Auteur Topic: [MO21] De biechten  (gelezen 2653 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MO21] De biechten
« Gepost op: 13-06-2021, 20:10:50 »
Gelukkig staan alle biechten in een mapje, maar moet ze allemaal even structuren. Weet niet precies wanneer, komen ergens deze week. Tot die tijd niet posten :)

Offline MollenvangR

• Forumlid
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #1 Gepost op: 14-06-2021, 10:26:59 »
Deel 1 - de start van het spel

Op het moment dat de mol door de kandidaten was aangewezen, wilde Arno voor de zekerheid nog even weten of er wel echt een mol gekozen was.

Hoi, ik denk niet dat je zal antwoorden maar ik kan het altijd vragen, betekent die witte rook dat er een mol is?  ::rofl::

Echt die gebruikersnamen  ::rofl:: BroccoLieverdje :') DrakieBonenstaakie :') Superleuk!

Ohja, vergeten jullie niet een berichtje met jullie Molbriefing te sturen?  ::ok::  ::rofl::
Aurynn was meteen enthousiast en had nog de hoop dat hij de mol zou worden :P

Onze kersverse winnaar begon met veel vragen. Ja Convans, als dat wat zeker is, zelfs niet zeker is, wat is er dan nog zeker...?
Hier zijn we dan. Uitgerekend 3 jaar na de eerste deelname volgt er een 2de deelname. Een droom die opnieuw beleefd wordt. 3 jaar geleden was ik relatief onbekend en ging ik onbezonnen het spel in. Nu heb ik op het forum al wat meer ervaring en ga ik het spel toch met een andere mindset in. Nog altijd met evenveel enthousiamse!

Enkele uren voor vertrek, check ik snel nog even of mijn koffers volledig gepakt zijn en geniet ik op mijn terras nog eventjes van het zonnetje. Door de corona-maatregelen is het toch al anderhalf jaar geleden dat ik nog eens een reis mocht maken. Maar gaat iedereen wel op reis? Gaan we echt met z’n 12’en vertrekken? Dat weten we hopelijk straks wel.

Ik ben benieuwd naar de mede-kandidaten. Ik verwacht een mix van vertrouwde gezichten zoals Jacco, Chipie, Ricardo, Mitch en Aurynn en een aantal personen die ik minder goed ken zoals Monkeysuncle, KingLennart en ViWiRu. Maar ik kan er natuurlijk compleet naast zitten ook. De enige zekerheid is dat MollenvangR en Spacy de presentatoren zijn!

Het begint al bij het eerste berichtje. We mogen niet inloggen via onze eigen forumnaam, maar via een nieuw account. Ik ben QueenbBee. Spannend! Maar waarom mogen we nog niet weten wie we zijn? Wat gaat er precies gebeuren? Ik weet het niet en die onzekerheid zorgt voor een gezonde portie stress. Ik ga zodadelijk even inloggen met mijn nieuw account en mijn nieuwe identiteit.

Over een nieuwe identiteit gesproken, is er reeds een mol in ons midden? Ik heb nog geen melding gekregen dat ik een kandidaat ben, dus is er nog niets zeker in dit spel? Moet de mol nog gekozen worden? Of laten ze niet weten aan kandidaten dat ze gewoon kandidaat zijn? Veel vragen en weinig antwoorden. We gaan het allemaal wel zien zeker?

Frank had er zin in, toen wist hij nog niet wat er later in dit spel zou gaan komen...
Hi guys,

Nu we aan de start van een nieuwe serie staan, alvast veel succes en plezier. Ik heb er zin in en we gaan genieten  ::bravo:: Ik zie jullie als Draakiebonenstaakie later vanavond  :D
 ::joehoe::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 14-06-2021, 10:36:20 »
De Benjamin van de groep was een fanatieke biechter, mede omdat hij de halve finale zou halen natuurlijk. Heel uitgebreid en enthousiast zoals we hem kennen. Alleen die gunfactor heeft hij heel snel overboord gegooid geloof ik  ::)

Hallo Spacy, MV, medekandidaten waarvan ik jullie identiteit nu nog niet weet en andere mensen,

Ik ben Jacco, en ik doe mee aan WIE IS DE MOL ONLINE 2021!!!! ::hyper::

Over een uur is het 1 april 19:30, dan gaat het spel beginnen! Om de tijd te doden ga ik alvast een eerste biecht maken, ik zal mij hierin voorstellen aan jullie, mijn tactiek vertellen etc.

Wie ben ik?
Ik ben dus Jacco, die naam bestond helaas al hier dus heet ik op het forum JaccoS. Ik ben 14 jaar oud, en daarmee waarschijnlijk de benjamin van de groep. Mijn hobby's zijn uiteraard (Wie is) De Mol, Volleybal en muziek luisteren/ontdekken. Mijn favoriete eten is een cheeseburger, en de vrouw op mijn avatar is Foke ::love:: Kandidaat van Wie is de Mol? seizoen 1.

Wat is mijn tactiek?
In 2 woorden: gunfactor creëren. Daar zitten verschillende onderdelen aan vast:

- Mijn best doen voor de pot. Ik vind het sowieso heel leuk om de Mol te slim af te zijn en lekker veel geld te verdienen. Ook omdat de opdrachten waarschijnlijk te leuk zijn om ze te verpesten. Alleen wanneer ik een persoonlijk voordeel (een joker bijvoorbeeld) kan verdienen wil ik dat de boel verzieken. Verder ga ik dus braaf mijn best doen om de pot te spekken. De boel saboteren is niet mijn taak, daar is de Mol voor. Ook denk ik dat nepmollen niet heel veel zin heeft, als ik per ongeluk iets fout doe (wat denk ik vaak kan gebeuren) komt dat veel verdachter over. En ik kan mijzelf ook verdacht maken zonder geld uit de pot te spelen, wanneer er geld wordt verdient kan ik bijvoorbeeld 'fake happy' reageren.

- Ik ga zoveel mogelijk aardig blijven. Met gunfactor creëren wil ik ervoor zorgen dat als mensen mij ooit iets kunnen gunnen, ik dat dan krijg. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat er zelfs jokermunten door kunnen worden gegeven, dus is deze tactiek nog handiger. Ik ga dus zoveel mogelijk aardig blijven, en geen vijanden maken. Ik ga ook niet liegen als dat controleerbaar is, ik zal mijn vragenlijst dus niet vervalsen.

Hoe ga ik De Mol vinden?
Als ik op tv naar (Wie is) De Mol kijk is De Mol vinden niet mijn grootste doel. Ik kijk eigenlijk voor de gave opdrachten, locaties en de kandidaten. Dat lijkt mij ook het leukste aan MO, maar ik zal De Mol wel moeten vinden om te kunnen genieten van de opdrachten. Ik gebruik nooit FTM, ik zal daarom ook geen FTM schema maken. Ik ga wel mensen afstrepen, als iemand meerdere keren veel geld heeft verdient is die het gewoon niet. Wie ik het minst heb afgestreept zou dan mogelijk De Mol kunnen zijn. Verder ga ik ook proberen om in de ENERZJIE gewoon op gevoel De Mol te vinden. Krijg ik bij deze persoon molvibes?  En ik ga, ik citeer uit mijn inschrijving: de mol vinden door stiekem valletjes neer te leggen voor De Mol, hopend dat De Mol erin vast komt te zitten en niet meer los komt zonder dat ik wat wijzer ben geworden. ::heks:: Ook heb ik uit het Moltalk 2020 topic nog wat tips van Chardo gevonden en in mijn molboekje gezet, misschien gaan die mij ook helpen.

Ga ik winnen?
Hell yeah! Omdat ik 14 ben onderschatten mensen mij, en ik kan ook wel een beetje warrig overkomen af en toe. Maar ik kan echt wel een spel spelen, en ik ben ook niet zo naïef als ik me af en toe zal voordoen.

Ik ga de eerste opdracht zo spelen onder mijn schaduwaccount BananaNajib20. Ik zie hier naast me in het Nu online hokje ook een BroccoLieverdje en een Lord Giraffe. Dat zal er vast wat mee te maken hebben. ;D

Nog 45 minuten inmiddels, ik kan niet meer wachten!!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 14-06-2021, 10:36:32 »
MitchK Convans heeft last van een identiteitscris.
Het spel is begonnen! 11 mede-kandidaten die voorlopig verborgen zitten achter een masker. Jacco, Chip, Larikoek en Molfreak Arno lijken me een zekerheid. De rest van de kandidaten blijft voorlopig nog even geheim.

Ik heb lang nagedacht over een goede tactiek in deze opdracht. Het is lastig omdat we niet weten wat er komt. Het enige wat ik wist, is dat er na opdracht 1 nog een opdracht gespeeld zou worden met de schaduwaccounts. Dus heb ik er voor gekozen om mezelf niet te onthullen. Ik heb de meeste vragen naar waarheid beantwoord, behalve de 3 vragen die mezelf wel eens zouden kunnen onthullen. Dus 7 op 10 vragen goed beantwoord. Dat zal niet genoeg zijn voor een jokermunt, maar ik geloof dat Jacco en molfreak Arno allebei 10 vragen goed beantwoord hebben. Daarom leek het mij ook niet nodig om dat zelf te gaan doen. Zo zal niemand een voordeel behalen.

Ik hoop dat er een voordeel aan vasthangt als je niet onthult wordt. Ik heb ook zo weinig mogelijk getypt. Enkel het hoogt noodzakelijke en enkele zinnen waar niets uit af te leiden valt. Ik denk zelf dat er velen geloven dat ik echt MitchK ben van de potentiële kandidaten. Sorry MitchK dat ik je identiteit even gebruik!

