¡Buenas tardes a tod@s! Een jubileumeditie van het Songfestival en Hansie had weer eens wat meer tijd, dus ik dacht: hup, laat ik mijn comeback eens maken in die toffe liedjeswedstrijd. En toen mocht ik ook nog een Spaans liedje opzoeken, jiha! Er zijn meerdere nummers de revue gepasseerd, maar uiteindelijk vond ik dat deuntje van Llegará heel fijn en niet gaan vervelen, dus daar viel mijn keuze op. Mijn muzieksmaak is de laatste jaren verbreed en bevat nu ook rockmuziek, dus dit liedje moest het worden! En uiteraard besteed ik veel aandacht aan een leutig begeleidingstekstje, hihi. Die neem ik zelf ook altijd mee in m’n beoordeling.
Maar goed, nog even de Spaanse punten!
Eén punt is voor:
Twee punten gaan naar:
Drie punten, hup naar:
Vier punten dan, voor:
Vijf punten vliegen naar:
Zes punten zijn helemaal voor:
Zeven punten, dubbel en dwars verdiend door:
Acht punten, gefeliciteerd:
Tien punten, alsjeblieft:
Twaalf punten, ten slotte, voor:
Nog een kleine toelichting erbij. Ik schreef in m'n punten-pm naar Wouter en Fabian: mijn nummer 1 is niet per se mijn favoriet, maar telkens wel het nummer waar ik direct bij ga bewegen en dansen en er komen mooie, pure instrumenten in naar voren en ik vrees dat dat land niet enorm hoog gaat scoren, dus vandaar heb ik toch dat nummer de meeste punten gegeven. Leuk dat het toch nog zo hoog is geëindigd! Het was veel schuiven, zeker in m'n top 4, met al die uiteenlopende genres die ik allemaal heel tof vond.
Bon, proficiat Estland met de overwinning!