Het spookschip en het Zapschip gaan de strijd tegen elkaar aan en deze keer speelt iedereen wél mee én kan iedereen er ook punten mee verdienen!
Jullie gaan naar elkaar's schip schieten. Maar dan aan de hand van een simpel flash game (of twee).
Het werkt zoJullie spelen een flash game, maar in duels tegen elkaar. Voor het eerste spel (een bubble shoot game) zijn de duels tussen de spookschipkandidaten en de Zap kandidaten die zij eerder in dit topic hebben uitgedaagd:
Vermoljoen vs Ycaris
Swifty vs Susdus
monkeysuncle vs Daisy
Molfreak Arno vs LuchtManiakDan is er nog een ander flash game, waarbij de 3 Zap kandidaten die niet werden gekozen (
D*N, de_witte en michael90) mogen kiezen tegen wie zij strijden van het Spookschip. Dan blijft er nog één spookschip kandidaat over en die mag zelf kiezen tegen wie van de 7 Zap kandidaten hij/zij dit flash game wil spelen. Dat mag ook iemand van de drie zijn die dit flash game reeds speelt.
D*N, de_witte en Michael90, post hier aub zo snel mogelijk tegen wie je wil duelleren: Swifty, Molfreak Arno, monkeysuncle of Vermoljoen.Vervolgens krijgen jullie tot woensdagavond 20u om een zo goed mogelijke score in die spellen neer te zetten. Dat doe je door mij een screenshot van je score te sturen. MAAR let op: je mag maar één keer een screenshot insturen! En je mag zel bepalen wanneer je dat instuurt.
Woensdagavond vergelijk ik alle scores én het tijdstip can insturen. Degene die in een duel de beste score heeft ingestuurd vuurt een kanonskogel af naar het andere schip. Die kogel wordt afgevuurd op de datum en het tijdstip wanneer die score werd ingestuurd.
Het schip dat als eerste 4 keer beschoten werd, verliest!
Je wil dus waarschijnlijk zo veel en lang mogelijk spelen om een goede score neer te zetten, maar als je te lang wacht, heeft het andere team misschien al vier keer een ander duel gewonnen en maakt jouw score al niet meer uit... Ga je dus voor langer proberen om een hoge score te halen, of zo snel en hoog mogelijk?
Een voorbeeldDit is bvb de volgorde waarin ik via pm scores heb gekregen. De kleuren duiden aan wie in een duel zat met elkaar.
1. Vermoljoen stuurt een score van 20
2. Molfreak Arno stuurt een score van 22
3. Ycaris stuurt een score van 19
4. Swifty stuurt een score van 23
5. Daisy stuurt een score van 25
6. Susdus stuurt een score van 24
7. monkeysuncle stuurt een score van 22
8. LuchtManiak stuurt een score van 23Ik kijk dan op woensdagavond en zie:
1. Vermoljoen stuurde in zijn duel als eerst iets in én had beter gescoord dan Ycaris: hij vuurt een kanon af! Daarmee is 1-0 voor het Spookschip.
2. Molfreak Arno stuurde als 2e iets in. Maar LuchtManiak scoorde beter. Die vuurt echter nog geen kanon af, want dat wordt chronologisch gedaan.
3. Ycaris had reeds verlore nvan Vermoljoen.
4. Swifty verloor van Susdus, die nu ook nog niet vuurt, want Susdus heeft later ingestuurd.
5. Daisy won van monkeysuncle en vuurt een kanon af: 1-1
6. Susdus had dus gewonnen van Swifty en vuurt nu haar kanon af: 1-2 voor de Zappers!
7. monkeysuncle had verloren van Daisy.
8. LuchtManiak had gewonnen van Molfreak Arno en vuurt nu zijn kanon af: 1-3 voor de Zappers!
En hetzelfde doe ik voor het andere flash game. Beide spellen lopen gelijktijdig, dus die van het tweede flash game zitten hiertussen. Vanaf het moment dat een team zijn 4e kanon af schiet (in beide spellen gecombineerd), wint dat team! Het zou dus zelfs 4-4 kunnen worden, maar dan wint het team dat zijn 4e kanon als vroegste afgeschoten heeft.
PuntentellingDe Spookschippers winnen een punt voor elk duel dat ze winnen!
De Zappers winnen ook een punt voor elk duel dat ze winnen. Bij het 2e flash game mogen D*N, de_witte en michael90 een duelpartner uitkiezen. De spookschip kandidaat die dan niet gekozen wordt, mag zélf kiezen tegen wie hij/zij wil spelen en bepaalt daarmee dus ook wie van de Zappers kans maakt om een extra punt te verdienen!