Ik vind het geen goed idee. De lynch is het wapen van de burgers, daar moeten we volgens mij gebruik van maken.
Inactieven stemmen maakt het voor overvallers makkelijk om de eerste rondes door te komen en er ontstaat geen spel. Ze varen mee met de menigte en vallen niet op.
En als ik even verder kijk, wat is het plan als er deze ronde een gegijzelde vermoord wordt door de overvallers en we er een gegijzelde uit stemmen? Daarna is er evenmin informatie. Ja een ziener kan zijn actie doen maar die moet nog niet naar buiten komen met zijn of haar informatie, nog daargelaten dat de kans heel groot is dat hij of zij een gegijzelde bekijkt. Dan staan we de volgende ronde dus weer zonder plan, hoeveel burgers gaan we opofferen voor er iets gaat gebeuren?
Ik stel dus voor alvast verdachten te noemen of dingen die je positief opvallen opdat er discussie ontstaat. Deze discussie kan later heel nuttig zijn voor als er meer informatie vrijkomt door rollen van doden. Er is een directeur-stemming geweest en er is genoeg gezegd om een eerste indruk te kunnen geven denk ik. Uiteraard zal ik zelf daar ook mee komen. Ik hoop vanavond nog iets te kunnen posten.