Vervolg interview MollenvangR:
Wat voor opdrachten bedoel je dan?
Daar kan ik eigenlijk niet veel over zeggen, maar je moet er niet gek van opkijken als er een horeca opdracht in zit, als de kandidaten dingen moeten zoeken, als de groep op zoek moet naar meerdere verraders in hun midden, er met flinke bedragen gegokt gaat worden en er moeilijke inschattingen gemaakt moeten worden.
Kun je ons iets vertellen over de locatie van dit jaar?
In 2018 hadden we een lijst van meerdere locaties op onze verlanglijst staan, waarvan een aantal in en buiten Europa. Onder andere Israël, Oman, Senegal, Kenia, Tunesië, Egypte, Uruguay, Chili, Paraguay, Guatemala, Canada, Puerto Rico, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Cyprus/Malta, Noord-Spanje, de Baltische staten, Finland/Noorwegen en Hongarije stonden op de shortlist. Uiteindelijk hebben we het geluk gehad dat we voor een locatie in Europa zijn gegaan, nog voor Corona uitbrak. Dat maakte het reizen toch iets makkelijker.
Het werd dus Roemenië
Roemenië is een ideale locatie voor Wie is de mol Online. Dit land heeft alles te bieden wat we zochten. We bezoeken op onze reis grote steden, gaan naar locaties op het platteland waar de tijd stilgestaan heeft, treden in de voetsporen van Graaf Dracula, gaan naar het strand, drijven door de Donaudelta heen, trekken de bergen in en komen oog in oog te staan met beren, wolven en “exotische” vogels.
Tot slot, kun je al een klein tipje van de sluier oplichten over wat dit seizoen qua opdrachten en speldynamiek te bieden heeft?
Zoals ik altijd zeg is niks wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt. Maar dat is niet het enige. De kandidaten worden meteen in het diepe gegooid. We gaan dingen doen die nog nooit eerder gedaan zijn in dit spel en nemen als makers best wel grote risico’s. Het lot ligt in hun handen. Als kandidaat zijn er geen zekerheden meer om je aan vast te houden. Het spel wordt ook rauwer en gaat nog meer om onderling vertrouwen en wantrouwen. Steeds als je denkt dat je grip hebt op wat er gebeurt, is het juist datgene dat net even anders uitpakt. Laat ik het anders formuleren: als datgene wat zeker is, zelfs niet meer zeker is, wat is er dan nog zeker in dit spel…
Oke… je laat ons weer in verwarring achter. Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Daarvoor moet je de serie gaan volgen. Ik rijd nu een tunnel in, bedankt weer! *de verbinding wordt verbroken…*