Op naar de ontknoping van opdracht 1.1 en het vervolg van het spel in opdracht 1.2. Spannend!

KingLennart komt erachter dat hij een heel onhandig foutje gemaakt heeft...
Kut!!!!! Geef ik reactie met verkeerd account!!!!  ::schaam::
Daar gaat mijn dekmantel...

Sorry!!!!! Heb beide berichten verwijderd...

Te veel details...  ::vergroot:: dat vonden de hosts ook
Schrok me de tering... zat lekker te kakken en alles te bekijken op minn telefoon,  en toen postte ik iets... was vergeten dat ik alleen op laptop als Cornelia Pop ben ingelogd...  ::rofl::

Too much information! ::rofl::

Dat valt ook onder aanvullende informatie :) Hopelijk wel met de rol met uiteinde naar je toe  ::ok::

Draakiebonenstaakie kan gewoon Nederlands spreken blijkt...
Oke nu met dir AstroNaud-gate, dit zijn duidelijk HIDM en D*N die allebei meedoen (of we zaten bij de eerste fout)

Ik citeer dit later even voor in m'n echte eerste biecht maar doe even vanaf hier want wil niet dat mensen zien dat FrankLapidus ineens online is als Draakie dat ook is maar omg HIDM again  ;D great! Die gaat vast weer de mol zijn en dat ik er weer intrap

Lana del Rey en de schrijfstijl van AstroNaud zijn trouwens de redenen dat ik dit denk/weet  ;D

Einde biecht 1 !

Een poppenspeler, de a.k.a van KingLennart ontdekt dat dit een heftige groep is
Wat zitten er een dwingelandjes in dit spel... ik dacht ik bespeel ze als een "Master of puppets" maar er zijn er een paar die heel erg graag het voortouw willen nemen...

Pamela... Lord G... Draakkie...

Maar of dat nu Mols is? Lijkt mij sterk... want ze nemen ook goeie beslissingen...

Nee dan ben ik meer op mijn hoede voor meneer/mevrouw Broccoli... ff in de gaten houden...

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 14-06-2021, 10:45:33 »
Jacco biecht lekker uitgebreid en kijkt terug op aflevering 1 opdracht 1 en 2

Hallo iedereen!

Het spel is begonnen! En hoe? ::oink:: Ik ga jullie in deze biecht uitgebreid mijn ervaring vertellen over 1.1 en 1.2, de opdrachten met de schaduwaccounts.

1.1 - The Masked Mole
Het is 19:30, na mijn F5 knop te hebben gesloopt zie ik de eerste opdracht online staan: The Masked Mole! En na wat scrollen zie ik ze staan, mijn medekandidaten! ::bravo:: Wel anoniem in pakken helaas, maar die pakken zijn zo mooi dat ik dat niet eens heel erg vind.

We moeten antwoord geven op verschillende vragen, niet heel moeilijk toch? "Wat is je favoriete kleur?" Dat is groen, dat zeg ik dus ook eerlijk. De 2de vraag over wc-papier zeg ik ook eerlijk, dat is niet zo'n lastige vraag :P De 3de vraag is al iets persoonlijker, maar ik zie nog geen reden om daarover te liegen. Ik wil die jokermunt namelijk wel, of voorkomen dat iemand anders die krijgt. Vervolgens de 4de vraag, als ik daar eerlijk antwoord op geef is het misschien wel duidelijk dat BananaNajib Jacco is. Maar ja ik wil niet dat iemand een jokermunt krijgt, dus zonder veel na te denken zeg ik dat mijn favoriete liedje Mata Hari van Efendi is. Nu kan ik eigenlijk niet meer terug, het is al best duidelijk dat ik Jacco ben. Daarom heb ik besloten om de rest ook eerlijk te beantwoorden, zodat ik een jokermunt krijg/niemand een jokermunt krijgt. Er gaan geruchten dat je je identiteit geheim moet houden voor een eigen voordeel, maar daar heb ik niks meer aan. En niets is wat het lijkt natuurlijk ;D De volgende vragen heb ik ook eerlijk beantwoord, het wordt alleen maar duidelijker dat ik Jacco ben. Toen kwam de vraag over beroep/opleiding. Ook dat heb ik eerlijk beantwoord, het is toch al duidelijk dat ik het ben. Ik neem het risico.
Maar toen gebeurde iets wat ik niet aan had zien komen, en ook liever niet had zien gebeuren. De nieuwe vraag is "heb je gezegd De Mol te willen zijn". Het eerlijke antwoord is nee, maar als ik dat eerlijk zeg en mensen komen erachter dat ik een jokermunt heb, heb ik een probleem. Ik ga maar liegen dan, er zit niks anders op. Ik dacht ook dat er andere mensen 100% eerlijk zouden zijn, dus er is niet een heel groot probleem. Vraag 10 was om te vertellen wie we echt zijn, dat zeg ik gewoon eerlijk: JaccoS

Toen gebeurde het meest nare scenario, maar één iemand is 100% eerlijk geweest. Dat betekent dat als die persoon mijn vragenlijst heeft, weet dat ik de Mol niet ben. Tenzij ik mijn vragenlijst ga vervalsen. Ik heb besloten om mijn favoriete kleur groen te verwisselen met blauw, ik denk niet dat dat heel erg opvalt. Het enige wat wel is gelukt deze opdracht is om mezelf heel naïef neer te zetten. Verder ben ik niet heel erg tevreden met hoe deze opdracht is gegaan, en toen moest SpacyColours dit vervelende nieuws nog vertellen:

1.2 - Wie Kent Moljonairs

"Iedereen die door minder dan 3 mensen wordt ontmaskerd, krijgt een jokermunt". Oké, ik had erger verwacht, maar ik maak dus echt 0.0 kans op een jokermunt. Nu moet ik maar zorgen dat de schade zou beperkt mogelijk blijft. Ik ga echt mijn best doen om zoveel mogelijk mensen te ontmaskeren, maar dat plan had de groep volgens mij niet ::) Eerst zeggen ze dat @de_witte meedoet, omdat in de hint zijn avatar staat. Dat is toch nóóit de hint, ik snap echt niet wat daar is gebeurt. En later denken ze ook nog eens dat Starlight meedoet, terwijl we onze inschrijvingen naar haar hebben gestuurd?! ::dom:: Ondanks dat is de opdracht nog best goed gegaan, we hadden er maar 2 fout. Wel zijn er wat rare beslissingen genomen. Vooral met die hulplijnen, die waren soms zo overbodig. Daar is echt flink gemold! ::vergroot::

Echt 5.000 tekens.. 1 biecht en door

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 14-06-2021, 10:45:43 »
Ik wilde dus Frank en Jacco combineren (Franco  ??? nou ja er zaten genoeg dictatoren in deze groep), maar zat met de 5000 tekens.

En ook Frank is er even lekker voor gaan zitten
Hier dan mijn eerste biecht. (Ik ben van plan 1x per week te biechten, dus sorry voor de extreem lange biecht elke week ipv meerdere kleinere biechten).

Dus... het spel is begonnen.

Het is inmiddels drie jaar geleden dat ik dit spel op deze plek voor de eerste keer speelde. Ik was vijftien, zestien. Het was een hele rollercoaster. Ik startte dat avontuur met allemaal mensen die compleet onbekend voor me waren - mensen die inmiddels grotendeels vertrokken zijn van dit forum. Een Nvy, BigBoots, Molino... en ga zo maar door. Het was een gek seizoen met veel botsende karakters. Maar ondanks die botsende karakters heb ik er destijds echt van genoten.

En nu ben ik er weer. Het voelt wel een beetje gek, zo met andere mensen en drie jaar ouder. Maar ik had wel verwacht opnieuw door de selectie te geraken. Ik had wel vertrouwen in mijn inschrijfformulier en voornamelijk in de motivatie.

Opdracht 1.1 & 1.2:
Een paar dagen geleden begon de eerste opdracht. De gemaskerde deelnemers... Ik had van een paar mensen direct door dat ze er tussen zaten eigenlijk. Convans herkende ik aan de vele posts en het fanatisme. Jacco's aan de antwoorden en de stijl van zijn posts. KingLennart ook en die onthulde zichzelf ook al vroegtijdig  ;D leuke opdracht! Veel types die zichzelf nogal geweldig vinden zo te zien. Ik heb besloten bijna alles te liegen, volgens mij alle vragen (?) behalve de negende vraag - ik heb echt opnieuw 'nee' gezegd op de vraag of ik de mol wilde zijn. Zou ik totaal niet kunnen, dus goede keuze en als kandidaat lijkt dit spel me ook veeel leuker.

Daarna werd het tijd voor het raden van de forummers die onder de pakken zaten. Een aantal waren vrij duidelijk, ik koppelde zelf in mijn hoofd Lana del Rey aan D*N - niet gepost want dan verdenkt niemand mij meer ;D maar dat was de foute redenatie iig. Ik had zelf verwacht Hadewychisdemol er nog bij te hebben, die had ik graag als deelnemer gezien. LuluPineapple dacht ik ook dat erbij zat maar dat was ook niet zo.  LuchtManiak wilde al direct niet meer meewerken, gek maar snap ik wel ivm die jokermunt. Ik dacht nog even dat Molfreak Arno niet Arno was maar D*N die zich vermomde als hem, geen gekke gedachte. Die twee heb ik dan ook fout gehad in mijn lijstje:

AstroNaud --> LuchtManiak
BananaNajib20 --> Jacco's
BroccoLieverdje --> D*N
Cornelia Pop --> KingLennart
Draakiebonenstaakie --> Chocomol
Lord Giraffe --> Giorgio
Majigthinga --> LuluPineapple
Pamela Pinguin --> belg
Pandalover2609 --> Aurynn
QueenbBee --> Convans
Sananas --> Roomey164
Tacoootje16 --> Larikoek

Twee fout dus, prima gedaan. Ik ben zelf door maar drie mensen geraden, eentje teveel dus helaas. Net geen jokermunt. Draakiebonenstaakie en zijn Engelse act waren bijna geslaagd!

« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 10:49:30 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 14-06-2021, 10:50:06 »
Vervolg van Frank over 1.3:

Opdracht 1.3:
Opdracht drie mag ik niet aan deelnemen, want Aurynn, D*N en LuchtManiak willen even leuk doe-- oh wacht ik mag wel meedoen samen met Convans </3 Ik wil echt mega mega graag meer goed hebben maar dit wordt hopeloos want ik weet bijna niks over Roemenië ;D. I'll put my trust in Convans, moet goedkomen. Maar ik zou oprecht niet weten waarom Aurynn, D*N en LuchtManiak dit zo zouden doen? Beetje lullig sowieso, volgens mij heb ik niks fout gedaan so far dus ik vat het - en ja, ik weet het is WIDM - toch deels persoonlijk op. Hopen dat de sfeer iets verbetert gedurende de komende afleveringen, zou jammer zijn als het zo blijft want ik vind het een ontzettend leuk spel wat niet overschaduwd moet worden door dit soort stomme acties.

Inmiddels heb ik contact opgenomen met alle drie. Aurynn zei dat ik niet haar voorkeur had, maar dat er al iemand anders was die mij buitenspel wilde zetten en ze mee moest gaan. D*N zei dat LuchtManiak niet mee wilde gaan met belg buitenspel zetten. LuchtManiak zei dat hij Roomey164 buitenspel wilde zetten ipv mij, maar dat Aurynn dat niet wilde.

Aurynn zei dit:
Citaat
No worries.

Je mag best weten dat ik Convans een gevaarlijke kandidaat vind. Hij is niet te beroerd om verdieping 9 iemand anders van de toren 'te duwen' om zelf met een munt er vandoor te gaan, ook al wil hij alles eerlijk en open spelen. Bij mijn Discord WiDM meerdere keren gezien.
Daarnaast zijn dit soort acties vaak handig om te zien hoe men erop reageert; Geeft best veel informatie.

Wat betreft jouw naam: Had niet mijn voorkeur. Maar om iets geldig te krijgen moest je drie mensen vet laten drukken (en dat binnen de tijd). Een 'drietal' kon ik vormen door iemand met een voorkeur voor jou. Beetje uit eigen belang hier wel mee akkoord gegaan.

Ik hoop dat je het kunt snappen, kan me voorstellen dat het niet helemaal tof is (echt niet), maar wilde wel even het heft in eigen handen nemen.

En D*N zei dit:
Citaat
Hiii  ::joehoe::,

En whoops sorry daarvoor ja ;D. Vooral omdat je voor mij meer collateral damage was. Ik wou het liefst Convans en belg achterlaten. Convans denk ik om bekende redenen en belg omdat ie gelijk mij achter wou laten. Maar Luchtmaniak wou niet mee op belg dus uiteindelijk meegegaan op jou.

Ik ben heel erg benieuwd want de meeste mensen ken ik zeg maar een beetje maar heb ik nooit echt in zo'n spel gezeten, dus tis iets onbekender dan normaal voor mij. Ik hoop wel echt dat Convans snel afvalt :-X. En belg met zijn uitgedachte plannen doordruk strategie ben ik ook geen fan van. Verder nog een redelijk rustige groep, maar dat komt vast goed ;D.

en jij? Wat vind jij van de groep?

Ik speelde uiteraard een beetje mee en zei "oh god ja Convans, of all people uit 2018 doet hij mee!" en toen volgde dit van D*N:
Citaat
Als je hem ergens wil tegenwerken in een opdracht, dan weet je mij te vinden  ;D ::ok::

En LuchtManiak zei dit:
Citaat
Citaat
Hoi Frank,

Convans wilde ik buitenspel omdat ik hem te dominant vind. En als iemand zó graag omhoog wil werk ik graag tegen  :P Ik wilde daarnaast Roomey beneden laten, maar er stonden al twee posts van Aurynn en D*N. Dus toen dacht ik: beter jij dan ik, want ik wil graag mee omhoog. Puur eigenbelang dus even, no hard feelings :)

Hoe bevalt het spel je so far? Ik heb je niet weten te ontdekken bij de tweede opdracht helaas, slim gespeeld!

Groetjes,
LuchtManiak

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 14-06-2021, 10:52:36 »
En nog een vervolg van Frank over opdracht 1.3/1.4 en 1.5

Maar hij (Luchtmaniak) zei ook dit ook dit:

Citaat
Dit is wat er gebeurde:

- Ik had contact met Aurynn over wie er beneden zou moeten blijven. Wij deelden al snel het gevoel dat we Convans beneden wilde houden, aangezien die heel dominant is in de groep.
- Vervolgens hadden we overleg over wie nog meer. Ik opperde D*N. Aurynn wilde dat niet en hield dat tegen.
- Aurynn stelde toen Convans en FrankLapidus voor. Over jou zei Aurynn: "Een Frank is ook wel vrij bepalend". Daarop reageerde ik: "Klopt, maar van Frank wil ik wel zien hoe hij het spel speelt".
- Ik opperde een van de inactieve kandidaten (Giorgio of Roomey), toen kwam Aurynn met belg. Daar was ik geen voorstander van, vind ik juist een goede en betrouwbare speler.
- Dus aangezien Aurynn een veto had op D*N en ik op belg, kwamen we toch weer terug bij jou. Uiteindelijk gaf ik inderdaad aan dat ik jullie namen ook vet zou drukken in het topic (zoals ik gedaan heb), maar het klopt dus niet dat ik jouw naam genoemd heb. Uiteindelijk ging ik met Aurynn mee omdat ik bang was dat misschien ik zelf beneden zou worden gelaten.

Uit dit bovenstaande heb ik vooral geleerd dat Aurynn en D*N samenwerken. Die twee lijken met geduchte tegenstanders, dus ik ga ze in de gaten houden.

Voor jou spijt het mij, maar no hard feelings dus. Aan jou om op basis van bovenstaande je eigen oordelen te vellen.

Wat betreft de keuze om op mij te stemmen: Aurynn wijst dus naar iemand en niet naar zichzelf, D*N naar LuchtManiak en LuchtManiak naar D*N. Ze verraden elkaar dus als het ware maar ik neig LM te geloven.
Verder nog opvallende dingen: LuchtManiak vindt Aurynn en D*N een wel heel sterk bondje en zegt ook dat ze te sterk zijn samen. Ik ga dit iig doorspelen naar Convans want dat gun ik 'm, heb niet zo'n zin in het wegpesten van iemand en ik gun hem een kans.

Mijn tactiek is dit seizoen dan ook: eerlijk spelen. Eerlijk spelen. Hoe gek dat ook klinkt. En dan bedoel ik niet, niet saboteren in opdrachten, maar wel keuzes maken met mijn hart ipv alleen aan de items te denken. Ik ga niet een Convans dwarsbomen omdat dat mij meer populariteit en zo meer kans op items op kan leveren, maar ik ga het spel spelen met wie ik wil en niet luisteren naar mensen die het spel al genoeg domineren.

En inmiddels hebben we de jokermunten weten af te pakken. Dankzij wat geluk en wat kennis van onverwachte onderwerpen zoals het ESF. Missie geslaagd!

Opdracht 1.4:
Ik snap wel dat de mol mij bij de 3 overzichtmakers heeft gezet, want daar ben ik hartstikke slecht in. Zeker met katten die letterlijk geen verschil in uiterlijk hebben. En ja, ik heb een beetje genepmolt maar ook echt een poging gedaan sommige katten juist te omschrijven dus dit ligt niet alleen aan mij. Het schilderij van het kasteel van Jacco heb ik wel fout geplaatst, die had ik allang gevonden (net als een aantal andere schilderijen).

Opdracht 1.5:
De kistjesopdracht..  tsja, daar valt weinig over te zeggen. Ik wist dat in kistje twee het weerbericht van Brasov en -200 zat. Dus dat koos ik uiteraard niet. Ik koos definitief kistje drie, en die was leeg ::rofl:: dus geen geslaagde opdracht.

Contact en test:
Ik heb verder nog kort contact gehad met Giorgio, belg, en Roomey, maar dat was allemaal vanuit hun en ik heb er verder ook niet behoefte aan. Ik voel me wel lichtelijk eenzaam in deze groep, maar dat komt dus door mezelf. Ik ga dit spel niet met bondjes doen, totaal geen zin in (behalve met Convans dan).

Ik vind het ook wel leuk om een voorspelling te doen:
Afvaller 1 - Jacco'S
Afvaller 2 - belg
Afvaller 3 - Larikoek
Afvaller 4 - Molfreak Arno
Afvaller 5 - Roomey164
Afvaller 6 - LuchtManiak
Afvaller 7 - FrankLapidus (ik hoop het iig een plek verder te schoppen dan de vorige keer)
Afvaller 8 - Convans
Afvaller 9 - Aurynn
Verliezend finalist - D*N
Winnaar - Giorgio
Mol - KingLennart

Maar KingLennart is mijn mol is voor nu. Ik verdenk ook Giorgio, Aurynn en Roomey164. En een klein beetje D*N.

