Dat klopt inderdaad. We zitten nu niet in de plenaire zaal:
Dag Brtdm,
Wat fijn dat je me even appt met zulke goede vragen.
In de wandelgangen is er tijd voor informeel gepraat.
Jullie mogen dit discussiëren, maar de uiteindelijke keuze is aan jou en het is ook aan jou of je de informatie wilt delen.
Grt, Aur.
Ik heb nog even na zitten denken over de keuze en zit nu toch optie 19 in overweging te nemen, hoewel ik die eerder volledig opzij heb geschoven.
Het probleem is bij optie 21 dat de wolven inmiddels op de hoogte zijn, waardoor zij eigenlijk een groter voordeel hebben dan wij. Zij kunnen namelijk nu overleggen, wij niet. Bij deze optie had ik beter niet de volledige openheid gegeven.
Optie 20 is de meest veilige optie. Er volgt een normale stemming, die ik eventueel kan tegenhouden. Maar ik zie nog geen redenen om dat te doen.
De optie waar de wolven echter het meest voor vrezen is optie 19. Zij hebben dan geen enkele invloed op wie het spel kan verlaten. Het levert ons geen extra informatie op, maar aan de andere kant is dat na dag 1 zelden het geval. Informatie verzamelen kan wel een dag worden uitgesteld.
Tuurlijk is er ook een risico dat er op deze manier een belangrijke rol uit gaat, maar die kans is even groot zonder loting.
Dag 1 is eigenlijk altijd een loterij, maar met een klein voordeel voor de wolven aangezien zij een tactiek kunnen hebben afspreken. Optie 19 haalt dat voordeel weg.
Al met al denk ik dat optie 20 de veiligste keuze is.
19 is degene waar de wolven het meest voor vrezen, maar ook een grote kans heeft dat we er niks aan hebben.
En 21 heeft zijn grootste voordeel verloren, doordat ik de inhoud bekend heb gemaakt.