Weerwolven 8 - De RealityNet-AffaireHet is een maand na de RealityNet-affaire. Mark Rutte is afgetreden nadat hij geen herinnering had aan het manipuleren van Weerwolven van Wakkerdam, waardoor duizenden RealityNetters gedupeerd zijn en niet meer zo snel de Wolven kunnen vinden. Deze affaire leidde tot een groot kamerdebacle en wonderlijk genoeg vond Rutte het tijd om af te treden. Om in zijn woorden te spreken: “Ik heb niet gelogen, ik wás geen wolf en ik heb RealityNet NIET, maar ik herhaal dan ook, NIET om zeep geholpen. Ik ben klaar met jullie, stik in jullie democratie!”.
En daar was het dan. Een leeg gat waar ooit Mark Rutte stond als leider van Nederland. Een grote politieke crisis, want de populisten willen de macht grijpen in Nederland. Met de plannen die zij hebben, is de economie binnen een jaar om zeep geholpen en hebben de Nederlanders geen geld meer voor een fatsoenlijke internetverbinding (iets wat toch wel vereist is om RealityNet te bezoeken). De democratie is geen uitweg meer, dus er moet op andere manieren besluiten gemaakt worden. Wie wordt de nieuwe minister-president? En weten de kamerleden te ontkomen aan het smaad van de populisten? Het is tijd om te strijden voor een nieuwe regering!
---
Zoals je ziet een nieuwe Weerwolven, en deze keer in het thema van Den Haag. Na de enorm geslaagde watchparty van het kamerdebat van afgelopen woensdag kwam het idee om een Weerwolven in deze stijl te doen. Hier even in het kort wat je kunt verwachten:
-> De dag en de nacht duren elk een volle dag. Deadlines gaan om 20:00 zijn.
-> Tijdens de nacht wordt ook bepaald hoe de besluitvorming voor de dag is. Hoe er gekozen gaat worden wie er uit de kamer gezet gaat worden (lynch), ligt helemaal aan jullie. Hierover later meer!
-> 3x niet stemmen = inactief = weg uit de Tweede Kamer. Voor jou hebben we hier geen plek! Jouw zetel mag je niet meenemen.
-> De Populisten kunnen, enkel tijdens de nacht, met elkaar overleggen in de achterkamertjes van het Binnenhof om te bepalen welk kamerlid ze willen lasteren. Verder kun je helaas niet zonder toestemming van de kamervoorzitter, mijzelf, vertrekken naar achterkamertjes om politiek te bedrijven. Alles gebeurt in de Tweede Kamer (dit topic).
-> Je spreekt via de voorzitter en in redelijke taal. Over de vergaderdiscipline komt later meer!
-> Achterkamertjespolitiek mag niet, en screenshots via de media verspreiden is uit den boze.
-> Je hoeft geen hints te gaan zoeken, want daar doe ik niet aan.
Noot: Ik wil niemand beledigen met enig politieke voorkeur en alles is gestereotypeerd voor deze game. Laat elkaar ook in de waarde.
Noot 2: Ik gebruik de termen smaad en laster door elkaar. Ik weet dat er een verschil is, kan deze uitleggen, maar omdat ze zo dichtbij elkaar staan gebruik ik beide termen in dit spel, zodat ik een woord afhankelijk van de tekst kan gebruiken.
Volgorde van de nacht:Pieter Omzigt
*Sylvana Simons
Esther Ouwehand
*Henk Krol
Populisten
*Geert Wilders
*Jesse Klaver
Jaïr
* = Eenmalig of totdat krachten niet meer nodig zijn
Je kunt je inschrijven door in dit topic je naam bij de inschrijflijst te zetten. Daarnaast zit er een spelelement in waar je leeftijd in meedoet en geslacht (M/V/X). Dit hoeft niet naar waarheid ingevuld te worden (al geef je op dat je 97 bent, prima), maar zet het achter je naam. Bijv: Aurynn (M/27).
Doe dit uiterlijk 15 april 23:59, het spel start 16 april in de avond.
1.
2.
etc. (max. 24)
In de volgende drie posts de rollen.