Ik denk dat er een heleboel is gebeurd wat ook buiten de handen van de regie is gevallen. Ze hebben de proef ook een dag moeten uitstellen. (vergeet dat niet) Dit kost niet alleen heel veel tijd, maar ook heel veel geld. Zo'n eiland is niet gratis. Dus 42 kogels was een pak m beet situatie denk ik. Als het op de dag zelf gespeeld had kunnen worden waren ze waarschijnlijk wel door gegaan. Daarnaast hadden ze niet verwacht dat, Sorry, Shary-Ann zo slecht was in puzzels. Al in al een hele rare finale met een heleboel beslissingen die de plank misslaan bij het publiek.
Hugo is wat dat betreft wel de gedoodverfde winnaar van dit seizoen. Als enig sprankje hoop nooit te gemeen gedaan en altijd fanatiek. Ook mooi dat hij als fan van het eerste uur, het jubileumseizoen in de wacht sleept.
Shary-Ann, ondanks het feit dat ik haar geen winst gun, werd ze nu zoals eerder gezegd gewoon kneiterhard genaaid.
De proef zelf was veel te kort en ik ben het met anderen eens dat sommige onderdelen volgens mij niet meer konden vanwege regen en wind en opnieuw omstandigheden buiten de hand van de regie.
Zelf vond ik de live finale deze keer meer richting hebben in het begin, maar het ging al snel de verkeerde kant op met teveel nietszeggend gebabbel. Waarom niet gewoon de proef in zijn totaliteit aan het einde dan weten de mensen dat ze 10 minuten van te voren in kunnen schakelen als ze geen zin hebben om de mensen te horen. Daarnaast stond vanavond toch in het teken van 20 jaar expeditie robinson? Waar is dat dan gebleven?
Ik heb een zure nasmaak van dit seizoen, gelukkig hebben we een goede winnaar en een smaakvolle discussie eraan overgehouden.
maar ik heb nu denk ik mijn punt wel duidelijk gemaakt...
P.S. De teaser voor de onbekenden was tof...