Ik denk eigenlijk wel dat het thuiswerken na deze hele crisis toch wel meer ingeburgerd zal blijven. Inderdaad deden mensen dat voor corona ook al, maar nu zijn er veel meer bedrijven en werknemers die er verplicht kennis mee hebben gemaakt. Bedrijven zijn nu ook massaal bezig om hun werknemers daarvoor ook meer mogelijkheden te bieden, dus het zou zonde zijn als al de mogelijkheden die ervoor geschapen worden daarna niet meer benut zouden worden. En het moment dat alles weer 'normaal' is, zal toch nog wel even duren. We zullen in mei nog niet met z'n allen massaal weer naar kantoor gaan. Hoe dat moet met het OV wil ik ook nog weleens zien. Dus dat thuiswerken zal voorlopig nog wel blijven duren en dan misschien gefaseerd teruggeschroefd gaan worden.
En wat Swifty zegt hoeft het na deze crisis ook geen 100% thuiswerken te zijn. Als iedereen één dag per week zou doen, dan zou dat al een heel stuk schelen. Ik zou zelf ook echt niet 100% thuis willen werken. Ik ben blij dat ik in deze tijd deels toch nog naar kantoor moet, want het contact met collega's (zijn er nu weinig, maar toch) en een andere werkomgeving geeft mij wel meer energie.
En dan de vraag, nieuwe beroepen, producten en diensten. Ik denk dat mondkapjes voorlopig heel gewild zijn, dus je zou mondkapjesmaker kunnen worden.
Gebarentaal is ook ineens heel populair.