Nu richting het einde van de week gaat het al een stuk beter. Ik heb nog steeds heimwee, maar raak langzaam gewend aan deze bijzondere groep ;D ik heb wel vertrouwen in de test en ga proberen op iedereen minstens 5 vragen in te vullen. Komt goed!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 14-06-2021, 10:55:43 »
Het vervolg van de biecht van Jacco over aflevering 1. Hij blijkt een zwarte vrijstelling te hebben, die hem later in het spel nog zou gaan redden. Nee die status van gehate kandidaat zou in aflevering 2 komen :P

Hoi!

Alle opdrachten van aflevering 1 zitten erop, en het was eehm...  ::respect:: Serieus, dit was zo gaaf! Ik heb echt meerdere "Holy Forking Shirtballs" momentjes gehad!

1.3 - Welkom in Roemenië
Bedankt! Ik ben hier graag :D En we gaan meteen naar een prachtige plek toe, het hoogste gebouw van Roemenië. Ik kan niet wachten om dat uitzicht te zien, maar dan moet ik daar wel geraken. Dat ging makkelijker dan verwacht, want Aurynn postte dat Convans en Frank moesten blijven. Daar gingen anderen in mee. Ik heb er maar niet op gereageerd, want ik wil mijn plek niet kwijtraken, maar ik dacht echt:

Het was heel vermakelijk ;D

De vragen gingen heel goed, op gegeven moment hadden we iets fout en stuurden we Roomey weg, niks aan de hand. Toen aan het einde kwam belg er opeens mee om mij eruit te gooien als we iets fout hadden (vanwege 1.5, waar ik straks over ga vertellen). Oké hij had een punt, en om voor eens en voor altijd van dit af te komen offerde ik mezelf op (en krijg dus geen jokermunt). ALS we iets fout hebben. Belg deed bij de laatste vraag heel raar, hij zei dat hij het weer wist maar deelde het antwoord deze keer niet? ??? Ook precies nadat hij zei dat hij mij weg wou hebben. Ik vertrouwde er niks van. Ik besloot voor mijzelf op te komen! Iets wat niet echt in mij zit, op dat vlak ben ik best verlegen, maar nu deed ik het wel! En tot mijn grote plezier stonden er heel veel achter mij. Uiteindelijk werd toch het antwoord van belg het meest gekozen, wat fout bleek te zijn. Belg stemde al om mij eruit te gooien, maar ik was even offline en zag opeens 3 stemmen voor Belg!

Een jokermunt ::boogie:: Oh wacht, wat zeg jij daar MollenvangR?? Convans en Frank konden revenge nemen, door een jokermunt af te pakken als ze genoeg vragen goed hadden. Dat hadden ze, daardoor werd er ook veel minder verdiend. Gelukkig kozen ze ervoor om de jokermunten van D*N en Aurynn (karma) af te pakken, en niet die van mij. Een jokermunt ::boogie::

1.4 - Poes, poes, poes, poes, poes....!?
Wat een poezen, en wat een tekst :o Maar ik snapte de opdracht op gegeven moment wel. Ik begon maar met Waldo's zoeken, iets waar ik niet heel goed in ben. Maar na wat hulp van Lennart vond ik er een. Toen kreeg ik een hele mysterieuze PM van MV, ik moest ook iets gaan omschrijven ::vergroot:: Dat heb ik gedaan, en toen ging ik weer door met Waldo's zoeken. Ik vond op gegeven moment de creepy pretparkingang. En wow, wéér een mysterieuze PM van MV. Ik heb weer gewoon gedaan wat me werd gevraagd, en ging weer verder Waldo's zoeken. Zonder succes helaas.

Wij moesten toen de katten vinden die Arno voor ons heeft omschreven, dat heeft hij echt geweldig gedaan. We hadden alles goed! ::bravo:: De omschrijvingen van Giorgio waren ook goed, maar die van Frank? Frank was nog verdachter, want zonder overleggen postte hij de foto waarvan hij dacht dat die bij mijn omschreven kasteel hoorde. Waarom overlegde hij dat niet? Mijn andere foto is wel correct geraden!

1.5 - Niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt
It's time for drama! ;D Want ik werd uitgekozen tot de kandidaat die het meeste werd vertrouwd, ahhw ::love:: In kistje 1 zat geen 50 euro zoals ik heb verteld, maar 500 euro. In kistje 6 zat een joker. En hallo het is aflevering 1, wat verwacht je dat ik ga kiezen? Ik heb dit zo lief mogelijk verteld, en daarom verteld dat het maar 50 euro was. Ze waren wat teleurgesteld, maar ik ben niet de meeste gehate kandidaat van de groep :P

Toen mocht ik weer een nieuw kistje kiezen, net als iedereen. Niemand wist wat er in kistje 4 zat, dus ik kies die. Ook was die omschrijving net zo mysterieus als kistje 6 met een joker. Ik krijg later die avond een PM van MV met de inhoud...

EEN ZWARTE VRIJSTELLING?! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH I'm the most powerful candidate right now ::heks:: Na een lang nagedacht te hebben heb ik besloten om niemand hierover te vertellen. Mocht er binnenkort een vrijstelling opdracht zijn (waar ik vanuit ga), zet ik hem dan bij de test in. Hopend dat die kandidaat niet z'n best heeft gedaan. Mijn smoesje is "later in het spel komt er een opdracht met duisternis, jij krijgt dan het licht". Ik hoop dat het werkt ::tandpastasmiley:: Ik ben in ieder geval heel tevreden met deze opdracht!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 14-06-2021, 11:04:20 »
Daar issie weer, JaccoS. Deze keer doet hij even al zijn medekandidaten overlopen. De mol was op dat moment nog totaal niet op zijn radar verschenen... (let niet op de datum van de biecht, Jacco had nog wat aanpassingen gedaan aan zijn tekst en de originele versie van de eerste week heb ik op verzoek verwijderd zodat die niet alsnog gepubliceerd zou worden)

Hoi, in deze biecht ga ik in op mijn medekandidaten

Hallo iedereen!

In deze biecht ga ik wat vertellen over mijn 11 medekandidaten, fun! :D

Aurynn: iemand van het Pokémonforum! Een goede host, maar ook een goede kandidaat? Ik denk het wel ::jaja:: Ik denk dat hij sowieso 5 afleveringen meegaat, misschien wel als Mol!

belg: Nicki Minaj, ugh. Hij heeft van mij gewonnen in WVW, dat laat ik niet opnieuw gebeuren. Hij zou best De Mol kunnen zijn, in 1.1 was hij heel tegenstrijdend en in 1.2 had hij wisselende resultaten. Ik hou je in de gaten ::vergroot::

Convans: hij is actief op Discord, net als ik. Daarom ken ik hem op zich wel. Ik weet dat hij een sterke slimme speler is, en hij zou ook een goede Mol zijn. Ondanks dat denk ik niet dat hij het is. Hij is héél goed bezig geweest in 1.2

D*N: een van de kandidaten met wie ik contact heb gehad over het spel! Ik heb hem gisteravond (3 april) gecontacteerd, en we hebben het even over het spel gehad. We hebben afgesproken vaker informatie uit te wisselen. Ik ben hier best blij mee, want ik denk dat we elkaar nuttige informatie kunnen geven die ons langer in het spel houdt.

FrankLapidus: mijn hoofdverdachte na 1.1 en 1.2! Hij begon het spel als een Engelssprekend karakter, waarom? Hoe kom je op dit idee als je de opdracht niet weet? Ik vind dit een typisch plan dat je alleen kan verzinnen met voorkennis. Ik ga hem er binnenkort eens mee confronteren. Ook zei hij dat hij De Mol niet wilde zijn, dat vind ik ook heel Mols.

Giorgio: toen ik las dat hij meedeed was ik positief verrast. Ik kende hem van naam, maar verder niet. En ik vind het heel leuk dat iemand meedoet die vooral vroeger actief was. Ik heb hem ook een berichtje gestuurd, we hebben een plan om anderen te testen. Zeker met zijn positie in 1.4 kan dat mooi uitgevoerd worden.

KingLennart: de persoon die met zijn verkeerde account in 1.1 postte. Bewust? Want ik wou hem er bijna door afstrepen. Ik denk toch niet dat hij De Mol is, maar vooral omdat hij 1.2 goed heeft gedaan.

Larikoek: de 3de kandidaat die ik een berichtje heb gestuurd. Lars reageerde enthousiast terug. We hebben het gehad over de opdrachten, en ook over het lijstjes delen. Daar hadden we een verschillende mening over, ik ben namelijk helemaal voorstander van het openbaar delen, maar Lars niet. Maar uiteindelijk heeft hij het toch gedeeld gelukkig.

LuchtManiak: mijn nummer 2 verdachte op dit moment. Hij was in allebei de opdrachten best wel verdacht. Ook dankzij hem hebben we onnodig een hulpmiddel gebruikt. Ik vertrouw er niks van. Hij heeft mij ook een berichtje gestuurd, maar daar is niet veel mee gebeurd.

Molfreak Arno: hij zou een geniale Mol zijn, ik kreeg namelijk wat Milouska-vibes. Ik vind hem verder een leuke enthousiaste kandidaat, we hebben ook al wat gepraat over het spel.

Roomey164: who? Zij is echt heel inactief, maar in haar ene post vond ik Roomey wel leuk overkomen. Ik hoop dat deze persoon wel wat actiever wordt, anders mag zij van mij afvallen.

