Het is inderdaad opvallend dat er minder animo is. We moeten natuurlijk wel toegeven dat de edities in 2020 en deels in 2021, en het forum in het algemeen, een toevloed aan nieuwe forumleden kenden. Die waren hier onder andere omwille van de coronacrisis, terwijl die activiteit ondertussen alweer gestagneerd is. Dat was ook te bemerken in de toenmalige forumspellen zoals een WvW met 34 deelnemers en uiteraard de algemene activiteit op het forum.
De lagere animo ligt volgens mij inherent ook wel aan het feit dat de populariteit van fora tanende is en dat meer vluchtige kanalen (zoals Discord) aan populariteit winnen. Een paar voorbije edities van Discord Song Contest kenden standaard meer dan 30 deelnemers terwijl dit aantal in het verleden slechts de helft was. We kunnen in ieder geval wel stellen dat RSC meer leeft op Discord dan dat het op het forum leeft als we objectief naar het aantal reacties kijken. Dat komt, zoals gezegd, omdat Discord een vluchtiger medium is dan een forum. Ik wil gerust de deadlines voor het stemmen weer reduceren naar 12 uur om de puntentelling sneller te laten verlopen, maar uiteindelijk ben ik niet zeker of dat de hype rond RSC zelf zal wijzigen. In mijn ogen is het vooral belangrijk dat de mensen zélf hun punten bekendmaken aangezien dit een belangrijk deel uitmaakt van dit evenement.