Oei Chardo, ik denk dat het succes van onze bar een beetje naar onze hoofden is gestegen nu een aantal gasten de andere bar lijken te verkiezen boven die van ons. We moeten terug naar onze roots en realiseren dat er zonder gasten niet eens een bar kan zijn. Iedereen die tijd bij ons besteedt is van onschatbare waarde. Of je nou maar 5 minuten of vier dagen bij ons bent. We waarderen jullie aanwezigheid en mooie gesprekken die we met jullie mogen voeren.
Als kok is het soms lastig om met de gasten te praten, maar ik probeer altijd tijd voor jullie te vinden. Een voorbeeld hiervan is hier te zien:
Vanaf morgen hebben we ook gerechten op het menu staan die Lodewijk vandaag heeft geprepareerd, zodat ze morgen direct geserveerd kunnen worden. En ik heb gehoord, maar ik weet het niet zeker, dat daar ook een kibbeling menu bijzit.
Dat heeft Chardo zeer goed gehoord. Want wij hebben inderdaad kibbeling op het menu staan!
En dit is niet zomaar kibbeling, deze kibbeling bestaat uit verschillende soorten witvis die jaar in jaar uit tot smakelijkste vissenpopulatie van de Benelux worden verkozen. €20,- euro lijkt misschien prijzig, helemaal omdat de andere bar gratis eten serveert, maar na het eten van deze kibbeling ben je al je bezwaren kwijt. Het is hemels. Trouwens wil ik even mijn vraagtekens zetten bij het gratis eten van Bar Bolly-Mood. Hoe kunnen zij gratis eten neerzetten? Blijkbaar heeft het hen dan weinig tot niets gekost om de ingrediënten te kopen en de maaltijden te bereiden. Ik wil niet roddelen, maar vanochtend zag ik Rob Geus bij hen naar buiten komen met zo'n gezicht:
Dat zegt wel genoeg denk ik.
Hierbij laat ik alvast wat zien waar Lodewijk mee in de weer is geweest. Hij geeft het allemaal eigen namen, dus die moet je maar aan hem vragen.
Klopt helemaal!
Een prachtig stukje biologisch varkensvlees (wij doen zo min mogelijk aan dierenleed) geserveerd met frietjes gemaakt van biologisch geteelde aardappelen en een lekkere frisse salade van biologisch geteelde groenten en vruchten (want tomaten zijn technisch gezien vruchten). We moeten er nog even bij noemen dat we alle producten lokaal proberen in te kopen, zodat we het milieu zo min mogelijk hoeven te belasten door transport en we de lokale economie een boost kunnen geven.
Als je van pizza houdt en als je van lasagne houdt, dan zul je hier nog meer van houden. Als je niet van pizza houdt of niet van lasagne houdt, dan is de kans nog steeds zeer groot (ik heb het uitgerekend a.d.h.v. diverse wiskundige modellen) dat je hier van zult houden. Een aanrader! Wij noemen het de Pizzagna!
Moet ik nog meer zeggen bij deze foto? Het spreekt voor zich vermoed ik. Ik wil wel nog even noemen dat we voor elk gerecht ook vegetarische alternatieven hebben, voor de vegetariërs onder ons. En je bent niet alleen, want zelfs één van de eigenaren (Chardo) is een vegetariër, dus soortgenoten zijn hier te vinden!
Crème-achtige citroenige parmezaanse horizontale kip!
Al deze gerechten kosten maar €20,- en zijn de hele dag door te bestellen. Daarnaast hebben we allerlei alternatieven mocht je een allergie of intolerantie hebben voor één van de ingrediënten. Zoals ik al eerder noemde, hebben we ook alternatieven voor vegetariërs, veganisten en biromantische aseksuelen.