Team Slovéén-Tweetje maar dan zonder Slovenen Ik zie een aantal zelfde gedachtengangen als ik heb gehad. Ik wilde eerst Yates en Matthews, toen Yates en Thomas toen weer anders. Uiteindelijk bij mijn eerste gedachte gebleven. Yates en Thomas samen durfde ik niet aan omdat ik dan bang was in de beperkte sprints/dagpunten weer mis te lopen als ik dat alleen zou compenseren met Lonardi, Cimolai, Vendrame of Ballerini. Uiteindelijk heb ik Thomas helemaal weggelaten omdat ik me afvraag hoe sterk de Ineos ploeg is in de bergen. Als Thomas slecht is, zakt hij er net zo hard doorheen als Bernal. Ik denk dat Yates een iets sterkere ploeg heeft.
Dan mijn ploeg
Yates (hij heeft nog iets recht te zetten t.o.v 2018, is niet de betere tijdrijder dan Thomas dus een gok, maar ik volg min gevoel)
Matthews (Sagan zie ik uitvallen en Matthews kan tijdrijden, omhoog aankomen)
Majka (stond er heel lang niet in, maar ja zul je net zien pak ik hem niet, rijdt ie goede uitslagen)
Vlasov (wit en klassement? want Fugl zie ik niet knallen)
Almeida (kan misschien wel verrassen, beetje dark horse doet mee voor wit en misschien ook wel top 10. In betere vorm dan Knox)
Ballerini (hopelijk de grootste concurrent van Matthews, mocht er wat met hem gebeuren staat hij klaar)
Vendrame (puntensprokkelaar, keuze was hem of Barbier allebei even duur en marge sprinter)
Affini (goedkoper tijdrit alternatief voor Ganna)
Valter (hopelijk mijn Pacher van deze Giro, pareltje dat sprokkelt)
Nibali (het blijft de Giro, maar als een Matthews uitvalt of Yates heb ik wel vertrouwen dat de oude sluwe haai nog één keer bijt. Eerst had ik Thomas hier, maar ja dan moest ik weer Ballerini of bijvoorbeeld Vendrame dumpen)
Zakarin (bij hem is het alles of niks. Kan goede tijdrit en top 10 rijden, maar om die nou in de basis te zetten...)
Cimolai (puntensprokkelaartje in de sprint en goedkope opvulling)
Hänninen (jonge klimmer met vrije rol, ideale vervanging als er iemand uitvalt)
Lonardi (sprinter die eventueel nog wat kan bijdragen)
Bij de beschermde renners vooral twijfels gehad over Kelderman/Majka, Meintjes weer een keer proberen, Hagen van Lotto wellicht in de basis te zetten of Jack Haig i.c.m Yates. En Masnada, maar ja ik had alle 4 de QuickStep mannen wel willen opstellen
Bij de helpers had ik ook andere opties denk aan een Cepeda (ik wilde eigenlijk een nieuwe Ecuadoriaan hebben áls eerbetoon aan Carapaz), Molano (sprint aantrekker), McNulty (eigenlijk wel spijt dat ik hem geen kans gegeven heb). Foss (stond heel lang in de basis), Paret-Paintre (ook weer zo'n talentje), Pernsteiner (Bahrein kopman voor 3 miljoen, maar ja ik weet het niet met hem). Cerny (sprinter en tijdrijder) Hindly (de dure helper van Sunweb), Torres (de man die kan tijdrijden maar nog niet zo lang prof is), Narvaez (ook duur, helper van Thomas en mogelijk voor eigen kans als de boel bij Ineos instort), Padun (talentvolle klimmer), Barbier (goede sprokkelsprinter), Fabbro (Italianen kunnen altijd verrassen in de Giro)
Ben benieuwd wat jullie van de combi Yates - Matthews vinden.