Ik twijfel nu al voor mijn keuze voor Almeida en Ballerini. Ik als net ergens dat Masnada en Knox voor het klassement gaan, en Hodeg voor de sprints. Dan zou ik net de verkeerde hebben .
In dat geval zou Almeida voor velen een miskleun kunnen blijken
Team:
GThomas, Matthews
Haig, Vlasov, Ganna, Almeida
Edet, Mcnulty, Dowsett
Wi-wa-wissels:
Demare; Knox, Zakarin; Bouchard, Paret-Peintre
Kopmannen:
Denk dat Kruiswijk een veel betere kans heeft om te winnen dan dat hij wordt gegeven - maar dat GThomas alsnog duidelijk de favoriet is. De tijdrit aan het begin is ook nog in z'n voordeel.
Genoeg ritten voor Matthews en kan bij de eerste tijdrit hopelijk ook nog leuk mee.
Denk niet dat Fuglsang in de top-5 eindigt, en vermoedelijk ook niet in de top-10.
Beschermd:
Vlasov en Almeida natuurlijk al vaak genoemd.
Ganna inderdaad favoriet voor eerste roze, kan hij hopelijk tijdje behouden, en steady tijdritpunten.
Jack Haig ga ik ditmaal voor moeten duimen, heeft slechts 1 ander team.
Had aanvankelijk Kelderman op de plek van Haig (en Majka overwogen), maar ik weet het bij beide niet zo. Had niet genoeg vertrouwen dat ze
echt goed punten gingen pakken voor hun prijs. Maar zou me tevens niet verbazen als dit een miskleun blijkt, zeker Kelderman als die ineens goed is.
Was bij Majka bang dat hij te veel in de eerste time trial zou verliezen, en pas in de derde week echt punten ging scoren (of überhaupt nauwelijks).
Helpers:
Begon hier in tijdsnood te komen.
Mcnulty is al vaker genoemd - en was al blij dat ik die identificeerde.
Dowsett letterlijk alleen voor de time trials. Dude was betaalbaar en hoort met een beetje geluk een paar dozijn punten te behalen, in tegenstelling andere helpers die toch vaak tegen kunnen vallen.
Zoals Edet. Misschien pakt die geen enkele punt.
Identificeerde heeeelemaal op het laatst nog Geoffrey Bouchard. Achteraf had ik die in m'n basisteam moeten steken ipv Edet.
Zo te zien een hoop interessante helpers over het hoofd gezien.
Zeker deels door tijdgebrek, maar ook omdat ik meestal niet zo fantastisch ben in helpers identificeren.
Ben nog immer een groot voorstander van de prijs vd helpers halveren... maar tis niet in m'n voordeel
Is hier trouwens zo weinig vertrouwen in een Fuglsang? Oke, hij heeft in een grote ronde nooit echt iets bewezen, maar voor 2019 deed hij dit ook niet in andere wedstrijden.
Met dit deelnemersveld en zijn huidige vorm, mag je toch wat van hem verwachten?
Denk dat Fuglsang uitstekend is voor eendagsraces en voor koersen die maximaal 1 week duren.
Maar 3 weken lang? Zie het echt niet gebeuren.
Een soort Porte, maar dan nog meer gericht op kortere koersen.
Wow wat indrukkend weer hoeveel echte kenners hier zitten . Alsof t de normaalste zaak van de wereld is om mannen als Hindley en McNulty te kennen.
Yup, eens.
De opzet van onze wielerpools vind ik altijd heel mooi - maar het hoge niveau van de competitie helpt ook zeker