Zo, dat zijn ze dan ::bravo:: Hier mijn ranking na 1.1 en 1.2:
1. FrankLapidus
2. LuchtManiak
3. belg
4. Aurynn
5. KingLennart
6. Giorgio
7. D*N
8. Molfreak Arno
9. Convans
10. Larikoek
11. Roomey164

Doeg ::joehoe::

Groetjes :D

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 14-06-2021, 11:07:43 »
Jacco biecht vrolijk door en kijkt ook nog even naar wie de mol is na aflevering 1

Bondjes
Ik heb, zoals je al in mijn vorige biecht hebt gelezen, met meerdere mensen gepraat. Ik wil wel een goed bondje, wie zou ik kiezen? Het is Giorgio geworden! Die vertrouw ik wel. We hebben wat info uitgewisseld. Hij verdenkt Lennart, Aurynn en LuchtManiak. Ik hoop dat hij eerlijk is, ik wel in ieder geval ::jaja::

Heel leuk moment
Na 1.5 kreeg ik een bericht van belg, hij zei dat hij een minjoker moest uitdelen en mij heeft gekozen. Ik was echt zwaar geïrriteerd, daar gaat mijn voordeel met mijn joker. >:( Ik heb gereageerd en gezegd dat ik het een rare keuze vond en heel pissig was. Hij begon daarna over een zwarte vrijstelling. Hij dacht dat ik een ZV door kistje 6, omdat Frank dat zei in het topic. Dat klopt niet, ik heb mijn ZV door kistje 4. Maar dat weet niemand.
Even later reageerde hij met dit:

Citaat
Dag JaccoS,

Ik ga gewoon open kaart spelen, tactisch misschien dom maar dat liegen en manipuleren gaat me niet af.

Die minjoker staat op mijn eigen naam, ik kan hem zelfs niet uitdelen. Niet aan jou, niet aan iemand anders. Dus als de zwarte vrijstelling niet wordt ingezet, is dat dikke pech voor mij. Met mijn eerste berichtje hoopte ik dat jij die zwarte vrijstelling (die je mogelijks hebt) zou inzetten. Dat jij je daardoor even pissig voelde, was absoluut niet de bedoeling. Het hoort misschien bij het spel, maar het wringt.

Dus nogmaals sorry.

Groeten,
belg

WAAAAAAT, ik was echt ZO BLIJ!! Ik had wel meteen medelijden ::hug:: (als dit de waarheid is).

Verdachten
Na elke opdracht heb ik een ranking gemaakt qua verdachtheid, en die heb ik samengevoegd naar een complete aflevering 1 ranking:
1. Frank
2. Aurynn
3. D*N
4. LuchtManiak
5. Convans
6. Molfreak Arno
7. belg
8. KingLennart
9. Giorgo
10. Larikoek
11. Roomey164

Deze ranking klopt ook heel erg met mijn gevoel, alleen D*N staat iets te hoog. Frank is wel absoluut mijn hoofdverdachte ::jaja::

De test
Vrijdagavond heb ik de test gemaakt, zo spannend! ::hyper:: Mijn eerste test ooit. Ik heb zitten turven, en (met de joker erbij) bij iedereen in ieder geval 5 vragen goed. Als het Frank is heb ik 10 vragen goed. Ik vond het wel heel chaotisch, en deed er bijna 20 minuten over. Ik ben absoluut niet zeker van mijn groene scherm ::ohno:: Nog een uur een 15 minuten geduld, dan weet ik of het echt groen is.

Ik hoop heel erg dat ik mee mag naar aflevering 2, verder mag reizen door Roemenië. Maar als het niet zo is heb ik wel 5 opdrachten mogen spelen, ik heb de hele mol-experience al meegemaakt. Dat is dan wel een kleine troost.

Tot in hopelijk aflevering 2 ::joehoe::

Na de eerste executie denkt KingL dat hij al goed zit...
Arno er uit... en daar heb ik deels de test op ingevuld?

Zou ik dan nu al in de goede richting zitten?  ???

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 14-06-2021, 11:10:03 »
Convans blikt terug op aflevering 1 en kijkt in zijn spreiding al de goede richting uit  ::vergroot::

Zo, aflevering 1 zit erop. We hebben maarliefst 5 opdrachten gehad. Dat maakte het wel lastig om alles goed bij te houden!

Opdracht 1.1 was erg leuk. Het werd wel duidelijk wie de 12 kandidaten waren. Wat me daar vooral opviel was hoe eerlijk Giorgio, Arno en Jacco waren en hoe oneerlijk Frank was. Voor de rest weinig informatie uit te halen. Al denk ik dat de mol wel enkele fouten gemaakt zal hebben.

In opdracht 1.2 was er wel een interessant moment. LuchtManiak gaat als 3de De_Witte dikdrukken, terwijl er wel wat discussie over was. Maar het meest interessante moment kwam er bij het raden van LuchtManiak daar deden Lennart en D*N wel erg veel moeite (en zeker D*N). Die 2 hou ik vanaf nu erg in de gaten! Voor het overige ging deze opdracht redelijk vlot.

In opdracht 1.3 zaten Frank en ik uiteindelijk in een goede positie. Zou Aurynn en D*N als mol daar zelf niet willen terechtkomen? Dus op dat vlak vond ik hen wat minder verdacht. LuchtManiak lijkt zijn eigen vel te willen redden, dus hij is hier ook minder verdacht. Maar ik ga geen te snelle conclusies trekken.

Hier zien we Belg nog een ‘subtiel’ foutje maken bij de laatste vraag. Wist hij dat wij 9/10 hadden en dat er dus best nog een fout gemaakt moest worden? Ook bij vraag 9 deed hij al erg zijn best om die fout te maken.

Opdracht 1.4 is Frank wel erg goed aan het nepmollen! Hier zien we ook het moment de gloire van Arno. Voor de rest viel me ook op dat Larikoek bij ons allemaal de verkeerde poesjes koos. Ik had doelbewust die beslissing aan iemand anders gegeven en D*N deed het daar beter dan Larikoek. Belg vond ik hier dan ook weer verdacht omdat hij initieel ook niet de goede poesjes koos.

Arno gaf zo’n goede beschrijvingen dat er bijna niet te mollen viel in die groep.

Opdracht 1.5 valt er weinig uit te halen, MAAR het was wel erg opvallend dat Frank en Larikoek hetzelfde kistje claimden, namelijk kistje 3. Uiteindelijk na lang gezeur kon ik losweken dat Larikoek loog en dat hij hetzelfde kistje als mij gekozen heeft, wat ik dan wel erg vreemd vond. Waarom liegt hij? Waarom kiest hij dan toevallig hetzelfde kistje als ik?

Na al deze opdracht wil ik op 6 kandidaten zeker goed inzetten:
Belg, Larikoek, Lennart, D*N, Aurynn en Giorgio.

Frank en Arno zijn het volgens mij niet en Roomey, Jacco en LuchtManiak lijken me eerder onwaarschijnlijk, maar daar ga ik wel nog op spreiden.

Op naar de test!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 14-06-2021, 11:10:58 »
En LuchtManiak doet ook even terugblikken. Ook hij noemt de mol al en neemt deze mee in zijn spreiding.

Hallo allemaal!

Een beetje vertraagd, maar hier is eindelijk mijn eerste biecht  ::bravo::  Ik was aan het begin van het spel druk bezig met lijstjes maken in Excel om alle informatie over de andere kandidaten zo snel mogelijk overzichtelijk te maken voor mijzelf. Dus vandaar dat ik nog geen tijd had om dingen op te biechten. In mijn Excel-bestand heb ik inmiddels alle kandidatenformulieren, en per opdracht alle gegevens uit de opdrachten. Speelvolgordes, wie wat raad, wie wat vetgedrukt plaatst, wie geld verdient of juiste niet, verdachte of juiste onverdachte acties. En compleet masterplan / stroomschema die mij uiteindelijk de winst moet opleveren.

Tegelijkertijd probeer ik contacten te leggen met spelers, ik wil een sociale speler zijn. Ik heb een sterk bondje met KingLennart, dat zie ik als de speler die ik volledig vertrouw. Tegen hem ben ik 100% eerlijk. Daarnaast heb ik prima contact met Jacco. Hem vertrouw ik in die zin dat ik zeker weet dat hij de Mol niet is. Maar ik merkte tijdens de kistjesopdracht in aflevering 1 ook al meteen dat wij elk voor de winst spelen. We hadden toen een soort uitwisseldeal, maar daarbij had ik tegen hem gelogen dat ik jokermunten weg mocht gaan geven dankzij mijn kistje. Die had ik uiteraard niet, maar onze band is nog steeds wel oké. Dit heb ik geprobeerd te bewijzen door hem te supporten als penningmeester in aflevering 2.

Aurynn en Larikoek heb ik ook contact mee, maar beide vertrouw ik niet helemaal. Met name Aurynn is mij erg opgevallen in aflevering 1. Niet alleen door zijn bondje met Dennis, maar ook omdat hij lekker met de groep meebeweegt. Laat antwoorden, aansluiten bij wat anderen vinden, af en toe een kat niet vinden 'door de telefoon' verdacht.

Belg en Molfreak Arno verdenk ik niet, die doen veel te veel hun best om geld te verdienen. Molfreak Arno heb ik ook een pact mee, maar ik twijfelde al meteen of hij het ver gingen schoppen in het spel. Dat bleek meteen in aflevering 1, toen hij het spel moest verlaten. Heel jammer, ik had liever langer mee samengewerkt! Belg heb ik ook contact met gehad, maar die heeft het niet zo op bondjes.

