11. JordanEen fijn nummer. Het heeft geen punten omdat ik er niet zo heel veel zin meer in had om het aan te zetten na 5 keer. Maar ik vind het alsnog mooi.
12. AzerbaijanIn de coupletten hebben alle zinnen een eindrijm. Als dat niet was geweest had het waarschijnlijk punten gehad. Nu klinkt het een beetje vreemd. Een taal die je niet verstaat maar elke zin lijkt op hetzelfde woord te eindigen.
13. AlgeriaLekker vrolijk!
14. ArmeniaIk vond Armenië en Tunesië erg vergelijkbaar en daarom wilde ik slechts één van de twee punten geven. Ik heb mijn punten zoals ik ze had ingestuurd nog eens aangepast, waardoor mijn drie punten naar Tunesië gingen, omdat dit nummer niet goed genoeg bleef hangen: ik vergat steeds hoe het ook alweer ging.
15. CyprusJe kunt denk ik niks tegen dit nummer hebben, het is gewoon leuk.
16. GreeceGriekenland stond na de eerste twee luisterrondes op de vijfde plek. Toch is het vanaf daar alleen nog maar weggezakt. Ik weet niet zo goed waarom.
17. GeorgiaIk vind het oprecht best leuk. Maar het is praktisch gezien steeds hetzelfde in een afwisselend tempo.
18. SlovakiaDit heeft dagenlang in mijn hoofd gezeten dus het begon beetje bij beetje te irriteren.
19. AndorraAls er minder landen hadden meegedaan had ik het nog wel een troostpuntje willen geven. Wat een pech als je Andorra loot
.
20. Czech RepublicIk zou je geloven als je zou beweren dat Gert Verhulst Tsjechisch heeft geleerd.
21. Bosnia and HerzegovinaWas de eerste keer grappig, maar daarna niet meer.
22. LithuaniaIn de korte tijd dat dit nummer duurt laat het geen verpletterende indruk achter. Het is niet slecht, maar het gaat voorbij en je bent het gauw vergeten.
23. MoroccoIk vind alles aan dit nummer leuk op één ding na. Ze zingt als een geit. Alles is ‘ohohohohohoho’ in plaats van ‘ooooooo’. Hierdoor kan ik niet normaal naar dit nummer luisteren.
24. SloveniaEr is net wat te veel geschreeuw voor mij. Wel een leuke videoclip, die aardbol! Ben benieuwd hoe dat gemaakt is.
25. LatviaIk kan deze vrolijkheid niet aan, sorry.
26. BelarusHet scheelde niet veel of het had een paar punten kunnen pakken zijnde mijn ‘guilty pleasure’. Vooral de eerste helft is gruwelijk slecht, waardoor ik het toch op de kwaliteit heb beoordeeld: laag in de ranking
.
27. IrelandTe veel autotune, nu hebben we nog steeds geen idee wie dit zingt. Ook vind ik de lyrics niet zo mooi. Verdient mooier voor zo’n heftig verhaal.
28. IsraelNiet slecht. Ik vind de coupletten best leuk, maar het refrein met de sound die je tegenwoordig in praktisch elk populair nummer hoort vind ik niks.
29. MontenegroIk heb het nog even meegenomen naar de derde luisterronde, maar ik vond het nummer toch te overdreven.
30. LebanonIk hoorde geen verschil meer tussen ‘City of Lies’ en ‘Blinding Lights’. Ik had het gevoel dat ik een top 40-nummer aan het beoordelen was. Het dak ging er sowieso al niet vanaf.
31. MoldovaDie Epic Sax Guy kennen we ondertussen al. Aangezien de saxofoon het enige was wat het nummer leuk maakte kan ik er geen punten aan geven.
32. PolandHet idee van 100% random vond ik heel erg leuk, origineel en gewaagd. Alleen heb je pech gehad dat precies dit nummer uit de random number generator is gerold.
33. BelgiumDit genre vond ik een jaar of twee geweldig, maar nu word ik er echt niet blij van
.
34. SpainEen nummer dat 5,5 minuut duurt moet wel iets hebben om die tijd het waard te maken maar helaas was het niet het geval.
35. IJslandIk vond het saai, lang en zijn stem vond ik niet mooi. Blijft jammer van een land als IJsland. Ik heb nog leuke IJslandse nummers liggen en mijn favoriete zanger komt er vandaan.
36. EgyptLetterlijk elke noot klinkt vals.
37. SerbiaIk heb een paar edities terug zelf ook een nummer uit Servië moeten zoeken en het was verschrikkelijk. Alleen heb ik na het horen van deze inzending nog steeds niets uit Servië gehoord waar je trommelvliezen niet van scheuren. Het is echt veel geschreeuw.
38. AlbaniaDe cliché komt weer tot leven voor de volle 100%. Ik word er ongemakkelijk van, zo slecht.
39. UkraineIk vraag me sterk af waarom dit ingezonden is. Wat naar.