(O jee ik ga over het maximum heen, dus het bericht moet in 2en
)
Ik ben ook sporten vanavond en ook zo weg, dit is mijn enige bericht, dus D*N, Fabiann en Nieky, één van jullie zal de arrestatie moeten doen vanavond.
We hebben nog 3 pogingen, theoretisch kan het na vanavond voorbij zijn, maar we hebben nog wel een aantal opties langs te gaan. Ik heb even wat gedachten opgeschreven (sorry, het is veel).
Toen dit spel begon, heb ik één ding voor mezelf genoteerd: er moet een addertje onder het gras zitten. Het kan niet zo zijn, dat wij alleen met zijn 5en 7 andere moeten vinden.
Het kan natuurlijk aan mij liggen, dat ik teveel WIDM en 24 heb gekeken, en natuurlijk 6 forumsoaps heb geschreven met gekke twists (waar, om maar een voorbeeld te noemen, ik mezelf dood heb laten te verklaren, om vervolgens als bad girl uit de dood te herreizen die uiteindelijk undercover bleek om haar bazin te ontmaskeren). Niets is wat het lijkt. Maar misschien nu gewoon wel. Maar goed, even serieus bekeken:
Één van de opties die ik direct opschreef, was de mogelijkheid van spelleider Spacy tot rover. Ik sluit het nog niet uit, maar Spacy heeft de afgelopen 2 dagen één post geplaatst. Zo te zien is er niks aan zijn avatar of onderschrift veranderd. En ik heb geen PM van heb gehad. Dus áls Spacy een rover is, moet hij zijn opdracht OF nog uitvoeren in het laatste half uur, of het moet in het verhaaltje rondom JaccoS zitten. Maar wat zou dat kunnen zijn? Wat me opviel was een verwijzing naar WvW oftewel weerwolven. Mbt het geld, dat gaat om het spel van Convans en Mitchkox. Maar die zijn veel te inactief, en kunnen dus geen rover zijn. Nu was er zaterdag j.l. een weerwolvenspel in de chat. Is daar wellicht wat uit te halen?
Ik zat zaterdagavond even in de chat met MV om wat te bespreken over de sportquiz (MV kreeg aan de hand daarvan berichtjes van rovers, die dachten dat MV ze zou verraden aan mij
). Toen wij klaar waren heb ik de chat verlaten, maar ik bleef nog even op het forum rondhangen om wat voor dit spel rond te neuzen. Een minuut of 5 later zaten er ineens 3 mensen in de chat.
"Mrchipie, RealityNet, Ricardo, Roverhoofdman"
De kans is natuurlijk uitermate groot dat MV gewoon zijn naam gewijzigd heeft nadat ik uit de chat ging, maar voor de zekerheid even de personen die in het nu online blokje stonden.
" mrchipie Daisy Ricardo MollenvangR-Art Jacco's de_witte Focus SjaakL SpacyColours Vermoljoen Sven. Heinz Convans MoleBuster xanneweetwel Fabiann"
Zit hier nog een rover tussen die we niet gevangen hebben? Dan zou het Spacy kunnen zijn. Maar dichter tegen de begin vh spel zat Spacy ook in de chat met roverhoofdman. Dus ik gok gewoon op een grap. Maar voor de zekerheid, D*N jij hebt die avond mee geweervolved is er nog wat gebeurt daar?
Optie 2 die ik voor mezelf heb opgeschreven, is dat één van de hunters een mol is. Een spion. Het spel is immers niet voor niets deels gebaseerd op I Spy, dus je zou wel iets met een spion verwachten HDD noemde het enkele dagen geleden ook al, en ik heb het eigenlijk nooit uitgesloten. Maar bewijs het maar eens. De gevangen rovers (inclusief JaccoS) nu proberen via morse taal ons een naam door te geven (die ik hier wel kan neerzetten, maar ik neem aan dat iedereen wel even morse kan googlen en de punten en streepjes uit hun signature kan decoderen). Worden we gek gemaakt. Of hebben we echt een spion?
Maar goed, misschien verwacht ik gewoon teveel, het spel is al moeilijk genoeg, en moeten we 'gewoon' 7 forummers ontmaskeren. Dus gewoon maar proberen de laatste rovers te ontmaskeren en het liefst diegene met geld als eerste.
Wie hebben we dan nog over? De verhaaltjes van Spacy zijn natuurlijk leuk om te lezen, maar je verwacht dat er ook nog wel een aanwijzing richting een opdracht in zou kunnen zitten. Aangaande de laatste: misschien iets met dat weerwolven, maar er was natuurlijk ook nog het getal 14. Uiteraard had dat met JaccoS 'verjaardag' te maken - maar Brtdm poste dit getal gisteren ook
Vraag me alsjeblieft niet waarom, maar opeens begon het wuppie-lied af te spelen in mijn hoofd.
Blijkt dus al 14 jaar geleden te zijn.
Daarnaast kickt hij een topic over de Bachelorette. Ik wil niemand beledigen, maar ik vind dat niet echt iets voor Brtdm. Daarnaast heeft hij ergens gedurende het spel een woonplaats aan zijn profiel toegevoegd. Ik ben er vrij zeker van, dat er op 1 mei nog niks stond.
LdHmolletje komt ook op het lijstje, enkele dagen geleden noemde hij mijn naam 5x (Spacy later die avond ook) dus dat zou een opdracht kunnen zijn. Ook zie ik dat hij op 1 mei een "Kopje Koffie" ging drinken, de dubbele letters aan het begin.