Mijn hoofdverdachten in aflevering 1 zijn (naast Aurynn) FrankLapidus, Convans en D*N. Daarnaast zet ik hier en daar nog wat vragen in op Giorgio, KingLennart en Larikoek. Voor Giorgio en Larikoek is dat omdat zij hier en daar wat verdachte acties maken, maar relatief onder de radar blijven. Zouden elk een goede mol zijn. KingLennart puur omdat ik geen blinde vlek wil hebben.

Convans en D*N verdenk ik omdat ze constant onrust en chaos in het spel veroorzaken. Met name D*N kan flink stoken. Je zou denken: zóó opvallend kan een Mol niet zijn. Of dus toch? Een Mol zou toch nooit opperen om alle lijstjes te gaan delen? Of juist toch wel? Bovendien zijn ze beide overspoeld met rode vlakjes (van verdachte acties) in mijn Excel-bestand. Datzelfde is zo met Frank, die doet gewoon objectief veel mis.

De eerste aflevering heb ik overleefd, en ik heb een joker op zak. Die bewaar ik nog even, want ik vrees voor zwarte vrijstellingen. Bovendien denk ik dat ik lekker bezig ben, eerst vallen de zwakke kandidaten af. Die joker ga ik later harder nodig hebben.

To be continued!

Groetjes,
Maniak

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 14-06-2021, 11:17:08 »
Giorgio kijkt ook nog even naar aflevering 1. Achteraf blijkt zijn stress onnodig geweest te zijn, hij maakte test 1 als beste ;)
Biecht Test en Executie 1 – Giorgio

Ik open de informatie uit de gedeelde lijstjes en pak mijn kladpapiertje met een aantal lijstjes. Het leek me genoeg om aan de test te beginnen, maar dat viel zwaar tegen. Eigenlijk op het moment dat ik de test opende, kreeg ik een vlaag van spanning en stress. Daardoor ben ik als een malle de test gaan maken, vergeten om goed te spreiden, eigenlijk ging alles mis. In de stress moet ik ook nog snel een naam bedenken voor een hond, blafaard is snel geboren... Gelukkig was ik snel en heb ik 2 jokers ingezet, dit moet me gered hebben...

Tijd voor de executie. Ik dacht toen ik aan het spel begon, ach wel leuk allemaal, maar als ik er snel uit lig dan is het niet zo erg. Maar ik had het zo naar mijn zin in het spel, dat ik er echt nog niet uit wil. Ondanks de twee jokertjes maak ik me toch wel een beetje zorgen. Maar nog voordat ik twee keer met mijn ogen kan knipperen is er al een rood scherm. De leukste, de liefste, is niet meer in het spel :( Balen! Ik had net de dagen er voor een aantal leuke gesprekken met Arno gehad en vond het een enorme toevoeging aan het spel. Jammer :( Kunnen we hem niet ruilen tegen die hond?

KingL lijkt eigenlijk niet zo blij met Kliko.. je kunt hem in ieder geval inhuren als je een woordgrap nodig hebt  ::ok::

Dacht ff rust te hebben... nee moet ik 3x per dag met een hond gaan lopen ::rofl::

Wel blij beest hoor, hij besprong me gelijk... hij maakte een uitgelaten indruk  ::tandpastasmiley::

KingL raakt een beetje verdwaald bij de Urban Levels opdracht...
Die doolhoven he... dat die eerste binnen is was toeval. Hoewel...

Dat stuk van Giorgio... hij zal als wiskundeleraar toch wel weten dat de kans kleiner dan 1% is dat hij er zoveel achter elkaar goed had? Of... had hij voorkennis en wilde hij in een goed blaadje komen?

En bij die tweede... ::ohno:: Heb ik dit seizoen te maken met 10 Mollen? We hebben nog maar weinig tijd en er zijn nog 10 levens over... hoe dan??

En bij de radio opdracht zit hij net in de verkeerde groep
Baal van die introquiz joh! Jammer dat ik niet in dat team zit...

Effe serieus. FrankLapidus... dat eerste intro... dat je die niet weet als jonkie snap ik, je moest nog aangemaakt worden toen dat een hit was... (Overkill van Men At Work).

Maar dat je dat betitelt als dat duet van Marco en Treintje? Vind het heel bijzonder dat je daar op kwam voor dat nummer... en de rest heeft het niet in de gaten?? Nee Frank... ik heb je in de gaten...

Frank begint ondertussen een bepaalde vorm van tunnelvisie te ontwikkelen, maarde finale zal alleen zijn hoofdverdachte halen...
Oh my god

Convans is de mol  ;D ::rofl::

I did it again, gewoon weer een bondje met de mol vanaf aflevering 1  ::rofl:: maar dit keer heb ik 'm door. Wauw  ;D

Zin in de finale!

Belg ziet hints die er niet zijn. Er zaten tekstuele hints in, maar deze...? Het zet hem per ongeluk wel op het spoor van de mol...

"Als het bonuswoord door de podcastmaker in de podcast gestopt is en jullie weten*dat te raden, krijgt elk teamlid 2 jokermunten en wordt het geld dat jullie met de andere woorden hebben verdiend, verdubbeld"

Een sterretje in plaats van een spatie, dat is wel een hele vreemde typfout. En dan nog toevallig tussen de
letter D en de letter N.  D*N stond al bovenaan mijn verdachtenlijst, maar met deze hint duwt hij KingLennart weer van de troon. Of is dat sterretje het symbool van de verborgen jokermunt?
« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 11:20:05 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 14-06-2021, 11:21:26 »
En ook onze mol doet aan biechten:

Na 4 jaar ben ik eindelijk weer eens terug als kandidaat in de enige echte Wie is de Mol Online  ::love::. Ik kon het niet laten! Eerlijk gezegd twijfelde ik in eerste instantie een beetje. Ik heb natuurlijk net The Big Puzzle en Zap! bijna achter elkaar door gedaan en het is een behoorlijke investering om elke week je goed in te zetten voor een spel. Maar ik vind het super fijn, zeker nu ik opeens werkloos ben, om even afleiding te hebben. Dus besloot ik mij een uur voor de deadline nog in te schrijven (ala MollenvangR vorig jaar  ;D). En ja hoor, we zijn er gewoon weer bij!

Ik heb het voornemen om deze keer weer mijn oude tactiek van de eerste widmonlines omhoog te halen: Goed nepmollen en zorgen dat ik in de verdenkingen lig van de kandidaten. Dat was eigenlijk ook al mijn plan bij de discord versie waar ik heb meegedaan, maar daar kwam ik in het begin al per ongeluk te vaak in de verkeerde positie om nog serieus genomen te worden als mol uiteindelijk. Hopen dat het deze keer wel beter gaat weer  ;D.

Ik snap niet zo goed waarom andere mensen voornamelijk die laatste vraag waarbij ze zichzelf moeten onthullen echt eerlijk doen, ga ik vanuit dan, anders liegen ze heel erg goed. Maar Larikoek, JaccoS, Arno komen sowieso al heel erg overeen in antwoorden. Ik neem aan dat ze voor die ene jokermunt gaan en dachten whatever, it's mine!

Dus we begonnen met een zo'n zweetpak aan, en ik had niet eens een leuke gekregen DrollenvangR en Barfycolours! Iedereen krijgt van die leuke pakken als pinguïn, banaan, vegetarische taco etc. en wat krijg ik? Een thinga?! Wat de hell is dat?! Hoe gedraag ik mij als thinga? Ik was van plan mij helemaal in te leven in de rol! Nou oké, we krijgen vragen over onszelf en het leek mij duidelijk te zijn dat het de bedoeling was dat je jezelf nog niet bekend zou maken. Zeker met nog een tweede opdracht in die zweetpakken in opkomst. Nu staan een heleboel antwoorden op de vragen in de inschrijflijst van mij gewoon online gezien ik aan zoveel spellen meedoe waar je lijstjes invult dat je gewoon even de zoekfunctie kan gebruiken om mij te ontmaskeren. Dat gaan we niet doen dus helaas moet ik bij alles op 2 vragen na liegen. Sommige mensen lijken specifiek iemand na te doen, ik niet. Ik doe gewoon standaard witte hetero mannen antwoorden geven, dan zijn er sowieso nog genoeg keuzes over voor de rest.

In de tweede opdracht komt dan de aap uit de mouw waar we voor spelen als je niet ontdekt bent........weer een jokermunt. Oké dat maakte dus geen f*ck uit achteraf ::rofl::. Nou dan maar volhouden en wel die ene jokermunt binnen halen. Ik zie het eerste plaatje en vermoed dat ik het ben. Het is best een risico maar ik ga mezelf ontmaskeren terwijl ik in o.a. de discord kanalen ga blijven roepen dat ik absoluut niet mee doe. Zo hoop ik dat ze misschien wel denken dat ik meedoe maar dat ze mij in ieder geval niet aan het juiste account koppelen. Het blijkt een goeie tactiek want jooooooookermunt ::blond::. En jeetje wat een groep is dit, let's review:

(die review komt in de volgende post 5.000 tekens)

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 14-06-2021, 11:23:14 »
De mol doet een review van zijn medekandidaten en ziet ook dat dit een heel diverse groep is.

JaccoS -> Leuk dat ie meedoet! Heb nog niet eerder met hem gespeeld maar ik denk voornamelijk dat hij een niet te onderschatten molspeurder is. Hij mag wel jong zijn, maar Vermoljoen was dat ook vorig seizoen en dat was één van de beste spelers uiteindelijk. Of zou hij de jongste mol ooit zijn?

