Alright, het systeem werkt als volgt.
- Je gooit 1 zeszijdige dobbelsteen.
- Je telt hierbij de bonus van je gebruikte skill bij op.
- Je gooit 2 tienzijdige dobbelstenen.
- Je vergelijkt de worpen. Als je beide tienzijdigen verslaat heb je een strong hit, en gaat het top; als je lager bent dan beide, dan gaat de shit de verkeerde kant op
, en relatief vaak heb je hoger dan de een, maar lager dan de ander, dus dan heb je een soort van 'het lukt, MAAR...' wat je zelf moet invullen.
In dit geval waren we in een riskante situatie, en reageerden we op de dreigen van 2 wolven.
Ik gebruikte de move Face Danger. We gebruiken hierbij vooral ons verstand (wits) om de situatie te kalmeren. Dat is onze beste skill, en komt overeen met +4 bonus op onze zeszijdige worp.
Dit gebeurde. Eerste worp van het spel.
Kunt het nakijken in de roll-20 omgeving, de worpen zijn gewoon vrij beschikbaar
Bizarre pech, en we gooiden een 3 dus vrij gemiddeld, maar dat gebeurt soms.
Resultaat:
On a miss you fail, or your progress is undermined by a dramatic and costly turn of events.Wat kan dat zijn? Oh noes, er waren nog meer wolven die wij niet hadden gezien!
Et cetera.