Dan is het nu tijd voor de punten uit Angola! Allereerst dank aan de mensen die tot nu toe 7 of 8 punten hebben gegeven. Een ander puntenaantal is tot nu toe grappig genoeg nog niet voorgekomen.
Gemiddeld genomen liep ik niet echt warm voor het niveau: gemiddeld kon ik een 5,49 kwijt aan jullie inzendingen en dat is dus met miniem verschil net geen voldoende. Maar gelukkig liepen de cijfers uiteen van 1,0 tot 8,2 en zaten er dus genoeg goede inzendingen bij. Deze 10 kwamen bovendrijven:
1 punt voor:
Thailand. Aardig liedje, heeft net te weinig om het lijf voor meer punten. 6,9
2 punten voor:
Jordanië. Gewaagde keuze om een metalnummer van bijna 10 minuten in te sturen. Mijn sympathie heeft het, maar het is wel compleet kansloos natuurlijk. 7,0
3 punten voor:
Zuid-Korea. K-pop van de bovenste plank. 7,0
4 punten voor:
Australië. Singer-songwriterachtige muziek met veel oohs. Prima nummer maar wint niet de originaliteitsprijs. 7,1
5 punten voor:
Nieuw-Zeeland. Zelfde categorie als de buren uit Australië, maar dan met minder oohs en iets meer kwaliteit. 7,3
6 punten voor:
Argentinië. Hoe je het ook wendt of keert, ik kan niet ontkennen dat dit verschrikkelijk catchy is. Gaat wel aardig love/hate scoren denk ik. 7,4
7 punten voor:
Japan. Net als Jordanië een gewaagde keuze, deze is wel net iets beter en toegankelijker. Veel sympathiepunten! 7,5
8 punten voor:
Egypte! Als er één inzending boven komt drijven op basis van pure kwaliteit is het deze wel. Mooi nummer! 7,5
10 punten voor:
Filipijnen! Zou me niets verbazen als deze gaat winnen. Heeft wel echt iets bijzonders en ook een goede clip. 7,9
12 punten voor:
Zuid-Afrika! Will and the People-achtige vrolijkheid. Ik ben fan. 8,2
Geen punten voor:
11. Irak. Close call met Thailand voor het laatste punt. 6,9
12. Canada. 6,8
13. Singapore. 6,7
14. Mauritius. 6,5
15. Israël. Dit zou je ook zo op het echte Songfestival tegen kunnen komen. Puur op amusementswaarde een voldoende. 6,4
16. Ecuador. Sympathiek liedje, maar je bent het ook zo vergeten. 6,3
17. Ghana. 6,3
18. Tanzania. 6,2
19. Libanon. Met een trance-achtige beat valt het wel op, maar het liedje is verder vrij gemiddeld. 6,0
Langs deze weg wil ik overigens ook nog mijn waardering uitspreken voor degene die twee edities terug Mashrou Leila heeft ingestuurd. Zeker mijn favoriete band uit het Midden-Oosten. Dat ik zelf vergeten was een liedje in te sturen heeft je die editie 12 punten gekost.
20. China. 5,9
21. Indonesië. 5,6
22. Saoedi-Arabië. 5,5
23. Nigeria. 5,3
24. Mali. 5,2
25. Vietnam. Niet slecht. Wel saai. 5,0
26. Suriname. Dit kabbelt maar wat voort. 4,9
27. Chili. Vanaf hier worden de inzendingen niet langer matig maar ronduit slecht. 4,4
28. Verenigde Staten. Een weinig interessant nummer van een artiest die een van de grootste hits van het afgelopen decennium scoorde, en daarmee ook een weinig originele keuze. 4,2
29. Mexico. 4,2
30. India. Erg suf. 4,1
31. Iran. 3,7
32. Marokko. 3,4
33. Myanmar. 3,0
34. Cuba. Erg cliché zomerhitje. 2,3
35. Zuid-Soedan. Leuk geprobeerd, maar dit valt amper als muziek te beschouwen. 1,8
36. Colombia. Dit werkt verschrikkelijk op mijn zenuwen. 1,6
37. Kirgizië. WAT IS DIT?! 1,0