Luchtmaniak -> Ah mijn Zapmaatje. We hebben daar wel lang wat samengewerkt maar uiteindelijk liet ik hem in de kou staan. Dus ik verwacht een iets killere afstand tussen ons dit seizoen. Zou overigens best de mol kunnen spelen.

Roomey164 -> Wie? Ik wil haar snel beter leren kennen, want als enige vrouw van het gezelschap zou ik wel een samenwerking zien tussen ons. Een nieuw iemand als mol kiezen is zeer onwaarschijnlijk, zeker met maar 0 berichten voor het spel.

Giorgio -> Ken ik nog van Survivor, ik was toen spelleider dus niet als medespeler. Iemand die veel op de achtergrond is, moeilijk te doorgronden. Lijkt mij een goeie onopvallende molkeuze.

KingLennart -> Weer iemand waar ik nog niet heel veel contact mee heb gehad, volgens mij ook vooral omdat ie actief is op het enige board waar ik niet actief ben: Het sportgedeelte. Staat op m'n verdachtenlijstje.

Larikoek -> Jaaaa Lars ken ik uiteraard gezien we samen in TT zitten. En heel fijn dat ie meedoet want we kunnen samenwerken en ik verdenk hem absoluut niet na de discord mol.

Belg -> Gevaarlijke speler, kan heel erg met grote strategische plannen komen zonder ademruimte. Zou ook een hele interessante manier zijn om te mollen door die leiding te pakken en altijd ergens fout te laten gaan. Zeker na Robindtc als mol een logische keuze dus.

Convans -> Oh lord. Als er van die gunopdrachten in dit seizoen zitten dan hoef ik van hem niets te verwachten. Wij botsen bijna net zoveel als dat Mrchipie meltdowns heeft dus god help this group. Ik sluit hem ook niet uit als mol. Dat zou echt de ultieme clusterfuck zijn als ie het is en ik heb hem door. Een heel seizoen D*N VS Convans, enjoy!

Molfreak Arno -> Echt een schatje! Ik denk dat ik wel met hem kan praten en spelen in dit spel. Zie hem ook niet gelijk als mol.

Franklapidus -> Aaah nog iemand om de conflicten mee aan te gaan. Hoewel ik zelf niet super veel bots met Frank had ie in de laatste Zap waar we samen inzaten vooral heel veel wantrouwen tegenover mij voor geen enkele goede reden ::hypocriet:: (of nouja whatever). Leuk dat ie er weer is.

Aurynn -> Ding ding ding moldetector. Hij is naar mijn idee de perfecte molkeuze in deze groep. We hebben ook wel goed contact, dus misschien kunnen we een Yvon-Marc-Marie bondje smeden?

Leuke diverse groep, ik ben benieuwd! ::nieuwsgierig::. Just know, I'm winning.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 14-06-2021, 11:25:33 »
Frank komt tot dezelfde conclusie als de hosts achteraf. Week 2 was heel chaotisch en intens, te intens. En week 2 werd hem later ook nog eens fataal. Convans is het inderdaad, de winnaar. Tunnelvisie op Convans was niet meer te vermijden, al stond de mol nog wel op zijn misschien-lijstje. En Frank breekt tevens het record van meeste smileys in 1 post. Ik dacht dat ik er veel gebruikte  ::)

Dusss...

Deze week was erg chaotisch  ::rofl::

De opdracht met de radioliedjes vond ik erg leuk. Vooral de deelopdracht, de introliedjes raden, was super tof om te doen  ::bravo:: I love it! Geluid was ook leuk en introquiz ook al wist ik er daar niet zo veel  ;D

De opdracht met de route heb ik een beetje links laten liggen.  ::sorry:: niet echt mijn type opdracht, te moeilijk en te veel werk. Maar heb iig wel een paar pogingen gedaan.

En dan de penningmeesterverkiezingen  ;D tsja, als ik had geweten dat het een verkiezing was geworden, had ik mezelf waarschijnlijk niet zo snel verkiesbaar gesteld. Ik zag het echt niet zitten, mede omdat het me toch al een verloren strijd leek en ik geen zin had om moeite te gaan steken in een opdracht die toch nutteloos leek. Ik had al een heel plan om JaccoS te laten winnen (door campagne voor hem te gaan voeren i.p.v. voor mezelf) en had zelfs al met hem overlegd  ;D maar een paar uur na mijn messy mind wilde ik ook niet KingLennart en Aurynn - die allebei wel voor de 100% campagne wilden gaan voeren - in de kou laten staan, dus voor hen heb ik doorgezet. En ik vind het de goede keuze  ::jaja:: het was best leuk, of ik nou win of niet (ain´t gonna happen  ;D) en ik heb iig met Lennart en Aurynn een sterkere band gekregen. Echt top kandidaten  ::ok::

Wat bondjes enzo betreft, tsja, nog steeds een soort van bondje met Convans maar dat stelt ook al minder voor. Ik heb hem geconfronteerd met het feit dat ik denk dat hij het is. Ik kreeg deze week echt ineens een ingeving  ::jaja:: toen ik door mijn molboekje ging tijdens de test merkte ik dat hij best wel wat geld binnen had gehaald, en dat vertelde ik hem. Toen werd hij helemaal geïrriteerd en zei hij nee nee nee of zoiets  ::rofl:: :-X en toen dacht ik, wauw, het is Convans, die is te impulsief om zijn gevoelens te verbergen. En het gaat me ook steeds meer opvallen tho  ;D maar ik ga dit bondje zeker doorzetten! Als hij echt de mol is komt hij ver in het spel (en ik dus ook), en dat kan handig zijn om de finale te halen wat betreft items gunnen enzo.

Verder heb ik wel goed contact met Aurynn gehad deze week over het spel. Heel gezellig ook en ik merk dat hij niet de mol is  ::ohno::. Dus hem vertrouw ik wel en ik zou het leuk vinden ver in het spel te komen met hem. Hoop echt dat dat gaat gebeuren. Ik heb ´m iig al op het goede spoor gezet (vgm verdacht hij Convans sowieso al wel een beetje) door te zeggen dat de mol in Team D*N zit (de reden dat ik wilde dat JaccoS zou winnen en niet D*N, anders -1000 euro), en dat lijkt hij serieus te nemen dus dat is goed.

JaccoS heb ik gezegd dat ik toch campagne voor mezelf zou gaan voeren omdat ik ´een betere deal had gehad´ wat complete onzin is natuurlijk maar dat kind vraagt gelijk door enzo dus die is het ook niet want die is veeeel te nieuwsgierig  ;D

Wie het niet zijn: Aurynn (vertrouw ik, te afwezig in sommige opdrachten, lijkt echt op zoek te zijn naar de mol), JaccoS (te nieuwsgierig, en je merkt dat hij alles nieuw en een beetje spannend vindt - had ik de eerste keer ook), belg (doet te veel zijn best - zie de opdracht met de route in de vakjes, nee, die is het echt niet), en KingLennart (te oprecht, zeker in de PM´s afgelopen week. Is te gevoelig en te ´echt´ om de mol te zijn, dat merk je aan alles).

Wie het misschien zijn: LuchtManiak (maar ik zie vooral een nepmol in hem), D*N (maar ik geloof niet dat hij daar tijd en zin in heeft en ik zie hem ook niet veel verdachts doen eigenlijk, speelt net als de vorige keer toen hij kandidaat was), Roomey164 (ja daar is gewoon weinig over te zeggen  ;D), en Larikoek
(doet niet veel goed, maar ook niet veel fout).

Wie ik sterk verdenk: Convans (ja, al uitgelegd. Damn Convans, je bent het gewoon  ;D wauw) en Giorgio (hoofdverdachte vorige week, nu ietsjes minder, maar heeft zeker typisch molgedrag - vooral volgen in fouten en weinig goede dingen doen)

Oh en jammer van Arno trouwens!  :-\\

::zwaai::

Me wanneer ik de winnaar ben - met Convans naast mij (plus reactie van de groep)

« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 11:27:15 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 14-06-2021, 11:30:31 »
KingLennart kon het alter ego van Larikoek niet zo waarderen lijkt het  ::rofl::

Tja... vind je het gek dat we 0 euro hebben gewonnen in de podcast-opdracht...

Die Pater Piemelot uit Schin Op Geul was echt niet te verstaan! Zelfs als mijn schoonmoeder haar gebit uit heeft is ze nog beter te verstaan...   ::rofl::

Daarover gesproken: moest pas nog met haar naar het ziekenhuis, ze had een ongelukje gehad. Vier tanden door haar lip! Ze was op d'r gebit gaan zitten...

Frank heeft ondertussen hele andere zorgen (en dan moet die dramatische executie nog komen) en blijft vasthouden aan mol Convans.

Dusss...

Ik ga zo met een katertje de test maken! En nee geen kater uit het kattencafé maar een andere kater  ;D maar moet goedkomen. Heb het gevoel dat ik goed zit en iig in de goede richting denk. Nog even een overzichtje van wat er gisterenavond is gebeurd:

Niet gewonnen, helaas, was te verwachten --> -1000 euro want de mol zat bij D*N en die gaat sowieso voor items kiezen wanneer mogelijk dus rip en de podcastopdracht, jammer, weer jokermunten  :-X ik wil echt even wat geld in de pot want zo schiet het niet op. En ook jammer dat precies de drie mensen waarvan ik niet wilde dat ze jokermunten zouden krijgen, juist zij ze wel verdiend hebben  ;D

Achja, we´ll see ;)

Verder opvallend dat zo veel mensen dachten dat ik zou winnen en mij zo hoog ingeschat hebben - of is het tactiek om verdacht te lijken  ??? okay van Convans is het sowieso tactiek, die is de mol, maar van de rest? Erg apart iig

::zwaai::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 14-06-2021, 11:35:15 »
Jacco over afl 2 (5000 tekens)
Hallo!

