Er vanuit gaande dat team Marina (Spacy, Ycaris, Brtdm & Michael) onschuldig is en Hillo, Molduck + ikzelf goede rollen hebben is de conclusie dat Lucy, Molfreak, Bjorrn, Sanmol en monkeysuncle de resterende verdachten zijn. Ik heb even een analyse gemaakt van hun lynch-stemmingen:
monkeysuncle
- Ronde 1 last minute op Vermoljoen, voorkomt daarmee dat Sanmol gelyncht wordt. Verdacht als Sanmol een wolf blijkt.
- Ronde 2 redelijk laat op Bjorrn, niet op de verdachte JaccoS of HIDM (van wie 1 a 2 mogelijk wolf zijn, afhankelijk van de stoorwolf).
- Ronde 3 op Hautoa, redelijk laat. Voorkomt door wissel dat JaccoS er die onder uitgaat (als JaccoS door stoorwolf verstoord is kan dit een wolven-safe actie zijn geweest).
- Ronde 4 op JaccoS waarvan zeker is dat die eruit gestemd gaat worden (gaat mee in de crowd).
- In ronde 5 hetzelfde met FrankLapidus.
- In ronde 6 hetzelfde met Convans.
- Algemene conclusie: meelopersgedrag, potentieel verdachte stemmen.
Molfreak Arno
- Ronde 1 snel op Sanmol, wisselt niet als Sanmol gelyncht lijkt te worden. Als Sanmol een wolf is wordt Molfreak daarmee betrouwbaarder.
- Ronde 2 op Sanmol, als al bekend is dat dat een loze stem is.
- Wisselt last minute naar Haotoa in ronde 3, waardoor JaccoS niet afvalt (als JaccoS door stoorwolf verstoord is kan dit een wolven-safe actie zijn geweest).
- Ronde 4 mee op JaccoS (gaat mee in de crowd van alle spelers die op JaccoS gaan).
- Ronde 5 op Sanmol, als al bekend is dat dat een loze stem is.
- Ronde 6 met de crowd mee met Convans.
- Algemene conclusie: een Sanmol obsessie gecombineerd met meelopersgedrag.
Sanmol
- Ronde 1 op zichzelf.
- Ronde 2 last minute op HIDM.
- Ronde 3 snel op LuchtManiak, wisselt niet als LM rol bekend maakt.
- Ronde 4 eerst op Lucy, wisselt naar JaccoS (gaat mee met de rest).
- Ronde 6 een van de eerste die op Frank stemt, wat Sanmol minder verdacht maakt gezien Frank een wolf was.
- Ronde 7 last minute meegegaan op Convans.
- Algemene conclusie: moeilijk te peilen qua stemgedrag. Gaat soms mee met anderen, neemt soms het initiatief. De Frank-actie maakt Sanmol minder verdacht.
Bjorrn
- Ronde 1: laat op Sanmol.
- Ronde 2: vroeg op JaccoS.
- Ronde 3: mee op Hautoa ipv JaccoS.
- Ronde 4: zinloze stem op Lucy.
- Ronde 5: meelopen op FrankLapidus.
- Ronde 6: vroeg op Convans.
- Algemene conclusie: stemgedrag is niet consequent. Als Convans inderdaad écht onschuldig was heeft Bjorrn zich aardig verdacht gemaakt.
Lucy
- Ronde 1: vroeg op Vermoljoen.
- Ronde 2: vroeg op HIDM.
- Ronde 3: wisselt van LM naar Haotoa, red daarmee voor 1 ronde JaccoS.
- Ronde 4: meelopen op JaccoS.
- Ronde 5: vroeg op FrankLapidus.
- Ronde 6: relatief vroeg op Convans.
- Algemene conclusie: neemt het voortouw, neemt hierdoor soms risico's. Heeft mede tot Franks exit (als wolf) geleid.
Eindconclusie:
Qua stemgedrag vind ik Sanmol nu het minst verdacht. Aangezien Bjorrn in het 'meer verdachte' Billie-grapje zat vind ik die momenteel verdachter dan de andere 3 (Lucy, Molfreak en monkeysuncle). Lucy is momenteel mijn nr. 2 qua verdachten i.v.m. haar mogelijk dubieuze rol destijds bij het doorslag geven tussen de artiesten.