Wat voorbeeldrondjes:
Ronde 1- Volgende kaarten worden omgedraaid:
3 4 11 Je hebt nu 3 opties en moet er één kiezen voor jezelf en noteren op je blaadje:
- Huisnr 3 gebruiken en er een zwembad bij plaatsen (kan enkel op een huisje met zwembad)
- Huisnr 4 gebruiken en de Temp Agency gebruiken om bij de 4 1 of 2 bij te tellen of af te trekken (dus om er een 2, 3, 4, 5 of 6 van te maken)
- Huisnr 11 gebruiken en een park bouwen in die straat
Ik kies om 3 met zwembad te doen en plaats de 3 in mijn 3e straat op de 2e plaats. Dan mag ik ook de 0 in de zwembad score doorstrepen:
Zo is er nog plaats voor een 1 en 2 er vlak voor.
Ik had het ook in het eerste huis van de 2e straat kunnen zetten bvb.
Ronde 2 met 3 nieuwe combinaties:6 10 9 Dus de opties deze ronde zijn:
- Huisnr 6 en een getal naar keuze (in dit geval bij mij dus deze 6 of de 3 van vorige ronde) herhalen met een "bis" ernaast. Dit kost echter punten.
- Huisnr 10 en Temp Agency gebruiken om van de 10 een 8, 9, 10, 11 of 12 van te maken
- Huisnr 9 en een park bouwen in die straat.
Ik zet nummer 9 in de 2e straat en bouw dus in diezelfde straat een park:
[/img]
Ik heb de 9 ergens in het midden gezet, omdat er nog 10 t/m 15 na komt en uiteraard 1 t/m 8 voor. Ik zet hem ook niet op een zwembad, want dan zou ik dat zwembad nooit meer kunnen bouwen.
Ronde 3:1 15 6 Opties:
- Huisnr 1 en een getal naar keuze herhalen met een "bis" ernaast.
- Huisnr 15 en een hek plaatsen.
- Huisnr 6 en een Real Estate Agent gebruiken om een House Estate meer waard te maken.
Ik wil wel een hek plaatsen, plus is nr 15 perfect om op het eind in een straat te zetten, omdat het het hoogste nummer is (tenzij je een 15 met een Temp naar 17 kan veranderen).
Stel dat we bij die City Plans twee House Estates met telkens 6 huizen moeten maken (de kaart linksboven op deze foto) :
Dan zet ik het hek middenin de derde straat. Die bestaat uit 12 huizen en door er een hek in het midden te plaatsen, verdeel ik het meteen in 2 House Estates van zes huizen. WANT: OPGELET: het hek aan het begin en het eind van elke straat is sowieso al ingevuld. Die hoef je dus zelf nooit in te vullen.
Door het hek in het midden te zetten moet ik nu enkel nog de huisnummers van al die huizen invullen om de City Plan te winnen.
Ik vul de 15 dus in het meest rechts huis in straat 2 in en zet het hek midden in de derde straat.
Ronde 4:7 10 5 Opties:
- Huisnr 7 en park bouwen
- Huisnr 10 en een Real Estate Agent gebruiken om een House Estate meer waard te maken.
- Huisnr 5 en Temp Agency gebruiken om er een 3, 4, 5, 6 of 7 van te maken.
Ik ben dus van plan om twee House Estates van elk 6 huizen te maken, dus is het handig om de Real Estate Agency te gebruiken om Real Estates van 6 huizen meer waard te maken.
Ik zet dus een 10 en streep het laagste getal onder de 6-huizen Real Estate weg:
Ik heb nu alleen de Temp en de Bis niet gebruikt, maar denk dat die wel duidelijk zijn?
Dit waren wat test rondjes. Ik ga met nieuwe kaarten starten, dus noteer deze nog maar niet.
Nog wat regels:
- Ik ga waarschijnlijk kaarten posten wanneer ik zelf klaar ben. Je kan meespelen op je eigen tempo. Stel er staan al 3 rondes gepost, dan moet je eerst een combinatie in ronde 1 kiezenen uitvoeren .Dan pas naar ronde 2 krijgen. Want eigenlijk mag je die voorkennis niet hebben. Dus je mag niet vooruit kijken.
- POST HET HIER als je een City Plan te pakken hebt. Want vanaf dan is dat plan minder punten waard én de eerste keer dat er een city plan gemaakt is, mag je kiezen of alle kaarten opnieuw geschud en in drie nieuwe stapels gezet moeten worden of niet.
Als je op basis van bovenstaande voorbeelden nog vragen hebt, let me know. Ik wacht dan nog een paar dagen en start dan het spel.