Ik heb wel gekeken dit seizoen, maar het pakte me veel minder dan de eerste twee seizoenen. Eigenlijk miste ik Ruben en Kurt wel echt, en vond ik Jamai en Andy niet zo boeiend. En dat zegt in mijn geval wel wat, want ik heb altijd wel iets met 'less is more'.
Eens met het stemmen en jouw voorstel voor de puntenverdeling lijkt me een prima keuze. Wat mij betreft dan inderdaad de juryleden apart laten beoordelen en ook het daadwerkelijk stemmen apart, zodat men elkaar niet beïnvloedt.
Het voelde voor mij dit seizoen wel heel erg alsof er per se om-en-om een Nederlands koppel en Vlaams koppel moest afvallen, zodat het voor beide landen interessant zou blijven om te blijven kijken. Het is wel heel toevallig dat steeds het om-en-om was, en dat uitgerekend toen er twee Vlaamse koppels achter elkaar afvielen, de twist kwam waar een afvaller kon terugkeren. Dat de twist zou komen, lag natuurlijk vast, maar in welke aflevering dit te doen, konden ze in sturen. Ik heb de versies van andere landen niet gezien, dus het kan best dat wél vast lag in welke aflevering de twist zou zijn, dus correct me if I'm wrong.
Wat ik nog wel jammer vond, was dat in afleveringen waarin niemand afviel, dit al bekend werd gemaakt aan het begin van de aflevering. Het is spannender om de duo's in het ongewisse te laten wanneer iemand wel of niet afvalt. Of anders een systeem als in het Perfecte Plaatje dat de jury (in dit geval 2 keer) kan kiezen wanneer ze niemand laten afvallen.