Ik heb eindelijk eens de tijd gevonden om een nuttige bijdrage te leveren. Het spel draait op dit moment rond 2 dingen. De indeling in groepen en de burgemeester die al een paar ongelukkige beslissingen heeft genomen.
Belg stelde het plan voor, Lucy was op dat moment burgemeester. Je zou dus denken Belg is wel te vertrouwen, want het plan zit goed in elkaar, maar er is nu al zoveel foutgelopen dat we dit toch van nader bij moeten onderzoeken.
Laat ons er eerst nogmaals de lijst van Belg bijhalen:
Groep A: stemt op Ariana Grande
1. monkeysuncle
2. Mitchkox 3. Miek1999
4. Robbie (stemde op Marina)
5. Molfreak (stemde anders)
Groep B: stemt op Billie Eilish
6. Hillo
7. Convans
8. FrankLapidus
9. Sanmol
10. Vermoljoen
Groep C: stemt op Rihanna
11. Mrchipie12. Molduck
13. DRenziboy14. Bjorrn (heeft op Billie gestemd)
16. Daisy
Groep D: stemt op Mariah Carey
17. Jacco
18. HIDM19. LuchtManiak
20. Hautoa21. belg
Groep E: stemt op Marina & Diamonds
22. Ricardo (stemde op Mariah)
23. SpacyColours
24. Ycaris
25. Brtdm
26. michael90
Groep F: stemt op Taylor Swift
15. Lucy
Uiteindelijk kreeg Marina & Diamonds het meeste stemmen. Maar er was keuze tussen 4 (!). Enkel Ariana had minder stemmen dan de rest. Wat ook logisch blijkt, als er 2 in die groep al anders gestemd hebben.
Dan komen Belg en Monkeysuncle met de conclusie dat er 2 wolven bij de Billie-stemmers zijn, dat er 2 wolven bij de Mariah-stemmers zijn en dat er 1 wolf bij de Marina stemmers zit.
Volgens hun lijstje zitten de wolven tussen de volgende personen:
Spacy, Ycaris, Brtdm & Michael -> 1 wolf
Jacco,
HIDM, LuchtManiak,
Hautoa, Ricardo & Belg -> 2 wolven
Bjorrn, Convans, FrankLapidus,
Vermoljoen, Sanmol & Hillo -> 2 wolven
Mij lijkt het logisch dat Mitch na heel deze uiteenzetting Lucy en Belg gaat screenen. Hij lijkt Lucy gescreend te hebben en heeft niets verdachts gezien, maar helaas hebben we daar weinig aan met die speciale rollen.
Belg zegt dan dat hij Bjorn als een goodie ziet, Sanmol wilde uit het spel stappen, dus voordeel van de twijfel. Ik weet van mijzelf dat ik burger ben. Dus als ik Belg zijn theorie vol (en voorlopig vertrouw ik hem nog altijd) dan zijn
Hillo en FrankLapidus al 2 wolven.
Dan zijn er nog 2 wolven over tussen Jacco, LuchtManiak, Ricardo en Belg. Ricardo heeft zijn rol geclaimd, Belg nemen we voor nu even in vertrouwen. Dan zijn hier de 2 overgebleven wolven:
Jacco en LuchtManiak. Tenzij HIDM dus wel een wolf was... DUS lijkt het mij veiliger om voor Frank of Hillo te gaan op dit moment.
Daarnaast komt Mitch met de vraag om op LuchtManiak te stemmen. Dus wat concludeer ik hieruit in volgorde van verdachten:
1. LuchtManiak
2. FrankLapidus
3. Hillo
4. JaccoS
MAAR dan komt LuchtManiak met een Ariana Grande claim, waar niemand tegenin gaat. Dus dan zouden we LuchtManiak van dit lijstje moeten schrappen. Als dit zo is, dan is er iemand die ik als 'te vertrouwen' zie, toch niet te vertrouwen. OF HIDM was wel een wolf natuurlijk.
Dus als Belg en Lucy te vertrouwen zijn, dan hebben we eigenlijk 4 van de 5 wolven.
Zijn ze niet te vertrouwen, dan moeten we nieuwe clues gaan zoeken en dit kan lang duren. Dus misschien is het het meest handig om inderdaad Lucy te lynchen, want anders weten we nooit of ze de waarheid zegt dat er een gelijkspel was tussen 4 groepen..
Indien Lucy en Belg te vertrouwen zijn, lijken mij de wolven: JaccoS, Hillo & Frank (of heel mss Sanmol)Indien Lucy en Belg niet te vertrouwen zijn, staan we nergens en winnen de wolven wss