Auteur Topic: [MO21] Opdracht 5.3 Dracula van Transsylvanië [Kasteel Bran - Bran]  (gelezen 7377 keer)

Offline LuchtManiak

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 5.3 Dracula van Transsylvanië [Kasteel Bran - Bran]
« Reactie #100 Gepost op: 4-05-2021, 17:55:14 »
Als je geen 2 fiches zou kunnen hebben zou onderstaande spelregel toch niet mogelijk zijn? Convans is gekoppeld aan mij. Als hij oorspronkelijk een vampier was en we stemmen op hem krijgen we volgens mij €3000,-.

- Als een vampier onderdeel is van een koppeltje met een lid van het burgerteam en de vampier is degene met de met de meeste stemmen, komt er 1.500 euro extra IN de pot en krijg de betreffende burger 1 extra jokermunt. (totaal PLUS € 3.000)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #101 Gepost op: 4-05-2021, 17:55:19 »
De priester kan je toch ook een tweede zuiverheidsfiche geven?
In de regels staat dat dat zo'n fiche gewoon het andere fiche uitschakelt, dus die leg je dan gewoon terug op de stapel. Als je dit in real life speelt dan zou je toch ook gewoon zien dat iemand opeens twee fiches voor zich heeft liggen?

Ik wil wel van de spelleiders weten of dit kan of niet eigenlijk, want ik kan het niet terug vinden in de regels ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #102 Gepost op: 4-05-2021, 17:57:21 »
Als je geen 2 fiches zou kunnen hebben zou onderstaande spelregel toch niet mogelijk zijn? Convans is gekoppeld aan mij. Als hij oorspronkelijk een vampier was en we stemmen op hem krijgen we volgens mij €3000,-.

Jawel want er zijn toch twee normale vampieren vanuit de kaarten en dan eentje met een fiche? Dus als één van de oorspronkelijke vampieren gekoppeld is dan werkt dit nog steeds. Alleen met de extra vampier niet.

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 4-05-2021, 18:03:27 »
In de regels staat dat dat zo'n fiche gewoon het andere fiche uitschakelt, dus die leg je dan gewoon terug op de stapel. Als je dit in real life speelt dan zou je toch ook gewoon zien dat iemand opeens twee fiches voor zich heeft liggen?

Ik wil wel van de spelleiders weten of dit kan of niet eigenlijk, want ik kan het niet terug vinden in de regels ::vergroot::

Waarom zou de priester zijn oorspronkelijke zuiverheidsfiche vervangen door een nieuwe zuiverheidsfiche als niemand dit kan zien? Dan is dat toch compleet zinloos  ::rofl::

De spelleiders mogen dit verduidelijken  ::jaja::

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #104 Gepost op: 4-05-2021, 18:06:54 »
Mag ik zeggen dat ik er niks meer van snap? Daarom ben ik ook zo terughoudend, ik weet even niet meer wat goed voor me is. Het enige dat ik snap is dat bij keuze voor mij dat gunstiger is voor de pot...

Iedereen kan wel wat roepen, maar of dat waar is... De Mol zal dat in ieder geval niet doen. Hoe lang hebben we nog?

En Roomey... zeg eens wat...  ::rofl::

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 4-05-2021, 18:12:10 »
Mag ik zeggen dat ik er niks meer van snap? Daarom ben ik ook zo terughoudend, ik weet even niet meer wat goed voor me is. Het enige dat ik snap is dat bij keuze voor mij dat gunstiger is voor de pot...

Ja, het is ook enorm verwarrend met fiches en rollen en mollen.

Als je echt voor de pot wil gaan, is alles eerlijk opbiechten het beste. Dus wat je rol was/is, welke acties je hebt ondernomen, ... Je maakt hierdoor echt niet minder kans op persoonlijke voordelen (mocht dat je drijfveer zijn), want misschien is je rol wel veranderd tijdens de nacht.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 4-05-2021, 18:13:22 »
Ik was copycat -> nam een burger -> werd het koppeltje met LuchtManiak en kreeg een vampierenfiche  ::ok::

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 4-05-2021, 18:16:31 »
Ik was een gewone burger en ben dat nog steeds voor zover ik weet.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #108 Gepost op: 4-05-2021, 18:17:31 »
Stop het spel maar even tot nader order. Ik moet even goed jullie vragen bekijken (en eten en leven).

Offline JaccoS

• Forumlid
  • 🌴🌴🌴
« Reactie #109 Gepost op: 4-05-2021, 18:18:44 »

Iedereen kan wel wat roepen, maar of dat waar is... De Mol zal dat in ieder geval niet doen. Hoe lang hebben we nog?

En Roomey... zeg eens wat...  ::rofl::
Offf, durf je niks te zeggen omdat je bang bent dat je leugen wordt betrapt aangezien Roomey en Aurynn nog wat moeten zeggen?

Ik was copycat -> nam een burger -> werd het koppeltje met LuchtManiak en kreeg een vampierenfiche  ::ok::
Maar je krijgt toch niet te horen welk fiche je krijgt, als dat niet je originele fiche is ???

