15.
Libië Toch een beetje mijn guilty pleasure song. Beetje rommelig, maar een erg catchy refrein. Ik vind de melodie lijn bijzonder genoeg hier en daar wat lijken op Creep van Radiohead. Goede poging gezien de vast beperkte mogelijkheden; ik had het graag een punt gegeven, maar ik kon helaas geen liedje uit mijn top 10 schrappen voor dit.
14.
België You love it, or you hate it. Bij mij komt langzaam dat eerste (fijn geluid), maar wel erg langzaam. Indien we nog 3 weken gehad hadden, had het de top 10 waarschijnlijk gehaald. Voor nu geen punten.
13.
Tsjechië Geinige clip. Leuk liedje, luistert lekker, weinig poespas. Wellicht door de simpelheid uiteindelijk net niet in de top 10 gehaald, maar ik heb er wel van genoten.
12.
Slovenië Yes, witte mannen met gitaren! Lekker rocken (dan valt het ook niet op dat het niet helemaal zuiver is)!
Kende het stiekem al, was het bij mijn zoektocht bij het vorige Songfestival ook tegengekomen (toen mocht het niet omdat het Engelstalig is). Ik had het wel punten willen geven, maar ik kwam gewoon simpelweg plekken te kort!
11.
Litouwen Is op het allerlaatste moment uit mijn top 10 verdwenen. Mooi liedje, eenvoudig en kort, en misschien daarom dat ik het uiteindelijk heb geschrapt ter faveure van een ander land. Vond het wel goed hoor!