Oh ja, dit was ik even helemaal vergeten, excuses!
De doodsoorzaak (bloedverlies) is voor mij toch al meteen een belangrijk thema. We zoeken dus naar een wapen waardoor je bloed kan verliezen en, ruim genomen, kijk ik dan naar de volgende wapens: blender (Susdus), kabel (Susdus), schaar (Ycaris) - , grasmachine (Vermoljoen), hamer (Vermoljoen), - , BBQ Vork (Michael90), kettingzaag (D*N). Er zijn ook enkele andere wapens die bloedverlies kunnen opleveren, maar in dat geval had De_Witte beter een ander antwoord gegeven (auto, diepvries, brandstichting, etc.). Koevoet weet ik niet goed te plaatsen aangezien daar ook bloedverlies aan te pas komt, maar het ook zeker bij een ander (en misschien ook beter) antwoord had gepast. Zou dus een goede keuze van Michael90 kunnen zijn als hij de moordenaar is.
Op basis van dit thema en de mogelijke wapens streep ik LuchtManiak en Daisy al vrij zeker af.
We zitten dus in een zakelijk gebouw waar een bijeenkomst gaande is. Dan is het eerste waar ik aan moet denken een soort van bedrijfsfeestje waar een BBQ bij hoort en dat kan gelinkt worden met de BBQ Vork. Ik kan me ook voorstellen dat er in een zakelijk gebouw genoeg kabels zijn, dus dat kan dan ook weer gelinkt worden aan Susdus... Het is nog niet gemakkelijk aangezien er ook nog wel andere mogelijkheden zijn, maar dat moeten de komende 2 rondes dan nog even verduidelijken denk ik.
Voorlopig weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik met de bewijsstukken moet. Daar komen we hopelijk in een volgende ronde wat meer over te weten? Ik moet wel zeggen dat ik het zonder de bewijsstukken al een vrij bijzondere moord vind!
Leuk spel, Robbie!
EDIT: okeee ik ga toch eens even kijken naar de bewijsstukken, want er zullen waarschijnlijk toch een aantal bewijsstukken zijn die niet bij een zakelijk gebouw passen. Dus bewijsstukken die, ruim genomen, mogelijk zijn in een zakelijk gebouw: punaise (Susdus), notitieboekje (Ycaris) - , doos (Vermoljoen, kalender (Vermoljoen) - , klok (Michael90), koekjes (LuchtManiak), plant (LuchtManiak), gordijnen (Daisy), jas (Daisy), servet gezien dit een bijeenkomst is (D*N).
Ik moet zeggen dat ik de combinatie BBQ vork, klok, bloedverlies en zakelijk gebouw -> Michael90 best goed bij elkaar kan koppelen, maar dat kunnen we ook zeggen over de kabel, punaise, bloedverlies en zakelijk gebouw -> Susdus. Waarschijnlijk zijn er nog meer opties, maar deze 2 vielen me nu zo even snel op.
Nu ga ik maar eens slapen