17. Lebanon > Geen slechte poging hoor, maar het klinkt toch meer als een door de computer geproduceerd popnummer dan (indie)rock.
18. Roemenië > Daar hebben we weer zo'n Lara del Rey wannabe. Het nummer is wel ok, maar ik houd niet van haar stem.
19. India > Dit deuntje doet me ergens aan denken .... beetje jatwerk dit ... Bij India verwacht ik toch iig iets bollywood achtigs. Niet dat het dan wel punten had gekregen ... Gewoon niks bijzonders.
20. Kazachstan > Dit kan perfect op Eurovision. Ik zie de mensen in het publiek al zwaaien met hun vlaggetjes. Maar ik houd niet van over de top pop met schreeuwende dames. Dus no way dat ik hier punten aan ga geven.
21. Oekraïne > Wat is dit voor rommelig samenraapsel van allerlei stijlen? Geen idee wat ik hier mee aanmoet, behalve niet nog een keer luisteren.
22. Brazilië > Dit doet mij gewoon helemaal niks. De volgende!
23. Bulgarije > Wát een slaapverwekkend nummer. Wel ideaal voor een 11-jarige, kan die iig op tijd naar bed.
24. De Filipijnen > Pff ... Ik kijk nu al uit naar de One Direction reunie, daar kunnen deze mannen nog héél véél van leren.
25. Hongarije > Wat doet dit zo hoog in de ranking? Ik krijg totaal geen lente gevoel bij dit nummer. En de melodie is nogal een herhaling van zetten en ontzettend langdradig. Boring ...
26. Griekenland > Wat is dit nu weer? Dit zou zelf niet op een foute party gedraaid mogen worden ... een Griekse rapper ... ew ...
27. Spanje > Spaanse neprap (of wat is dit eigenlijk voor stijl?) .... het kan dus nog erger ... Misschien toch een ballad moeten proberen? (Ter compensatie ga ik mijn eeuwig onderschatte Spaanse rockliedje nog maar eens luisteren
)
28. Ecuador > Prima als ze in dat paradijselijke niemandsland blijft zingen, heb ik er iig geen last van.
29. Finland > Winnaar van de jaarlijkse plaspauze award qua saaiheid. Maar (en dat doe ik normaal nooit) nog eens extra laag gerankt vanwege de clip; ik haal even een extra doosje paracetamol tegen een opkomende migrainebui.
30. Zuid-Afrika > Nog meer auw?! Kan ik mijn tandarts rekening opsturen naar diegene die dit heeft ingestuurd? Het glazuur is zojuist van mijn tanden gesprongen! Ook erg jammer dat er geen introtekstje bij staat, je liedje moet je op zijn minst introduceren vind ik. Niet dat dat in dit geval geholpen had ...
31. Zuid-Korea > Ik heb niks met dit soort nep Beyonce's. Over het liedje zal ik het verder maar niet hebben.
32. Malta > En handjes in de lucht en meezwaaien! En ondertussen doe ik mijn oortjes in en zet ik iets anders op. Kansloos van de bovenste plank.
33. Verenigd Koninkrijk > Ik snap het idee hierachter maar ... nee ... nee ... nee! Gaat samen met dat hot dog lied in het hoekje van liedjes die ik echt nooit van mijn leven meer wil horen!
34. Litouwen > Vorige keer niet niet in mijn puntenlijstje. En nu helemaal niet, want ja 2x een zelfde nummer op een songfestival is echt not done natuurlijk. Was als het niet eerder ingestuurd was op plek 18 geëindigd in deze ranking.