De verdenkingen op Peggy, hoe hard zijn die nu eigenlijk? Vooral in afl. 3 werd zij veel als verdachte genoemd, daarna werd het minder. Haar grootste verdenkers:
Tygo lijkt in afl. 4 het meest zeker van zijn zaak, noemt Peggy herhaaldelijk zijn molletje. Maar dat deed hij eerder óók bij Jeroen (afl 3). En óók bij Ellie. Dus Tygo zwabbert vooral alle kanten op, en maakt er een leuk showtje van in de biechten.
Patrick zegt al vrij lang op Peggy te zitten, en dat klopt. Maar hij gaat in afl. 4 schuiven naar Ron.
In afl. 5 was er geen executie en de meest recente verdenkingen kennen we dus niet. Er zijn inmiddels wel verschillende opdrachten geweest waarin Peggy haar verdenkers zand in de ogen heeft kunnen strooien. Tygo aarzelde even bij de 250 euro die Peggy pakte bij Groeten uit Florence, maar dat geld kwam binnen. Hij gaat in afl. 5 meteen mee in haar twijfel over puzzelstuk 4 bij Stuk voor Stuk. Beetje typisch, als zij je Mol is, toch? Waardoor ik me afvraag: hoe sterk is die verdenking van Tygo nu werkelijk nog?
Hetzelfde geldt voor Patrick, die heeft Peggy bij Routebeschrijving alleen maar goede dingen zien doen. Hij kwam met haar immers als enigen op tijd aan bij Rik.
Ik heb het idee dat deze beide heren zijn klaar gestoomd om af te vallen in afl. 6 en 7. En dat de verdenkingen ons dan moeten laten geloven dat Peggy niet de Mol kan zijn. Dat zaadje zou dan al geplant zijn bij Horace die Peggy op nr. 1 had (maar hij had 3 nrs. 1, en heeft getunneld!), en Ellie die haar zo te zien (maar niet eens zeker) meenam in haar spreiden, maar niet genoeg. Hoe Nikkie daar tussendoor is gerommeld is me een raadsel, maar ik sluit niet uit dat ze Peggy in het oog heeft. Ze was immers gaan nadenken na het afvallen van Tina en Nadja, al zat Jeroen er nog in. En ze wilde graag met Peggy een duo vormen bij Routebeschrijving.
Lang verhaal, maar de bottom-line: ik vind de verdenkingen geen reden om Peggy uit te sluiten.