Goedenavond Oslo en tevens bonsoir,
België heeft Témé Tan, die hier ook bijna op het podium had gestaan en bovendien samen met Jaguar Jaguar te horen is in het nummer Out of Sight, gevraagd om de punten bekend te maken.
Zoals jullie kunnen zien, was hij er blij mee. Waar Témé Tan ook blij mee is (en uiteraard heel België met hem), zijn de punten tot nu toe. Het is toch altijd maar weer afwachten hoe een nummer ontvangen wordt, maar tot nu toe mogen we niet ontevreden zijn. Dank!
Voordat we beginnen met de daadwerkelijke punten, allereerst een eervolle vermelding voor:
Lebanon
Een beetje een guilty pleasure, maar het klinkt toch wel heel erg lekker. Ik kreeg er helaas geen puntje meer aan toebedeeld.
1 punt gaat naar:
Greece
Eigenzinnige en (daardoor) opvallende inzending. Daar heb ik graag een puntje voor over.
2 punten gaan naar:
Armenia
Fijn, klein folkliedje met mooie tweestemmige zang.
3 punten gaan naar:
Hungary
Prima nummer, vooral de zang springt eruit.
4 punten gaan naar:
Jordan
Heel aanstekelijk, wel een tikkeltje aan de lange kant.
5 punten gaan naar:
Algeria
Vooral in de refreinen heerlijk zomers. Eigenlijk was ik ook naar zoiets op zoek.
6 punten gaan naar:
Estonia
Een band die ik zelf ook wel eens overwogen heb in te sturen. Dan zijn punten uiteraard gegarandeerd.
7 punten gaan naar:
North Macedonia
Ik kan nog steeds niet precies zeggen waarom ik dit zo'n goed nummer vind, maar het luistert heel prettig weg.
8 punten gaan naar:
Russia Muzikaal, zang, clip; dit is in alles mooi. Het raakt me zonder dat ik het hoef te begrijpen.
10 punten gaan naar:
Morocco Goeie uitstraling, maar vooral haar stem vind ik geweldig. Gunfactor.
12 punten gaan naar:
Azerbaijan Het verbaast mij een beetje dat dit niet meer punten heeft. Sterk en heel sfeervol nummer met ook nog eens een (dank u, translate) mooie tekst.