Nacht 2“Oké, heeft iedereen zijn stem in de hoed gedaan?” vroeg Sneep, “Dan kunnen we gaan tellen.”
Nadat iedereen instemmend had gereageerd, hield de Sneep in het midden van de cirkel de hoed op zijn kop. Iedereen verwachtte dat er allerlei losse briefjes uit zouden vallen. In plaats daarvan viel er één stuk perkament op de grond. Verbaasd pakte Sneep het papier op, en begon hij het voor te lezen.
“De uitslag is...”
Mrchipie: 9
Ricardo: 1
MitchK: 1
Convans: 2
Robbie: 4
Molfreak: 4
Belg: 1
D*N: 1
Vermoljoen: 1
Dat betekent dat Mrchipie de Kamer helaas moet gaan verlaten.
Daarnaast hebben Vermoljoen, Convans, Nieky, Giorgio en Bloodwolf14 nu elk 1x niet gestemd. Indien een speler 3x niet gestemd heeft wordt diegene automatisch uit het spel gezet.
Even werd het stil in de groep. Niemand wist wat er nu precies ging gebeuren. Plots ontstond er een gloed rond een van de Sneeps. Dit keer geen groene gloed, zoals tijdens de eerste nacht, maar een gloed die uit vier kleuren bestond. De vier afdelingskleuren: rood, groen, geel en blauw. En wie dacht dat deze Sneep zich aan zijn lot zou overgeven, die had het mooi mis.
“NEE!! DE UITSLAG KLOPT NIET, HIJ KLOPT NIET! REKEN MAAR NA, ER KLOPT GEEN BARST VAN!” schreeuwde hij uit. Een aantal Sneeps rende vrolijk mee richting de uitgang.
“Ik ben benieuwd wie jij echt bent!” riep de een.
“Het zal hier in elk geval een stuk rustiger worden na jouw vertrek.” zei een ander spottend, terwijl hij even stil bleef staan vlak langs de baan tussen de zwevende Sneep en de uitgang.
Plots ging er een fonkeling door de ogen van de zwevende Sneep.
“Jij wilt dat het rustiger wordt?” vroeg hij grijnzend, “In dat geval zal ik jou maar mee moeten nemen!”
En voordat iemand doorhad wat hij precies bedoelde, kwam de zwevende Sneep in actie. Hij reikte met zijn armen uit de gloed, en trok de tweede Sneep die hem zojuist uitgedaagd had bij zich in de gloed.
“Zo! Dat is mijn wraak voor die nare verwensingen van jou.” zei de verbannen Sneep, die met een bulderende lach – samen met de tweede Sneep – de Kamer uitgeslingerd werd.
En zodra de twee figuren de grens van de deuropening over waren gestoken, verschenen daar...
Benno Zabini en
Kasper KrauwelRolbeschrijving Benno ZabiniAls jij de Kamer uitgestuurd wordt ontsteek je in woede. In jouw furie grijp je één van de andere leerlingen vast, die je mee de Kamer uitsleept. Oftewel: jij bent de slechte jager. Je mag iemand mee het spel uit nemen als je eruit ligt.
Rolbeschrijving Kasper KrauwelZoals bekend maak jij altijd foto’s van iedereen die je tegenkomt. Wat mensen niet van jou weten is dat jouw camera heel bijzonder is. De foto’s die je daarmee maakt tonen namelijk niet de beeltenis van Severus Sneep, maar wie diegene echt is. Oftewel: jij bent de ziener!
Per nacht mag je aan mij 1 naam doorgeven. Van diens persoon krijg je de rol te horen.
---
En deze personages werden gespeeld door...
Mrchipie en Ricardo
Helaas allebei, dank voor jullie deelname!
Wederom waren de overgebleven Sneeps compleet in verwarring door de gebeurtenissen van deze dag. Het duurde daardoor ook even voordat de nacht begon, want veel Sneeps bleven na deze verbanning nog behoorlijk lang napraten.
Uiteindelijk gingen de leerlingen een van een toch naar hun slaapzakken toe. Eén van de Sneeps zei nog dapper: “Ik blijf de hele nacht op de uitkijk, deze nacht pak ik die Zwadderaars!”
Zijn woorden hadden weinig impact, mede omdat precies die Sneep de eerste was die snurkgeluiden de Kamer door slingerde.
1. MitchK
2. Nieky
4. Hillo
5. D*N
6. Monkatoky
7. Vermoljoen
8. Tim
10. SpacyColours
12. Molcrazy
13. ViWiRu
14. Convans
15. Swifty
16. Molfreak Arno
17. Miek1999
18. Giorgio
19. BloodWolf14
20. belg
21. putyourHANSup!
22. Kaaasje
23. Hautoa
24. michael90
25. Robbie
26. Jacco
27. Sanmol
Poll voor het onthullen van een rolbeschrijvingPer privébericht krijgen alle deelnemers een link naar een Google Forms formulier. Daarin vul je jouw forumnaam en personage in (ter verificatie). In het formulier kan je aangeven van welk personage de rolbeschrijving onthuld moet worden. De rol met de meeste stemmen wint.
Je hebt tot 6 juli 20:30 de tijd om in de poll jouw stem uit te brengen. In dit topic mag je overleggen.