Ik vond het een mooie aflevering. Twee mooie proeven waarbij gelukkig niet bij voorbaat vaststond wie er zou gaan winnen: dat Eva haar winst zo uit de vingers zou laten glippen had ik niet verwacht. Eigenlijk had ik het Akwasi wel gegund om de proef te winnen, maar wat was hij weer slecht in de proef! Heel raar, want je zou van zo'n grote sterke man meer verwachten. Ik snap goed dat Eva ervoor heeft gekozen om hem eruit te stemmen, omdat Mariana echt tot weinig in staat is in proeven maar toch vind ik het jammer dat een onsympathieke speler door mag gaan terwijl een van de aardigste deelnemers de halve finale niet gegund wordt.
En dan winnaarseiland, hoe aardig en leuk ik Hugo en Eva C. ook vind, ik heb toch het idee dat de expeditie hen een beetje in de schoot geworpen wordt. Ze zitten op een mooi eiland met voldoende (en divers) eten, kunnen uitrusten in een heerlijke hangmat (heel wat beter voor je rug dan zo'n bamboe bed) en hoeven nauwelijks fysieke proeven te doen. Hierdoor is hun fysieke conditie zoveel beter dan die van de kandidaten die niet op winnaarseiland hebben gezeten en hebben ze veel meer kans om straks de halve en hele finale te winnen. Is dit wel eerlijk ten opzichte van de andere kandidaten? Daarbij komt ook nog dat ze geen enkel moment kans hadden weggestemd te worden, terwijl de wegstemkans voor de anderen alleen maar groter werd (bij de laatste eilandraad kon er maar op 3 deelnemers gestemd worden!).