Vol spanning zat ik mijn F5-knop te spammen, de eerste naam werd ingetypt: JaccoS :o
Ga ik klikken? Ga ik klikken? Ik wacht nog even. Ga ik nu wel klikken? Oké, ik klik...
GROEN!!!!!! GROEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ::hyper:: ::hyper:: ::hyper:: Ik zit in aflevering 2!!! ::love:: ::love::

Even later werd de naam van Molfreak Arno ingetypt, rood :\'( Tactisch gezien is het fijn, hij heeft mij vertelt op wie hij heeft ingezet en ik vond hem een beetje verwacht. Maar los van dat vind ik het heel jammer dat hij eruit is, hij was heel fanatiek en actief en genoot echt van het spel.

Hij mocht ook 2 jokermunten uitdelen, ik dacht dat hij ze aan D*N zou geven omdat hij zei dat D*N wist dat hij een slechte dag had. Dus dat ze veel met elkaar praatten. Ik heb ook niks van een PM gekregen, dus helaas. Maar toen heel wat dagen later bleek dat hij de namen nog bekend moest maken, in Café de Moltalk (heel inclusief). Als eerst noemde hij Aurynn, helaas voor mij, want dan heeft D*N de andere. Maar nee, de andere was voor mij!

Wow, bedankt!! ::bravo:: Ik heb er nu 2 ::boogie::

2.1 - Radio Cârtiță!
Ik ben eerlijk gezegd niet heel veel bezig geweest met deze opdracht. Ik was vooral druk met 2.2. Ik heb wel alles bekeken en geluisterd, maar ik kon überhaupt niet veel toevoegen, alles was al gezegd. Uiteindelijk is het wel heel goed gegaan in mijn groepje, we hebben best veel geld verdient! ::bravo::

De podcast van Larikoek was heel mooi, maar voor de opdracht was het heel lastig. Ik dacht dat ik een patroon zag, maar helaas. Alles fout :-\\

2.2 - De penningmeesterverkiezing
Ik wil best wel penningmeester zijn, wie niet? Maar ik maak toch geen kans vanwege 1.5. Zoiets postte ik in het topic, en opeens wilden mensen mij steunen :o Bedankt Larikoek en LuchtManiak! Roomey kwam ook in het team, zo zijn we compleet.

Ik kreeg een hele mysterieuze PM van Frank, hij zei dat ik nu sowieso weet dat Frank het niet is, want hij wil uit de opdracht stappen. Hij wil mij helpen te winnen, zodat D*N niet wint. Hij denkt namelijk dat daar de mol zit. Oké Frank, helemaal prima. Dat geeft mij meer kans om te winnen. Het was onverdacht van mijn hoofdverdachte, want dan gaat er geen geld uit de pot.

Een dag later stuurde hij dat de deal niet doorging, helaas, maar Frank kan dus nog steeds de mol zijn! In de andere topics ging het allemaal heel goed, terwijl het in ons topic iets minder ging. Al werden er wel veel liedjes ingestuurd. Ik dacht dat we geen enkele kans maakten om te winnen, maar dat bleek anders:
Uiteindelijk hebben we inderdaad niet gewonnen, maar we hebben wel gewoon 5 stemmen gehad! Bedankt aan iedereen die op ons heeft gestemd ::bravo:: D*N is de winnaar, en besloot 3 jokermunten voor zichzelf te houden. Ik had verwacht dat iedereen hem in elkaar zou slaan, maar niemand reageerde er boos op. Jammer ;D

2.3 - Urban levels
De sadistische opdracht, iets waar ik heel erg naar uitkeek. Ik heb er ook heel erg van genoten ;D Dat overtypen steeds, echt geweldig. Verder valt er niet veel over te zeggen, gewoon een toffe opdracht!

Bondjes
Vanwege toetsen was ik dus niet zo actief als gewoonlijk, en toen dacht ik donderdagavond opeens: shit, ik moet ook praten met mensen ::hypocriet:: Ik heb Aurynn een bericht gestuurd, daar had ik nog niet eerder mee gesproken. We hebben wat informatie uitgewisseld, een leuk gesprek was dat. Ook met Giorgio heb ik weer gepraat, ik ben echt blij met dit bondje ::jaja:: Verder heb ik weer een wekelijks gesprek met D*N gehad. Daar is niet iets bijzonders uitgekomen.

Verdachten
Ik heb weer mijn ranking-theorie gebruikt, dit is de uitslag:

Afl. 2:
1. LuchtManiak
2. D*N
3. Larikoek
4. Aurynn
5. KingLennart
6. FrankLapidus
7. Convans
8. belg
9. Giorgio
10. Roomey164

Afl 1 & 2 bij elkaar:
1. LuchtManiak
2. D*N
3. Aurynn
4. FrankLapidus
5. Convans
6. KingLennart
7. Larikoek
8. belg
9. Giorgio
10. Roomey164

D*N staat verassend hoog, die verdenk ik helemaal niet. LuchtManiak is wel mijn officiële hoofdverdachte ::jaja::

De test
Na een paar uur opdrachten bestuderen en overzichtelijk in een document zetten was het zover, vrijdagavond rond 22:30. Ik krijg een linkje opgestuurd, bekijk de eerste vraag en denk: NOOO, ik ben vergeten het vragenlijst excel open te zetten. Dit kost tijd dit kost tijd, noooo. Er waren veel vragen die ik ook moest opzoeken, stress stress stress!!! Na meer dan 20 minuten druk ik op verzenden, en ik denk: ik heb het echt verpest. Nu een dag later heb ik er wel wat meer vertrouwen in, ik heb goed gespreid. Elk moment kan de executie beginnen, ik vind het echt doodeng. Ik heb nu ook geen joker. Please laat het groen zijn.

Tot hopelijk volgende week! ::joehoe::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 14-06-2021, 11:41:09 »
I.v.m 5000 tekens: D*N stond in de vorige biecht verrassend hoog op het lijstje van JaccoS, maar geen verdenking. Een veel te lange testtijd, ja dat resulteerde in een rood scherm.. toch?

Hallo!

Hét moment is nu 24 uur geleden, het lijkt mij nu een goed moment om hier uitgebreid over te biechten. Zodat alles duidelijk wordt.

Vrijdagavond heb ik de test gemaakt. Die ging niet goed, ik moest veel opzoeken. Maar toen de executie begon had ik wel een beter gevoel, ik heb namelijk zitten turven en heb wel genoeg antwoorden op mijn verdachten ingevuld. Ondanks dat ik er lang over deed en de test heel chaotisch verliep, verwachtte ik een groen scherm.

De executie begint, en MV zegt iets vreemds. Ik zit mijn F5-knop te spammen, maar er gebeurt maar niks. Toen zag ik een PM:OMG, hoe kan dat? :o Ahh, ik snap het al. Dit heeft te maken met de twist!

J-A-C-C-O-S

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Meerdere mensen hebben een rood scherm gekregen, leuk! Een twist in een twist! Dat dacht ik de eerste paar minuten. Eventjes later kreeg ik een berichtje op Discord van MV waarin hij mij succes wenste. Hmmm, is het dan toch wel rood? Ik wist een ding zeker: wat er ook gebeurt, ik moet en zal naar aflevering 3 gaan! ::hypocriet::

De opdracht stond online, en ik wist dat het lastig zou worden. Zeker toen D*N postte dat ik nog zei in het Kandidatencafé dat ik de test lastig vond. Shittt, helemaal vergeten. Ik moet nu zo normaal mogelijk overkomen, ik mag geen fouten maken. Dit ging wel heel lastig worden.

Een paar minuten later kreeg ik een berichtje op Discord van LuchtManiak:
Citaat
LuchtManiak — gisteren om 20:17
Heee Jacco
We zouden kunnen samenwerken bij deze opdracht
Bijvoorbeeld door samen aan een lijst te werken. Als wij 2 die posten gaat er vast wel een derde mee

Wauw, wat slim! Als dit werkt is het gewoon gelukt, dan zit ik in aflevering 3! Ik was zelf nog niet zo ver met mijn gedachten, wat fijn dat hij dit stuurt! Ik dacht wel meteen dat waarschijnlijk meer mensen dit aan het doen waren, dus het moest zo snel mogelijk gepost worden. Ik vroeg mijn bondgenoot Giorgio of hij mee wilde doen, dat wou hij. Dan moesten we nog de andere mensen kiezen die mee gaan naar aflevering 3, LuchtManiak wou belg en KingLennart meenemen, ik wou Larikoek meenemen. Top, geregeld! Met hartslag 300 postte ik het in het topic, ze zouden me toch niet in de maling nemen? Maar nee, ook Giorgio en LuchtManiak dikdrukken dit lijstje. IK BEN DOOR!!! ::cheerleader::

Ondertussen is KingL in verwarring door de twist
Wat was dit voor zieke twist zeg... ik vond het een goed plan maar om nu gelijk de trekker over te halen...  ::ohno::

Maar... nu ben ik verward. Na Arno is nu met Frank ook een tweede potentiële mol er uit. Had mijn test deels op hem ingevuld... was de rest dan goed?? Zit ik dan nu al op het juiste spoor?

::oink::
« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 11:43:29 door MollenvangR »