(kom je lichtelijk aangeschoten thuis van het eindjaarfeest met je collega-leerkrachten... blijk je eerder dan gedacht je punten te moeten geven voor het Songfestival
)
Goeiemorgen allemaal, hierbij ga ik de punten geven namens de Kroatische jury!
Normaal zou ik voor alle deelnemers commentaren geven, ik beperk mij voor deze keer echter tot de landen die in de punten zijn gekomen. De reden? Gewoon... druk. Als startend leerkracht is dit jaar echt killing geweest, vooral met de Corona-stress. Rapporten net pas meegegeven... ik beloof volgende keer mijn tijd beter in te delen
Goed, daar gaan we!
1 punt
Spanje! Gewoon een lekker zomers deuntje. Te leuk om geen punten aan te geven!
2 punten
Litouwen! Kort, maar zeker wel krachtig. Topsong!
3 punten
Oekraïne! Oké, ze heeft al eens meegedaan. Maar dit is toch gewoon goed of niet?
4 punten
En ja hoor daar zijn ze... Montenegro! Of ik nu de SC-bokaal krijg interesseert me niet... prima rocknummer, is wel iets beter nog na 1:35 .
5 punten
Luxemburg! Subtiel nummer. En jongedame, zou je misschien even door het screen van mijn laptop in mijn woonkamer willen stappen?
6 punten
IJsland! Mooi, doet me aan een ander nummer denken maar weet even niet welke. De kraak in de stem doet het hem...
7 punten
Slovenië! Lekkere rocksong. Niks meer aan doen. Leuke clip!
8 punten
Estland! Aparte, originele song. Net niet mijn nummer 1, maar ik voorspel deze toch nog als winnaar!
10 punten
Wit-Rusland! BOEM!! Mijn trommelvliezen trillen nog steeds... deuntje blijft hangen! Erg leuk met volume op standje niersteenvergruizer
En dan de 12 punten. Daar wil ik eerst nog iets over zeggen.
Bij het uitkiezen van de liedjes vroeg een andere deelnemer of iemand 1 of 2 kon noemen, zodat hij daarop zijn keuze kon bepalen. Ik noemde razendsnel 2 en hij had zijn keuze gemaakt.
Ik heb nog nooit zo hard gelachen toen een paar dagen terug bleek dat dit het nummer was waaraan ik 12 punten zou geven... ofwel de punten gaan naarrrrrrr……..
Slowakije! Een simpel deuntje, maar zo mooi gezongen... kippenvel!!
Zo, dit waren mijn punten. Mag ik iemand anders verzoeken de tussenstand bij te werken?
Tot slot nog dit. Even iets heel anders.
Mijn nummer was mijn tweede keuze. Ik wilde echt iets Engelstalig, maar dat was lastig. Tot ik mijn eerste keuze tegenkwam. Een nummer van Annie Bosko. een Amerikaanse met een (in mijn ogen) overduidelijke binding met Kroatië. Maar regels zijn regels en deze binding was voor de jury niet genoeg... het zij zo.
Het nummer heet "Fighter" en heeft alles te maken met de helden die zijn opgestaan in de recente Corona-tijd. Voor mij zeer emotioneel omdat ik door de Corona een zeer goede vriend heb verloren. Ik wilde jullie mijn eerste keuze niet onthouden...