Voorzitter,
Dank voor de verschillende verklaringen van andere kamerleden. Ik lees ze met plezier.
Ik ben zelf nog niet zeker op wie ik wil gaan stemmen. Zoals een ander kamerlid eerder opmerkte is het belangrijk om open te staan voor opvattingen van anderen. Dat gezegd hebben, weten we niet welke andere we kunnen vertrouwen aangezien de populisten ons ook proberen te misleiden.
Laat ik nog even hardop wat gedachtes over enkele verdachten gaan.
wouterv, ging mee op Ycaris, werd overtuigd door D*N om te switchen naar putyourHANSup. Hij merkt wel terecht op dat het goed is om open te staan voor overtuigende argumenten. Stemde op dag 2 random op Ricardo.
Persoonlijk vind ik
putyourHANSup minder verdacht, in ieder geval niet om het stemmen op Ycaris toen er ook nog verschillende mensen random stemde of om redenen die niet met dit spel te maken hebben (wat ik dan nog verdachter vind).
Dan denk ik eerder aan
Ricardo die als eerste op Ycaris stemde op dag 3, overtuigend alsof hij meerdere mensen wilden overhalen. De vraag is of een populist dit zo in de kijker zou zeggen, juist omdat je daar mee opvalt.
Fabiann vond ik ook minder verdacht overkomen en lijkt oprecht mee te denken. Fijn in ieder geval zo'n overzicht! (Al zegt dat niks over je politieke visie).
Brtdm lijkt hem wat gemisinterpreerd te hebben in de vragen die hij stelde. Brtdm's reactie hierop lijkt wel oprecht en hij zou gelijk kunnen hebben dat Fabiann ons op deze wijze subtiel wil sturen. Brtdm stemde overigens ook op Ycaris, zoals hij aanhaalde (in mijn woorden) bij gebrek aan beter bewijs voor een populist.
En dat laatste is nog steeds een punt. Het lijkt alsof we nog niet echt ver zijn gekomen in het vinden van populisten. Ik voel me nog een beetje clueless, maar goed dat heb ik vaker in dit spel
Ik ben ook nog benieuwd waarom
Convans steeds roept dat Vermoljoen een populist is zonder onderbouwing. Doordat hij ook niet aan de regels van de kamer houdt, lijkt hij er een beetje doorheen te glippen.