Heel veel beterschap gewenst, Susdus! Wel vervelend dat jullie nu dikke (is dit ableïsm?) ruzie hebben over wie van jullie twee al dan niet de grootste aambeien heeft. Ik hoop dat jullie snel tot een consensus komen op basis van objectieve metingen, maar op mijn hulp moet je niet rekenen! Ik vroeg me nog af wie deze aflevering gemonteerd heeft, want het is toch algemeen bekend dat Lodewijk zich te goed voelt om dat te doen? Heeft die DOODZIEKE Susdus dat moeten doen, dan?!
Allereerst dank voor je uitgebreide analyse van deze aflevering! We kunnen alleen maar dromen van kijkersinteractie zoals deze. Gelukkig is onze ruzie voor nu bijgelegd. Maar die kan net zoals de aambeien elk moment weer terugkeren!
Nou even chronologisch doorheen de video mijn train of thoughts uitspuwen: Ik vind het wel mooi dat er sowieso een Belg in de finale gaat zitten! Wij zeggen hier eigenlijk nooit 'mok' en maar sporadisch 'tas', meestal zeggen wij 'zjat' wat dus hetzelfde betekent!
Dus Convans wilde gewoon interessant doen met 'tas'? Of misschien wordt het in zijn leefgebied wel veel gezegd en wordt in jouw woonplaats (Aalst) vaak 'zjat' gezet (dat doet me eigenlijk denken aan een dronken iemand die 'zat' probeert te zeggen).
Wat betreft de vraag over het souvenirtje probeer ik altijd een magneet mee te nemen met de naam van het (ei)land op waar ik ben geweest. Dat doe ik zelf nog maar zeer kort voor de coronacrisis uitbrak, dus ik heb enkel nog maar Amsterdam, Londen, Gran Canaria en (Disneyland) Parijs.
Oh, wat leuk! Ik hoorde dat Londen een leuke stad is om een paar dagen te vertoeven, maar dat het wel erg druk is en dat de mensen onbeleefd vriendelijk zijn.
Over die havencontainers gesproken, wist je dat de afmetingen van dergelijke containers als 'TEU' worden aangeduid? Dat staat voor Twenty Foot Equivalent Unit! Ik denk dat het een hint is naar de Mol, misschien heeft deze ook een lichaamsdeel van twenty foot.
Wat een verbazingwekkend feitje! Ik vermoed dat de Mol inderdaad tenen van zo'n lengte heeft vanwege de vele ruzies.
Over het maatschappelijke onderwerp betreffende beurzen voor opgeleide vluchtelingen of kinderen met een allochtoonse achtergrond die hier naar school zijn gegaan heb ik geen mening! (Lodewijk gilt nu alles bij elkaar, want hij haat mensen die geen mening hebben).
Dit moet ik even rechtzetten, want ik vind het juist goed als je ergens geen mening over hebt als je er geen verstand van hebt! Het probleem van Nederlanders is vaak dat ze overal een mening over hebben ook al hebben ze er de ballen verstand van. Wij wonen bijvoorbeeld in een land met meer dan 17 miljoen experts die weten hoe je de coronacrisis moet aanpakken.
Ik snap de verwarring wel, want misschien dat ik eens gezegd hebt dat je je mening wel moet geven als je er één hebt (en als het van belang is) en niet achteraf moet gaan zitten zeuren als het anders loopt dan je had gewild!
Hier zegt hij ook dat hij de aflevering zelf geëdit heeft, maar ik laat de eerste passage lekker staan.
Zo kennen we je!
Convans wilt met andere mensen een interview omdat jullie twee niks over België weten en dat jullie kennis over ons exotische land te wensen over laat, dat heeft hij mij zelf gezegd!
Kan ik hieruit opmaken dat jij en Sanmol (die kan heel goed Vlaams en is Belgioloog) het even van ons overnemen als Convans en belg geïnterviewd moeten worden? Dank je
Echt ik moet nu dus dit bericht in tweeën splitsen omdat ik al meer dan 5000 tekens heb gebruikt. Wat IS dit voor forum?!