Zoals ik het lees mag je vaker dan 1x een second chance aanvragen en is het spel klaar als de kaartjes op zijn (aangzien daarvan hier niks staat ga ik maar uit van de officiële spelregels)
Oeps het zijn inderdaad officiële regels en daar staat inderdaad letterlijk dat het spel stopt als het dek leeg is.
Het "uitzonderlijke geval" komt hier natuurlijk sneller voor doordat er zoveel meer spelers zijn. Officieel is het bedoeld voor 6 spelers.
Je mag trouwens iedere keer een second chance vragen, daar zit geen limiet op. Maar als je de second chance niet kan leggen, ben je sowieso af.
Maar het ziet er inderdaad naar uit dat het wordt zoals Daisy zegt:
3 second chance kaarten en 2 nieuwe tegels voor de laatste ronde en dan zijn de tegels op.
Bij gelijkspel worden de punten verdeeld op de fameuze manier:
Eigenlijk is het 5 - 4 - 4 - 3 - 3 - 2 - 2 - 1 - 1 - 0 - 0
Als de eerste plaats gedeeld wordt door 3 mensen krijgen die allemaal 5 punten en krijgt de eerstvolgende 3 punten. (omdat het dan 5 - 5 - 5 - 3 - 3 - 2 - 2 - 1 - 1 - 0 - 0 is)
Michael90: ik zie bij jou nog veel plaats over. Of is er iets in een lichtere kleur gezet waardoor mijn bejaarde ogen het niet goed meer zien? Want zoals ik het nu zie kan je die linkse nog wel plaatsen (en als je kan plaatsen mag je geen second chance vragen)