We krijgen Novak niet meer aan de praat.
Gelukkig heeft iemand in Servië een fax apparaat gevonden, om de rest van het jury rapport op te sturen. Als eerste kwamen de niet punten landen binnen ...
Plek 16-22 (0 punten)
In de categorië voldoende
16. Cyprus Deze Phoenix is wel aardig, maar het blijft wel een beetje hetzelfde. Het liedje wordt niet beter, maar ook niet slechter naarmate ik het vaker hoor.
17. Luxemburg Aardig, maar is zo'n liedje waarvan er al 39 van in de top 40 staan. Prima om een paar keer te luisteren voor dit festival, maar daarna zet ik het niet meer aan.
18. Marokko Eerste wat ik opschreef; gaat hoog eindigen. Zal het ook wel gaan doen gezien de stand. Ik vond het niet vervelend, maar het deed me ook niet zoveel. Ik had hier hetzelfde als bij Luxemburg op kunnen schrijven.
19. Letland Oja lé lé. DIt is K3 voor volwassenen. Dit liedje ademt gewoon Songfestival. Het is wel geinig voor een keertje, maar na een paar keer gaat het vervelen.
20. Wit-Rusland Bij de eerste keer luisteren dacht ik, wel leuk, maar hoe vaker, hoe minder het blijft hangen en het langzaam vervelend wordt. Wel typisch iets voor een Songfestival dit trouwens, dus geen slechte keuze.
21. Slowakije Dit is ook weer een liedje, niet onaardig, maar ik mis een echt wow moment. Dit ga ik dan uiteindelijk gewoon vergeten.
22. Kroatië Voor een typische Balkan powersong geen onaardige poging. Maar ik weet niet wat de zangeres ons probeert te vertellen, maar het komt gewoon niet bij me binnen. Die beat na een kleine 2e minuten is niet nodig.
Plek 23-28 (0 punten)
Categorie: Nou vooruit, een 5,5je
23. Oekraïne Na de Phoenix ook een Euphoria; maar ik krijg er geen euforisch gevoel van. Het belooft veel, maar brengt uiteindelijk niks. Jammer.
24. Montenegro Een echt balkansound nummer. Wel krachtig, maar niet heel bijzonder. Dit is 'm niet.
25. Jordanië Bij de eerste noot dacht ik ... 12 punten! Richting het reffrein slaat zijn stem echter om, en wordt het vals. En dan wordt het op een gegeven moment zelfs vervelend met al die instrumenten. Jammer, want het begon zo leuk!
26. Turkije Leuk voor een keertje, maar dit is gewoon mijn sound niet, ook al kan deze dame best wel aardig zingen zo te horen.
27. Azerbeijdjan Prima liedje om aan te hebben tijdens het songfestival om even koffie of thee te halen, en dan op de achtergrond te hebben. Niet vervelend, maar je mist er niet veel aan.
28. Georgië Ik geef het een voldoende omdat ik de humor er wel van kan inzien. Maar ja, dit wel de minst orginele inzending ooit denk ik. De dame doet nog wel haar best, maar die vent is best wel irritant.
Plek 29-34 (0 punten)
Categorie: Nou 1x was wel genoeg
29. Verenigd Koninkrijk Heeft de UK zijn eigen Treble? Ik vond onze Treble leuker. Vrij eentonig liedje. Raakt snel in de vergetelheid.
30. Hongarije Hongarije heeft niks geleerd van de vorige keer. Erg eentonig en saai.
31. Tunesië De zang is prima, maar het liedje is gewoon echt héél erg saai. Het wiegt me zo in slaap!
32. Albanië De inzender schreef het zelf al, een typisch cliché Balkan nummer. Daar maak je mij niet héél blij mee. Daarnaast had deze zangeres wel een flink auto tune nodig zo te horen, en de samenzang klinkt vals.
33. Andorra Het liedje was leuk (na ja - wel een beetje oudbollig) - totdat ze begon te zingen. Iets irriteert me aan haar stem. En had ik al oudbollig gezegd?
34. Algerije Hoewel het een leuk deuntje heeft, is het 't gewoon allemaal niet. Zangeres rommelt voor mijn gevoel maar wat aan, en wat die man doet weet ik niet. Dan weet ik het ook niet meer.
Plek 35-37 (0 punten)
Categorie: Eeuwig zonde van mijn tijd
35. Armenië Ik mis blijkbaar iets in dit nummer wat anderen wel zien. Ok de clip, die is leuk. Maar voor de rest vind ik het een zeur nummer. Dat hele hoge van haar staat me op een gegeven moment niet aan, en zijn stem vind ik niet mooi. Dus dan haak ik heel snel af.
36. Egypte Tsja, wat zal ik hier eens van zeggen. Ik vond het gewoon een rommeltje. Meer kan ik er niet van maken!
37. Ierland Wat is er niet mis met dit lied? De manier waarop de coupletten worden gezongen is irritant, het reffrein is eentonig en langdradig. Dan maakt de boodschap niet meer uit. Ik vond dit 3x (eigenlijk nog weel meer keer) niks.
Plek 38-39 (0 punten)
Categorie: Echt NOOIT-NOOIT-NOOIT-meer
38. Polen Origineel concept. Ik zou deze vriend zeker behouden, alleen hem of haar nooit meer vragen naar zijn of haar muzieksmaak vragen, want dit ... tsja ... wat zal ik er eens van zeggen .... 4 verspilde minuten van mijn leven.
39. eru84ffdsiusdlfksdfsfsd
Hé het fax papier is op ...
Ontknoping volgt!