De speciale ronde\
Het is tijd voor de speciale ronde. En we gaan deze keer iets anders doen dan we gewend zijn. Jullie gaan 5 invullijstjes invullen. Elk lijstje bestaat uit tien antwoorden. Hoe gaat het in zijn werk? Aan de hand van een vaste volgorde mag iedereen een antwoord geven. Er zijn enkel een paar regels:
- Indien een fout antwoord gegeven wordt, gaat de teller weer naar 0 en is de betreffende speler af.
- Banken kan altijd. Echter betekent dit wel dat iemand direct niet meer mag meedoen met het bepaalde invullijstje en geen antwoord mag geven.
- Er kan ook gekozen worden om te passen. Hiermee wordt geen geld verloren, maar gaan we wel 3 stappen terug op de geldladder en is de betreffende persoon voor de betreffende invulronde uitgeschakeld
- Er hoeft niet gewacht te worden op goedkeurig van mij voordat de volgende speler in de speelvolgorde een antwoord mag geven, met uitzondering als we de cirkel weer rond zijn en ik nog niet heb aangegeven of het laatste antwoord goed was.
- Indien er nog maar 3 personen over zijn, stopt het invullijstje en beginnen we met het volgende lijstje, waarbij iedereen weer mag meedoen. Hetzelfde geldt als alle tien de antwoorden gegeven zijn.
De geldboom is iets anders deze ronde
020 - 050
100 - 150
200 - 250
300 - 350
400 - 450
500 - 550
600 - 650
700 - 750
800 - 850
900 - 950
1000
We beginnen de ronde op 800 euro, dus de eerste vraag is 850 euro waard. Indien we de €1000 euro zouden bereiken, wordt deze automatisch gebankt (zonder gevolgen) en beginnen we weer bij 20 euro. Zijn er vragen??
(Ga ik ondertussen de speelvolgorde loten)