Ik vind het best ingewikkeld. Ik begreep gisteren niet waarom mensen het een dom plan vonden om met z'n allen op dezelfde rol te stemmen. Ik begrijp nu dat ze dat vinden omdat er een kans is dat wolven afwijken en zo elkaar vinden.
Ik vind dat geen sterk argument. Stel 4 mensen besluiten om niet mee te gaan. Dan hebben ze 23 andere rollen om te kiezen. De kans dat ze per ongeluk dezelfde kiezen is niet zo groot.
Aan de andere kant, stel dat ik hier zeg voor welke rol ik ga, en een wolf wil testen of ik ook een wolf ben, dan gaat die persoon op dezelfde rol stemmen als ik, en nog mogelijk enkele anderen. Krijgt de wolf de info dat geen van de anderen een wolf is, dan weet deze wolf dat we allemaal goeie targets zijn. En dat wil ik niet.
Maar als ik niet vertel voor welke rol ik ga, is de kans dat de rol die ik gekozen heb onthuld wordt niet zo groot. Ik ben er dus bij gebaat dat zoveel mogelijk mensen voor dezelfde rol gaan als ik. Dat maakt het voor twee wolf lastiger om elkaar te vinden, als ze ook allebei mee zouden gaan in mijn keuze.
Al met al geeft dat laatste argument voor mij de doorslag. En het lijkt mij handig om eerst de laatste neutrale rol te weten. Ik hoop dat veel van jullie met mij meegaan op Cho. Hoe meer dezelfde rol kiezen, hoe lastiger voor de wolven om elkaar te vinden.