Zelfs de pool vond het een etappe van niks
Nauwelijks verschuivingen.
Interview met teamleider Tarbozan.
“ bij onze eerste kennismaking met de gestroomlijnde organisatie van deze pool, bleek het als een warm bad te voelen. De andere teamleiders bleken achter hun aliassen ook vaak naar de Ritten te kijken en voorzagen ons live van commentaar. Wat de beleving natuurlijk meteen veel leuker maakte. Dat de updates van de standen zo snel achter de finishlijn al konden worden gepresenteerd maakte het geheel af.
Over de samenstelling van de ploeg destijds hebben we veel te veel getwijfeld , getob of een helper niet stiekem toch als rittenpakker mee moest en de aldoor aanwezige stem van mijn co ploegleider om toch voor ineos te gaan, heeft bijna een interne crisis opgeleverd. Uiteindelijk net buiten de top 10 geëindigd.
In de giro hebben we stuk minder lang nagedacht en daarom hebben we wat teveel risico’s ingebouwd. De assistente die Kelderman niet had zien staan zwaaien bij de vraag wie we mee gingen nemen, hebben we maar even langs de pearle gestuurd.
Tot nu toe beter dan verwacht, ik zou als menig eredivisietrainer kunnen zeggen het doel is handhaving, maar eerlijk gezegd ben ik met een plek rond de top 12 tevreden.
Dus voorlopig leven we ruim boven onze stand. Maar er kan van alles in deze giro gebeuren en de roem en glorie wordt oas in de derde week verdeeld”
Tot zover het interview met een contente tarbozan na 6 dagen giro en zijn ervaringen in de tourpool.