Wat bernal vandaag deed is waarom ik normaal ineos niet graag zie fíetsen. zij hebben een wattage wat ze constant kunnen trappen , en als er dan iemand als yates tijdelijk wat meer wattage trapt en wegspringt, reageren ze niet maar rekenen op het uitgerekende wattage dat ze met een minimale extra effort die achterstand beperkt kunnen houden of zelfs wel weer inhalen .
Aan 1 kant is het knap dat je zo een koers/klim kunt analyseren maar aan de andere kant vind ik het veel mooier om te zien dat je dan , zoals van de week, meespringt en het achteraf moet bekopen dat je die extra Energíe erin steekt .
Yates levert zeg op dat moment 5% extra energie voor een x periode van tijd en kan daardoor over de rest van de afstand y % minder leveren en door dan net een kwart procentje meer te geven over een langere tijd verwachten ze wel weer terug te keren en dat is dan ook wat ze doen op caruso, Vlasov en almeida. Gelukkig was yates te sterk.
Morgen een heel belangrijke dag, vooraf had ik yates als verwachte winnaar ( niet in mijn ploeg ) , maar bernal/ ineos heeft nog maar weinig zwakte vertoond.
Yates kan zijn achterstand normaal in de tijdrit niet goed maken en ook caruso staat te ver.
Dus als morgen bernal geen anderhalve minuut op yates verliest of een minuut op caruso dan is t binnen voor ineos.
Ondanks dat ik 4 man in de top 10heb van zowel de etappe als het algemeen klassement , zal ik misschien wel gEzakt zijn in de pool
Update nee gelijk gebleven nog steeds plek 7