Ik heb veel goeie argumenten gehoord, van o.a. Daisy, hillo en Brtdm. 19 lijkt me uitgesloten voor heel het spel. 20 en 21 zouden allebei nog kunnen.
Ik ben geen tactisch meesterbrein, maar deze post van monkeysuncle klinkt op zich ook valide.
21 later is prima voor de good guys. In de nacht kiest een burgemeester dan 21 en dan is het toch vrij simpel om met alle goeien op die burgemeester te stemmen?
(dit gaat er natuurlijk vanuit dat de burgemeester geen 21 zou kiezen als-ie goed is)
Enige kanttekening die ik hier voorlopig zou kunnen maken: we weten niet wat er achter de nummers 1-18 schuilgaat qua manier van besluitvorming. Over 19 en 21 is tot nu toe niemand echt enthousiast, 20 ça va nog. Straks vinden we allemaal slechte scenario's en voelt een good guy zich haast verplicht om 21 te kiezen. Maar ja, we weten gewoon niet wat de opties 1-18 inhouden, dus dit moet ook niet te zwaar meewegen.
Ik denk dat de mogelijke nadelen van 21 nu niet kiezen (machtig wapen voor de wolven later), niet opwegen tegen de nadelen van 21 nu wel kiezen (wolven kunnen wel overleggen en een burger wegstemmen). En 20 kan later ook nog van pas komen.