@Pac zoals je leest zijn er zat mensen die nog geen keuze hebben gemaakt, de deadlines krapper maken lijkt me niet heel wenselijk dus
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik mag uit ervaring spreken omdat vorige week een songcontest met 55 mensen georganiseerd heb waar ik zelf al jaren aan deelneem. Zowat de helft van de inzendingen en stemmen heb ik de laatste twee dagen voor de deadlines binnengekregen, ook al kreeg iedereen genoeg tijd om dit ruim op voorhand te doen of te stemmen. De mens is een gewoontebeestje en als je de deadline voor het inzenden van je liedje op twee weken legt in plaats van op drie weken, dan krijg je ook gewoon netjes op tijd de inzendingen binnen. Mensen gebruiken graag de tijd die ze krijgen, zeker als ze twijfelen. Uiteraard geldt dat niet voor iedereen, want dat zeg ik ook niet, maar voor een groot deel natuurlijk wel. Ze schikken zich meestal naar de deadline, of die nu kort of lang is. Dit geldt zeker als je een maand hebt om 5 landen uit te zoeken en dan nog eens 3 weken om een liedje te vinden, dat is zeker ruim voldoende.
Echter vind ik de deadlines in dit geval gewoon prima. Het wordt maar twee keer per jaar georganiseerd heb ik vernomen, dan zijn zeer ruime deadlines wel gewoon acceptabel. Het is niet dat een kortere deadline ervoor zou zorgen dat er nog een extra song contest wordt georganiseerd, dus geduld hebben is in dit geval een mooie deugd. Je kan er van genieten zolang het duurt, zeg ik dan maar.