Ik vind Hugo een fantastische kandidaat en ik geniet enorm van hoe hij het spel speelt. Toch overheerst ook bij mij het gevoel dat hij wel heel gemakkelijk door de hele serie heen glipt (sinds hij op finalisteneiland zit). Daar kan Hugo niets aan doen, maar feit is wel dat hij het véél gemakkelijker / beter heeft gehad dan alle deelnemers op het normale eiland. Is hij daardoor geen Robinson? Ik denk dat de enige die echt heeft moeten overleven dit seizoen Rijk was (wat ook zichtbaar was aan hoe verzwakt hij was geraakt).
Dat Rijk zo verzwakt was was zijn eigen “schuld” lamaar zeggen. Als Hugo (of een Eva C.) daar had gezeten had die wel meer voedsel voor zichzelf weten te toveren. Rijk kon gewoon niet goed voor zichzelf zorgen, dat maakt hem niet opeens de enige die moest overleven.
Wel is het zo dat Hugo te veel extraatjes krijgt in de vorm van pizza, filmpjes van thuis etc. Enige wat je er voor hoeft te doen is op finalisteneiland zitten. Dus: finalisteneiland is overpowered, maar dat maakt Hugo geen minder goede Robinson. Ik denk dat hij oprecht de allerbeste zou zijn in overleven als je ieder apart op een gelijkwaardig eiland zou zetten (en dan ook de meeste proeven zou winnen).
Of hij ook met bondjes om kan gaan weet ik niet, hij raakt snel persoonlijk geïrriteerd, zoals je met Fien in kamp Zuid zag. Dus, als Hugo aan eilandraden had meegedaan denk ik dat hij heel snel onder vuur zou komen zijn te liggen. Maar, hij is goed genoeg om dat niet te laten gebeuren.
Hugo zou voor mij een zeer terechte en leuke winnaar zijn.
Mariana ook trouwens, een heel ander type speler maar op haar manier een in mijn ogen waardige Robinson. Ze blinkt uit in strategie.