Sneller thuis dan gedacht dus ...
Goedenavond, hier volgt zo het jury rapport uit Nederland.
Allereerst veel dank aan de vele punten die we al hebben mogen ontvangen, en met name natuurlijk de 12 punten uit België en Bulgarije!
Meestal betekent aan het einde van rij niet zulk goed nieuws, dus ik ben bang dat we niet gaan winnen. We zien het wel, iig de 100 gehaald ...
Al jarenlang heeft iedereen in Europa en daarbuiten over één persoon die de punten zo indrukwekkend bracht, dus voor het RN Songfestival hebben we diegene wederom uitgenodigd. We hebben het natuurlijk over ...
Wegwezen jij, jij was al bij Mali!
Nee natuurlijk niet, we hebben het over onze favoriete Neushoorn uit The Masked Singer ....
We gaan direct van start!
De Nederlandse jury geeft 1 punt aan ...
De Filipijnen! Kansloze Engelse tekst, maar de sound van het reffrein klinkt catchy (ik houd van dit woord) en daardoor blijft het me wel bij. Een puntje voor de moeite.
2 punten van Nederland gaan naar ...
Polen! Er is iets met het liedje. Ik weet het niet wat, maar er zit iets in wat me wel boeit.
De 3 punten van Nederland zijn voor ...
Luxemburg! Yay - voor gitaren! De zang is niet zo best, maar het klinkt wel lekker. Het blijft zeker hangen en je neuriet het makkelijk mee.
4 punten van Nederland zijn er voor ...
Canada! Lekkere stem hoor! Wouldn't mind om dit nog een keer te beluisteren.
De 5 punten gaan naar
Mads Langer van Denemarken . Nederland houdt van Mads Langer. Dit is een prima nummer voor het RN Songfestival (een typische Scandinavische Songfestival sound heeft dit), maar Mads heeft zelfs nog betere liedjes. Bonuspunten vanwege de live-versie.
Er gaan 6 punten naar
Bulgarije! Gewoon een goed liedje in mijn straatje. Simple as that.
De 7 punten van Nederland zijn voor ...
De Verenigde Staten! Er zullen mensen zijn die het simpel vinden, maar ik vind deze sound heerlijk, zou het zeker vaker beluisteren.
Tijd voor de top 3! De 8 punten gaan naar ...
Hongarije! Yay - voor nog meer gitaren! Mijn voetjes bewegen wel hoor!
De 10 punten vanuit Nederland zijn voor ...
Turkije! Bijzondere verrassing ... lekkere sound, beetje jazzy en heel mysterieus. Ik wil wel meer horen.
En tot slot ... de 12 punten van Nederland gaan naar ...
Tanzania! Ben normaal niet zo van Motown, maar ik krijg dit deuntje niet meer uit mijn hoofd sinds ik dit voor het eerste hoorde. Dat zegt genoeg lijkt me - heerlijk swingend nummer!