Normaal werken Piraten met zwaarden en sabels, maar soms hebben ze ook coole piraten pistolen.
Swifty, Molfreak Arno, monkeysuncle & Vermoljoen gaan de strijd aan tegen Ycaris, Susdus, Daisy en LuchtManiak in een potje
Ca$h n Guns.
Hier alvast de video om het visueel voor te stellen:
Verschil met de video: jullie spelen 6 ronden ipv 8.
Beide pirate crews hebben een grot vol treasure gevonden, maar dan merken ze elkaar op! Ze besluiten de schat eerlijk te verdelen, totdat... iedereen zijn pistool trekt en op iemand richt!! Maar wie bluft er? Wiens pistool is niet geladen en wie schiet er echt? Aan jou om te beslissen of je je terug trekt tijdens deze schat verdeling of niet.
Hoe werkt het?Iemand start als Kapitein. Volgens de regels is dat de oudste... ik weet jullie leeftijden niet echt, maar denk dat ik richting Swifty, Ycaris en misschien monkeysuncle moet kijken?
Vervolgens verloopt een ronde als volgt:
1.
Loot: Ik post de treasure loot die er valt te rapen.
2.
Richten: Ieder pm't mij met welke kogel hij/zij wil schieten. Je hebt 3 echte kogels en 3 nep kogels. Je laat me tevens weten op wie je wil richten.
3.
Kapitein: Ik post wie op wie richt. De Kapitein heeft als privilege dat ie één persoon die op hem/haar richt mag verplichten om op een andere te richten (die persoon mag dan zelf kiezen op welke andere kandidaat hij richt).
4.
Moed: Je pm't me of je moedig genoeg bent om te blijven staan of dat je je terug trekt. Als je je terug trekt, kan je sowieso geen treasure meer krijgen. Maar als je blijft staan en iemand van degenen die een pistool op je richten schiet met een echte kogel, dan lig je ook neer en kan je ook geen treasure krijgen.
5.
Shieten: Enkel zij die zich NIET teruggetrokken hebben schieten met hun pistool op degene waar ze op richten. Als het een nep kogel is, gebeurt er niets. Als het een echte kogel is, krijg je een wonde en lig je op de grond (dus geen treasure voor jou deze ronde). Bij 3 wonden lig je helemaal uit het spel. Als je alle 3 wonden in één beurt krijgt, lig je er meteen uit. De kogels van degenen die zich terug getrokken hadden, worden niet bekend gemaakt.
6.
Kiezen: De overblijvers (degenen die zich niet terug getrokken hebben en die niet neergeschoten zijn) kiezen één voor één een treasure, te beginnen bij de Kapitein en dan met de klok rond. (Volgorde: Swifty, Molfreak Arno, monkeysuncle, Vermoljoen, Ycaris, Susdus, Daisy en LuchtManiak)
TreasureEr zijn verschillende dingen in de schatkisten te vinden:
- Zakje met
5 goudstukken, met 10 goudstukken of met 20 goudstukken-
Diamanten met verschillende waarden (1 goud, 5 goud of 10 goud). Degene die op het einde de meeste waarde aan diamanten heeft krijgt als bonus de
Piratendiamant die 60 goud waard is!-
Juwelen die meer waard zijn naarmate je er meer hebt. 1 juweel is 4 goud waard. Twee 12 goud, 3 30 goud, 4 60 goud, 5 100 goud, 6 150 goud, 7 200 goud, 8 300 goud, 9 400 goud en 10 500 goud.
-
Echte kogel: hiermee mag je een nepkogel van jou vervangen door een echte.
-
Rum: hiermee genees je 1 wonde
PuntentellingOp het einde van de opdracht wordt uitgerekend hoeveel goud beide groepen hebben. Enkel het goud van nog in leven zijnde spelers wordt geteld! De groep die het meeste goud bij elkaar heeft verzameld wint. Zijn dat de Zap kandidaten, dan komt er niemand van het Spookschip terug. Zijn het de Spookschip kandidaten, dan zullen er TWEE Zap kandidaten geëlimineerd worden en komt één van de Spookschipkandidate nterug in het spel.
Naast de opdracht met het eiland doorzoeken (raster vullen) telt ook deze opdracht voor punten voor de Spookschip kandidaten. Of je nog leeft of niet, degene met het meeste goud krijgt 3 punten, de volgende 2, de volgende 1 en de laatste 0.