Hoe doen we dit concreet?Dit spel moet live gespeeld worden. Ik trek hiervoor 3 avonden in de week uit en dit zal ongeveer 1u à 1,5u duren.
Het spel wordt in de chat gespeeld. Bij de eerste 3 rondes geef ik een tip waarover de vraag gaat. Daarna kunnen de spelers die moeten inschatten posten wie zij denken dat het antwoord weet. Je kan zo vaak veranderen als je wil. Na 1 minuut zeg ik STOP. Wordt er na mijn stop veranderd (Ik ga uit van de chat die ik te zien krijg) krijgt die speler sowieso 0 punten.
Daarna post ik de vraag met antwoordmogelijkheden en krijgen de spelers 1 minuut om te antwoorden.
Ik verwerk dan alle antwoorden en punten én daarna maak ik bekend wie op wie gestemd heeft én hoeveel punten er verdiend zijn. Dan komt het nieuwe klassement, mogelijk nieuwe beantwoorders én een nieuwe vraag.
De vuurproef wordt gespeeld door de 3 laagst geklasseerde spelers.Een speler kiest een thema met vraag (er zal altijd een hintje bijstaan over welke richting de vraag gaat gaan). Ik stel de vraag en de speler heeft dan 1 minuut om een antwoord te geven. Daarna kan hij eventueel doorgeven en heeft die speler ook 1 minuut
Daarna spelen de twee laagst geklasseerden het cijferduel. Ik open een persoonlijk gesprek met die spelers en zal dan de eerste schatvraag stellen, dan hebben ze
1 minuut om mij een antwoord te geven. We gaan door tot alle 5 vragen geweest zijn én dan maak ik in het topic de resultaten bekend.
Na een aflevering geef ik een overzicht in het topic (afvaller, 3 laagst geklasseerde spelers en wie vooraan staat bij de volgende aflevering)
regelsEr zijn natuurlijke enkele regels
- NIET opzoeken
-Gelieve tijdens het spel zo min mogelijk te posten hierin, zo wordt de leesbaarheid goed behouden. Buiten het spel is dit geen probleem.
- Als ik bij het vuurproef (de enige dat er niet met A,B,C of D moet geantwoord worden) vraag naar een naam is de achternaam voldoende tenzij anders gevraagd. Als er toch een voornaam gegeven wordt én die is fout, wordt het antwoord fout gerekend.
- Bij de vuurproef worden spelfouten of typfouten bij een antwoord gevalideerd als ik goed genoeg weet wat er bedoeld wordt. (vb. bij een vraag naar een dier weet ik natuurlijk dat als iemand krap schrijft er krab bedoeld wordt) tenzij ik dit anders vermeld natuurlijk.
- Bij de verdeling van de punten moet ik soms afronden. Bij een kommagetal onder de .49 rond ik naar beneden af en vanaf .50 naar boven (vb. 33,33 wordt 33 en 12.5 wordt 13)
- Deze quiz behandelt elk thema: RN, Sport, geschiedenis, aarderijkskunde, koken,... Er is een grote verscheidenheid aan vragen.
Wanneer gaat deze quiz door? Moet ik actief zijn?Deze quiz wordt live gespeeld en er moet dus enkel actief geweest worden gedurende die momenten. IK had hiervoor volgende momenten geselecteerd:
27/04 om 20u30
29/04 om 20u30
01/05 om 20u30
04/05 om 20u30
06/05 om 20u30
08/05 om 20u30
11/05 om 20u30
13/05 om 20u30.
Moest je je inschrijven, maar niet zeker zijn van een datum: geen probleem. Geef dit op tijd door en we zoeken dan samen naar een ander moment met de groep.
InschrijvenLijkt dit je wat? Stuur een PM tegen ten laatste 24/04 22u naar
wouterv met daarin
-Forumnaam
-Studies
- Werk
- Waar je alles over weet
- Waar je amper iets over weet
- Een quizvraag die je zelf opstelt. Dit mag gaan over eender wat zolang het antwoord controleerbaar is én kan geweten zijn door iedereen. Dit moet een vraag zijn voor ronde 1,2 of 3 en je moet zelf ook de andere mogelijkheden bedenken. (dit mag NIET gecommuniceerd worden naar anderen toe)
Op 26/04 maak ik de kandidaten bekend aan de hand van die PM (enkel de quizvraag behoud ik voor mezelf, dat merken jullie later wel). Zo heeft iedereen een beeld van de andere spelers én kan er dus een goede inschatting gemaakt worden in de eerste rondes.
Ik heb plaats voor 12 spelers. Bij een hoger aantal aanmeldingen loot ik.
Als er nog vragen zijn, aarzel ze niet om te stellen. Hopelijk doe je mee