan het Zweedse van Greta lag of aan het WIDM-moet-de-trein-nemen-topic dat ik laatst geopend heb, weet ik niet, maar iedereen had dit goed! Ik heb zelfs deze live-uitvoering in mijn Top 2000-lijstje opgenomen, dus dat kon niet missen.
2. Wat is jouw forummoment van 2022?
Met een stel forummers na de Molfandag Thomas van Luyn tegen het lijf lopenDe meesten hadden dit goed. Ik heb het ook wel op het forum geplaats, en vaak genoeg verkondigd dat ik fan ben van Mike & Thomas
Toen bleek dat ik op de Molfandag zelf geen kans op een Meet & Greet zou krijgen, zat ik even in zak en as. Maar toen zaten we met een clubje forummers wat te eten in Hilversum en toen stonden daar ineens drie kandidaten in het wild! Tuurlijk, Kim-Lian en Glen zijn leuk, maar daar stond Thomas
Hij heeft mijn Mike & Thomas-dvd gesigneerd. Voor de volgende forummersquiz: komende zondag ga ik naar Podium Klassiek, met Mike Boddé
3. Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen?
De WIDM-Citatenpuzzel!Makkelijk toch? Het 'forumspel' dat ik afgelopen seizoen zelf heb georganiseerd. Ik ben van plan om nog met een iets behapbaardere variant terug te komen voor in het WIDM-quiztopic
4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
‘Ik ben eigenlijk... de mol’ – Philippe moet opgevenEr waren veel Philippekes tussen de antwoorden, maar een paar wisten zelfs mijn interpunctie goed te raden
5. Wat is het slechtste tv-programma van 2022?
Vandaag Inside of hoe het tegenwoordig ook heet. Op een gedeelde eerste plek met de Oranjewinter.Lijkt me duidelijk toch?
6. Wat is jouw favoriete podcast?**
WinteruurBijna iedereen dacht hier Vermoljoen, maar ik ben zelf een groot van van de Vlaamse televisie. Één van mijn lievelingsprogramma's is Winteruur. Het ideale programma voor het slapengaan: een gast leest zijn favoriete tekst voor en vervolgens inverviewen Wim Helsen en zijn hond hem of haar daarover op een luchtige manier. Een gesprek van tien minuten waar toch genoeg diepgang in zit en die je altijd achterlaat met een nieuw verhaal en een nieuw perspectief. Aangezien ik geen podcasts luister, was dit mijn beste antwoord.
7. Wat is jouw favoriete kerstnummer?***
Zie antwoord 11.
8. Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?*
Voetbal, ik word al moe als ik ernaar kijkTsja, ik heb voetbal nooit gemogen. Beetje stom als je bovenburen over je koptelefoon heen weten te schreeuwen omdat Nederland de 2-2 heeft gemaakt.
9. Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt?
Het mini-hostel van een klaslokaalNee, ik heb nog nooit in een Zweedse wigwam geslapen
Ik ben wel eens een paar dagen tijdens een reis bij een landbouwuniversiteit op bezoek geweest. Omdat we met een grote groep waren, waren de gastenverblijven al snel vol. Gelukkig hadden ze praktisch
in een klaslokaal nog een 'mini-hostel' weten te organiseren. Om van ons bed naar de badkamer (wc plus waterton), moesten we door het klaslokaal heen. Gelukkig waren er die dagen geen lessen
10. Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?*
Eat Pray Love. Omdat ik ook op zoek ben naar eten, God en liefde.Ik geef ieder jaar een titel, en dit jaar was het
Eat Pray Love. Afgelopen jaar was het mijn goede voornemen om elke dag te bidden, iets wat ik het hele jaar heb volgehouden. Bidden is voor mij een vorm van meditatie, om mijn gedachten te ordenen. Daarnaast moest ik dit jaar op dieet, en wel om aan te komen. Veel eten dus - vandaar ook de reis naar Italië, zie de volgende vraag. De titel Eat Pray Love lag toen al gauw voor de hand
En die liefde, dat blijft een zoektocht. Al voel ik wel veel liefde voor de mensen om me heen
Eigenlijk was het een grap, maar uiteindelijk ben ik het boek toch maar gaan lezen ik vond het verrassend leuk. Ik werd eerst een beetje afgeschrokken door de marketing als een vrouwenboek, maar dat bleek helemaal nergens voor nodig.
Leuke vraag voor volgend jaar: Welke titel zou je jouw jaar geven?
11. Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Ik ben druk bezig met het leren van Italiaans en DeensSorry jongens, ik ben mijn horizon aan het verbreden. Afgelopen jaar heb ik een maand door Italië geïnterraild, dat was te raden aangezien ik het in het WIDM-moet-de-trein-nemen-topic heb geplaatst. Daarnaast lijkt Deens zo erg op een parodie van het Zweeds, dat ik het wel moest proberen natuurlijk
12. Wat is jouw ideale toekomstbeeld?
Vrede op Aarde en in de mensen een welbehagen. O, en dat klimaatverandering wordt aangepakt Kunnen we nog eens een witte Kerst beleven.Voor de volgende keer: ook vragen over klimaatverandering moet je aan mij koppelen. Gelukkig deden de veel mensen dat ook
Benieuwd naar alle andere uitlegsels