Halloooo
Ik kom heel even langs om wat ophelderingen te geven aan de hand van jullie gesprek dat WEER over mij ging. Niet over die 5 minuten extra dinges, dat was gewoon een beetje knullig van mij. Maar over dat Aurynn dus die ene keer van mij had gewonnen en dat ik hem informatie gaf.
Dat was ergens in ronde 4 of 5. Ik had toen eigenlijk als twee bondjes, een met die beruchte Tom (doordat we een keer in een duo waren ingedeeld) en een met Black Ice (op mijn eigen initiatief). Op dat moment zat ik nog een beetje in twijfel over of Aurynn de Mol kon zijn en zo niet dan wist ik wel zeker wie het wel moest zijn. Enfin ik wilde gewoon zeker kunnen weten dat hij de Mol niet was. Toen zei hij dat hij al eerder in ronde 2 of 3 stiekem een rood scherm had en daardoor wist dat Tuck (Lodewijk van Lodenstein) de Mol niet was. Ik heb nooit echt op Tuck gezeten, maar ik vond dit inderdaad wel nuttige informatie die best wat waard was, want daardoor wist ik zeker wie de Mol was. Echter, dacht ik in mijn wantrouwen dat Tom en Tuck ook allebei op de juiste Mol zaten en enkel zeiden dat ze op Aurynn zaten. Dus ik dacht als Aurynn mij zo vertrouwt dat hij mij min of meer bewijst met zijn rode scherm niet de Mol te zijn en daarmee ook Tuck uitsluit, dan wil ik dat pact ook zeker behouden. Ook omdat ik toen dacht dat Tom mij bedroog omdat hij ook een pact had met Tuck en mijn andere pact met Black Ice, die ging opeens vol Tuck lopen verdenken, dus ik dacht dat die houdbaarheid ook niet meer zo lang zou zijn. En daarbij had Tuck ook nog eens een pact met de Mol Focus/Jolanda. Dat waren dus drie kandidaten tegen mij, in mijn beleving, dus ik moest Aurynn aan mijn kant zien te houden en ook zorgen dat hij niet afvalt en Tom of Tuck wel.
Dan geef je maar gewoon alle informatie, net zoals dat ik vorig jaar met Lodewijk heb gedaan, zodat je in ieder geval maar niet alleen hoeft te spelen tegen een sterk duo. Als kandidaat weet je niet wat je nog te wachten staat, dus een bondgenoot is dan soms misschien wel meer waard dan een vrijstelling. Toen in de finale hebben we een aantal vragen moeten gokken en ik had hem over een finaleopdracht informatie gegeven en die vervolgens volgens mij nooit meer terug gekregen, dus ik had over een vraag iets minder informatie. Maar als je in de finale tegenover je bondgenoot staat, dan is verliezen minder zwaar dan wanneer je het op moet nemen tegen een rivaal.