Ik snapte de eliminatie van Soy ook niet. Hij was een van mijn favorieten. In het eerste seizoen was de winnaar van de eerste opdracht immuun voor de eliminatie; waarom zijn ze daarvan afgestapt? Dan loonde het tenminste om die opdracht te winnen. Nu vanwege de extreme cijfers die gegeven worden (extreem hoog en extreem laag) kan het elke keer alle kanten opgaan. Tegelijkertijd was Soys foto ook gewoon niet goed en had er veel meer ingezeten.
Als ik dan kijk naar de overgebleven deelnemers:
- Bibi: bij haar lijkt het elke keer een toevalstreffer te zijn of een opdracht lukt. Ze heeft wel mooie foto's gemaakt, maar ik heb nog steeds niet het idee dat ze denkt en handelt als een fotograaf.
- Bert: blijft een beetje onhandig bij de opdrachten. Als een opdracht binnen zijn comfort zone ligt, maakt hij mooi werk. Bij opdrachten daarbuiten lukt hem dit niet, jammer! (En hij werd nu natuurlijk extreem gered door de hulp van Romee Strijd, die hem zowel bij de foto als bij de nabewerking heeft geholpen.)
- Janny: levert de laatste tijd steeds middelmatiger werk op. Elke keer is het net niet, niet slecht maar ook niet de wauw-factor.
- Stefano: de ultieme ontregelaar, weet door zijn creativiteit mooie foto's te maken, maar slaat hierin ook erg door. Wel heb ik bij hem het idee dat hij denkt als een fotograaf; hij past bewust fototechnieken toe in zijn werk.
Ik denk dat de finale tussen Stefano en Bert gaat zijn.