Geen punten deel 1
Algerije
Hoe vaak wil je is there a place dat we could go herhalen? Ik vind het liedje op zich wel leuk, maar is het raar dat ik haar stem fijner vind dan die van hem? Nee dit is niet per se slecht, maar gewoon niet zo’n boeiend nummer.
Wit-Rusland
De opening is veelbelovend, maar het nummer komt een beetje traag op gang. Zodra het refrein begint, haak ik af. Het stukje waarin de drums op gang komen is catchy, maar daarna voel ik de VIBE niet en vind ik het een schreeuwerig en vooral irritant liedje worden…
Moldavië
Gewoon een leuk zomers catchy liedje, waar ik niet veel op aan te merken heb. Het getuigt echter niet van veel originaliteit om een band die 2x heeft deelgenomen aan het echte songfestival in te sturen.
IJsland
Beetje saai en vlak gitaarnummertje. Heb er weinig op aan te merken, de zang is zeker niet onprettig, maar het is wat vlakjes en er zit weinig verrassends, spannends of afwisseling in. Kan er ook heerlijk op in slaap vallen denk ik.
Kroatië
Credits dat je ervoor gekozen hebt een liedje in de landstaal in te sturen, waar je eerst voor wilde gaan Engelstalig. Maar ik kan helaas niet zeggen dat het helemaal tot mijn ziel doordringt. Haar zang is wel goed.
Litouwen
Tsja, ik weet niet of ze nu wel hoger dan 18e gaat eindigen. Op zich niet slecht, maar die 2 minuten en 32 seconden waren ook niet heel bijzonder. Beetje 13-in een dozijn ene oor in andere oor uit liedje. Maar op zich niet slecht.
Andorra
We zijn weer terug in de 00’s. Deuntje is wel vrolijk, maar daar houdt het voor mij op. Dit gaat niet hoog eindigen. Maar ja, je had het ook niet makkelijk met Andorra.
Slowakije
Haar stem is prachtig en zeer aangenaam om naar te luisteren, maar ik vind het tegelijkertijd zowel een mooi als een beetje een langdradig zeur nummer.
Polen
Respect voor je keuze alles 100% random te doen, op die manier nooit eerder vertoond volgens mij. Het nummer is chill, maar kan zo in een lazy sunday coffee Spotify playlist worden opgenomen. Zijn stem werkt me op een gegeven moment een beetje op mn zenuwen.
Tunesië
Samenzang is minder dan ik had verwacht na het lezen van het tekstje, het liedje zelf kan me op zich wel bekoren, maar is meteen ook een beetje een liedje dat ik aan mijn kinderen zou laten horen als ze niet kunnen slapen.
Letland
Volgens mij hebben we de Letse wannabe Shakira hier gevonden. Gezellig (zomers) deuntje, jammer van dat autotunetje op het einde.
Servië
Mijn aandacht heeft het niet weten vast te houden, dat typische Oostblok geschreeuw is me iets te veel van het goede. Vrees dat Pamtim voorlopig de beste Servische inzending blijft.
Georgië
Hava Naguila, serieus? Een cover insturen van een eeuwenoud nummer is voor mij bij voorbaat no go. Ik wist trouwens niet dat Jamai een Georgische tweelingbroer had. Ik had dit nummer op zijn minst van Israël verwacht
Om positief te eindigen, deze versie is wel leuk gedaan, maar om nou te zeggen dat ik het graag nog een keer zou willen luisteren? No..
Cyprus
In alles hoor je hoe dit nummer geproduceerd en opgebouwd is. Zo’n upbeat drum popnummer als er duizenden zijn, maar het is wel prima aan te horen, mede door haar stemgeluid.
Azerbeidzjan
Ik ben er voor gaan zitten, ik stoor me vooral aan het instrumentale toontje tussendoor. Alsof er een wespennest door mijn speakers vliegt. Verder kabbelt het een beetje voort. Beetje duister nummer,ik zie de emotie, maar die komt niet echt bij me binnen.