Ik snap er echt niks van  ::rofl::

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #110 Gepost op: 4-05-2021, 18:27:06 »
Waarom zou de priester zijn oorspronkelijke zuiverheidsfiche vervangen door een nieuwe zuiverheidsfiche als niemand dit kan zien? Dan is dat toch compleet zinloos  ::rofl::
Volgens mij is dat juist dat de priester dit kan doen omdat z'n fiche ondertussen veranderd kan zijn en hij zo zeker weet dat hij niet van team veranderd is.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 4-05-2021, 18:27:48 »
Maar jullie willen nu beweren dat ik aan het liegen ben?  ::rofl::

Offline Larikoek

• Forumlid
  • Straffe tante ~
« Reactie #112 Gepost op: 4-05-2021, 18:30:17 »
Mensen, chill. MollenvangR zegt net dat hij al onze vragen gaat beantwoorden. Laten we na de herstart pas weer elkaars bloed gaan drinken! *badum tsjjjj*

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #113 Gepost op: 4-05-2021, 18:31:17 »
Maar jullie willen nu beweren dat ik aan het liegen ben?  ::rofl::
Dat of er gaat iets mis bij de spelleiders ;D. Gezien in mijn herinnering toen ik dit spel heb gespeeld kon je volgens mij geen twee fiches tegelijk hebben. Maar dat is al heel lang geleden (shout out weekendje bij Swifty ::bravo::) dus ik weet de precieze regels niet meer zeker, daarom ben ik benieuwd.

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #114 Gepost op: 4-05-2021, 18:37:47 »
Offf, durf je niks te zeggen omdat je bang bent dat je leugen wordt betrapt aangezien Roomey en Aurynn nog wat moeten zeggen?
[/quote]
Nou heb nog geen woord gelogen hier... ik wil puur niks zeggen omdat ik het overzicht kwijt ben en ik wel goed beslagen ten ijs wil komen als ik ga stemmen...

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #115 Gepost op: 4-05-2021, 19:23:55 »
Beste vrienden,

Ik ga even door het stof. Geen widmo of ander forumspel zonder grote fouten ;). Ik heb een groot klein foutje gemaakt. Kortgezegd komt het erop neer dat ik iemand 2 rollen/fiches heb toegekend, iets dat in dit spel niet kan. Nu zou ik kunnen doen alsof het wel zo hoort, maar dat zou niet fair zijn.

Ik zal achteraf precies in details uit de doeken doen met uitleg wat er is gebeurd, maar heb naar aanleiding hiervan samen met Spacy besloten dat we het spel gaan herstarten vanaf 0. Zie dit daarom maar als een oefenrondje.

Ik baal hier enorm van. Balend vanuit mezelf (en de perfectionist die ik ben), want ik heb dit spel voorbereid door en tutorials te kijken, de app te gebruiken en door o.a Robbie te laten reviewen. Alleen waarom ik er nog veeeeel en veeeeel meer van baal, is omdat het ten koste gaat van jullie. Van de energie die jullie in het spel steken en van dat we jullie als kandidaten met ons probleem opzadelen. Het spijt me ::sorry::

Dus als iedereen daarmee oke is, gaan we herbeginnen/het spel resetten. (Alleen moet ik eerst even wat andere dingen doen)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 19:29:37 door MollenvangR »

Offline LuchtManiak

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 4-05-2021, 19:26:56 »
Convans hopelijk verandert dit niets voor onze relatie  ::hug::

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #117 Gepost op: 4-05-2021, 19:30:13 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::  ::rofl::

Offline Larikoek

• Forumlid
  • Straffe tante ~
« Reactie #118 Gepost op: 4-05-2021, 19:31:09 »
Beste vrienden,

Ik ga even door het stof. Geen widmo of ander forumspel zonder grote fouten ;). Ik heb een groot klein foutje gemaakt. Kortgezegd komt het erop neer dat ik iemand 2 rollen/fiches heb toegekend, iets dat in dit spel niet kan. Nu zou ik kunnen doen alsof het wel zo hoort, maar dat zou niet fair zijn.

Ik zal achteraf precies in details uit de doeken doen met uitleg wat er is gebeurd, maar heb naar aanleiding hiervan samen met Spacy besloten dat we het spel gaan herstarten vanaf 0. Zie dit daarom maar als een oefenrondje.

Ik baal hier enorm van. Balend vanuit mezelf (en de perfectionist die ik ben), want ik heb dit spel voorbereid door en tutorials te kijken, de app te gebruiken en door o.a Robbie te laten reviewen. Alleen waarom ik er nog veeeeel en veeeeel meer van baal, is omdat het ten koste gaat van jullie. Van de energie die jullie in het spel steken en van dat we jullie als kandidaten met ons probleem opzadelen. Het spijt me ::sorry::

Dus als iedereen daarmee oke is, gaan we herbeginnen/het spel resetten. (Alleen moet ik eerst even wat andere dingen doen)

::hug::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 4-05-2021, 19:33:06 »

Zeker niet!

Damn ik was nu eens 100% eerlijk  ::rofl::