ik switch van Peggy naar Patrick
1.1 begint in het dorp. Lijkt me mols. Is daar relatief weinig in beeld. Helpt op z'n Thomas Cammaerts de 1e helft van de opdracht op gang
1.2 niet duidelijk wat de Mol hier heeft gedaan. Makkelijk mollen daar met Ellie, dat wel, afgezonderd vd rest vd groep. Ellie lijkt me vooralsnog een kandidaat die zichzelf graag verdacht maakt. Low-key de makkelijke Mol-positie voor die twee
1.3 is opvallend weinig in beeld. Bijna niks te zien van het advies van de oud-Mol en Patricks reactie daarop. Slecht acteerwerk bij het laatste bakje, maar is niet de enige. Shots niet in 1 take, denk ik. Verder weinig van te zeggen welk bakje de Mol hier zou kiezen
2.1 zit in het door de regie minst verdacht gemaakte groepje, maar is erg aan het pushen om vooral niks mee te nemen en door te lopen naar de 'verdubbellaar'. Dat is in het groepje van 4 erg mols
2.2 verzamelt een assload aan molgeld zonder dat in de kist te doen. Laat zich vervolgens afschieten. Alweer heel mols.
2.2 & 2.3 de Mol heeft hier hoe dan ook nagelaten om 1500 euro uit de pot te houden
Bij het laseren had de Mol de joker van Patrick kunnen lozen of verstoppen zodat de penningmeester ws. voor de ZV was gegaan. Is niet gebeurd. Nope... de joker van Patrick is juist binnengebracht
wilde de rol van penningmeester niet afgeven. Lijkt me (rol penningmeester + extra kandidaats alibi (joker op naam) allemaal een opzetje om als assistent van de productie lekker kandidaats voor de 1500 te gaan. Iedereen zou Patrick nu af moeten schrijven, toch?
Zou een Mol nooit doen, snap ik, maar Klaas deed het m al voor met welliswaar 'maar' 1000 euro, maar met minder op het spel. 500 vind ik ook weer niet zo'n groot verschil.
Ik geloof niet zo in opdrachten waar de Mol helemaal, of met een beetje geluk bijna helemaal buitenspel staat als ie de rol van penningmeester niet kan bemachtigen. Die rol niet afgegeven als je n'm al hebt lijkt me veel makkelijker